7 timer er vel 7 timer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2019

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Ja det kan vel komme ud på det samme. Jeg ville ikke tænke så meget over kommentaren. Når bare du er indenfor åbningstiden er der ikke noget problem. 

Jeg har selv dage hvor jeg både må aflevere tidligere og hente senere end normalt. Andre dage kan jeg aflevere sent og hente tidligt. Det svinger lidt alt efter arbejdspres. Har aldrig oplevet at pædagogerne havde andet end forståelse for, at man skal have hverdagen til at gå op, som man nu bedst kan.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er HELT med på holdet om at der er meget mere ro tidligt, end kl 8-9, ift aflevering. Det kommer nok meget an på hvilken forældregruppe det lige er og måske hvor i landet institutionen ligger. Er det fx ude på landet hvor mange har længere på job, bliver flere unger højst sandsynligt afleveret tidligere end inde i byen hvor mange af forældrene har 10min til arbejde  

Vi har en by-institution og der er først stort "ryk-ind" lidt i 8 kommer man kl 7 er der den dejligste ro og de par pædagoger der er, har tid til at sidde og morgenhygge med stearinlys og morgenmad ved bordet med ungerne  

Anmeld Citér

5. december 2019

Ano18

Mine unger er begyndt at stå op ved 4-5 tiden. Den yngste vækker den ældste, som ellers kunne have sovet længere plus julen har gearet hendes lille krop alt for meget op. Synes det er så synd de bliver så stressede selvom jeg prøver undgå det, men forventningens glæde plus alt den snak .... NÅ men det jeg prøver at sige er, at jeg normalt afleverer kl 9 efter morgenkaos som dernede plejer at være 8.30. Men pt afleverer jeg et godt stykke tid før og henter efter frokost, fordi der er hun død træt. Der er ro når jeg afleverer som er 7.30-8.00 og det er på hendes præmisser, - hendes dag bliver tværtimod alt for lang hvis jeg afleverede kl 9 og hentede 14. Ergo som mor ved man bedst og du gør hvad der passer ind i jeres familie.

Anmeld Citér

5. december 2019

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

jeg arbejder hjemmefra og plejer derfor at aflevere vores datter så sent som muligt og hente hende sidst på eftermiddagen, men de sidste 14 dages tid er hun stået op af sig selv tidsnok til at nå morgenmad med sin far to timer tidligere end ellers, og derfor klar til at gå det tidligere også. I de 14 dage har jeg prøvet at trække tiden om morgenen for børnehaven skal jo selvfølgelig åbne før hun kan afleveres.

Da jeg skulle hente hende i dag spurgte hun, igen igen, om hvorfor hun ikke må komme tidligt og jeg sagde til hende at det kunne hun få lov til i morgen. En af pædagogerne overhørte mig og sagde så at jeg jo var den voksne og at hun altså ville få en meget lang dag. Jeg mindede pædagogen om at jeg arbejder hjemmefra, og derfor bare kan rykke min "arbejdstid" så hun kan hentes tidligt, men fik igen at vide at "det bliver alt for lang dag i børnehaven".

men 7 timer er da vel stadig 7 timer, om det er 9:00 til 16:00 eller 7:00 til 14. Eller er der noget jeg ikke har fanget? 

Mine børn går i kombineret børnehave Fritidshjem (de er 4 og 8 år)

Deres arbejdsdag er fra 6.30-15.30 4 dage om ugen og en dag fra 6.30-15

Den store er jo i skole imellem. 

Så jeg syntes ikke en 7 timers dag er meget. Så vil din datter gerne i børnehave tidligere og er oppe til det. Så skal hun da have lov til det. Der er jo ikke nogen der siger det skal være hver dag. Syntes du skal se det som at hun er glad for sin børnehave. 

Vores børn elsker deres morgen i inst... Der er ikke så mange børn og et langsommere tempo, samt en anden hygge. Tit så kommer jeg og henter for tidligt syntes mine børn. 

Anmeld Citér

5. december 2019

tossen93

7 timer er jo en kort dag for langt de fleste instutions børn. Så forstår slet ikke kommentaren. Det er noget andet hvis du vækkede hende for at møde tidligt, uden grund. Men hvis hun alligevel er vågen, tænker jeg næsten det er bedre hun er hjemme og slappe af om eftermiddagen.... Det giver ingen mening.

Jeg må aflevere kl. 6:30 og hente mellem 15:30 og 16:30 3-4 dage I ugen,  1-2 dage kan jeg hente 12:30 eller holde helt fri.... Men det kan også kun lade sig gøre fordi jeg også arbejder i weekenderne. Kan slet ikke se hvordan andre uden den mulighed kan give børnene færre timer i instution.... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.