Anonym skriver:
jeg arbejder hjemmefra og plejer derfor at aflevere vores datter så sent som muligt og hente hende sidst på eftermiddagen, men de sidste 14 dages tid er hun stået op af sig selv tidsnok til at nå morgenmad med sin far to timer tidligere end ellers, og derfor klar til at gå det tidligere også. I de 14 dage har jeg prøvet at trække tiden om morgenen for børnehaven skal jo selvfølgelig åbne før hun kan afleveres.
Da jeg skulle hente hende i dag spurgte hun, igen igen, om hvorfor hun ikke må komme tidligt og jeg sagde til hende at det kunne hun få lov til i morgen. En af pædagogerne overhørte mig og sagde så at jeg jo var den voksne og at hun altså ville få en meget lang dag. Jeg mindede pædagogen om at jeg arbejder hjemmefra, og derfor bare kan rykke min "arbejdstid" så hun kan hentes tidligt, men fik igen at vide at "det bliver alt for lang dag i børnehaven".
men 7 timer er da vel stadig 7 timer, om det er 9:00 til 16:00 eller 7:00 til 14. Eller er der noget jeg ikke har fanget? 
Mine børn går i kombineret børnehave Fritidshjem (de er 4 og 8 år)
Deres arbejdsdag er fra 6.30-15.30 4 dage om ugen og en dag fra 6.30-15
Den store er jo i skole imellem.
Så jeg syntes ikke en 7 timers dag er meget. Så vil din datter gerne i børnehave tidligere og er oppe til det. Så skal hun da have lov til det. Der er jo ikke nogen der siger det skal være hver dag. Syntes du skal se det som at hun er glad for sin børnehave.
Vores børn elsker deres morgen i inst... Der er ikke så mange børn og et langsommere tempo, samt en anden hygge. Tit så kommer jeg og henter for tidligt syntes mine børn.
Anmeld
Citér