7 timer er vel 7 timer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
14 svar
34 synes godt om
4. december 2019

Anonym trådstarter

jeg arbejder hjemmefra og plejer derfor at aflevere vores datter så sent som muligt og hente hende sidst på eftermiddagen, men de sidste 14 dages tid er hun stået op af sig selv tidsnok til at nå morgenmad med sin far to timer tidligere end ellers, og derfor klar til at gå det tidligere også. I de 14 dage har jeg prøvet at trække tiden om morgenen for børnehaven skal jo selvfølgelig åbne før hun kan afleveres.

Da jeg skulle hente hende i dag spurgte hun, igen igen, om hvorfor hun ikke må komme tidligt og jeg sagde til hende at det kunne hun få lov til i morgen. En af pædagogerne overhørte mig og sagde så at jeg jo var den voksne og at hun altså ville få en meget lang dag. Jeg mindede pædagogen om at jeg arbejder hjemmefra, og derfor bare kan rykke min "arbejdstid" så hun kan hentes tidligt, men fik igen at vide at "det bliver alt for lang dag i børnehaven".

men 7 timer er da vel stadig 7 timer, om det er 9:00 til 16:00 eller 7:00 til 14. Eller er der noget jeg ikke har fanget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2019

Mullemee

Anonym skriver:

jeg arbejder hjemmefra og plejer derfor at aflevere vores datter så sent som muligt og hente hende sidst på eftermiddagen, men de sidste 14 dages tid er hun stået op af sig selv tidsnok til at nå morgenmad med sin far to timer tidligere end ellers, og derfor klar til at gå det tidligere også. I de 14 dage har jeg prøvet at trække tiden om morgenen for børnehaven skal jo selvfølgelig åbne før hun kan afleveres.

Da jeg skulle hente hende i dag spurgte hun, igen igen, om hvorfor hun ikke må komme tidligt og jeg sagde til hende at det kunne hun få lov til i morgen. En af pædagogerne overhørte mig og sagde så at jeg jo var den voksne og at hun altså ville få en meget lang dag. Jeg mindede pædagogen om at jeg arbejder hjemmefra, og derfor bare kan rykke min "arbejdstid" så hun kan hentes tidligt, men fik igen at vide at "det bliver alt for lang dag i børnehaven".

men 7 timer er da vel stadig 7 timer, om det er 9:00 til 16:00 eller 7:00 til 14. Eller er der noget jeg ikke har fanget? 

Jo, og pædagogen har ingen grund til at blande sig i, hvordan du afleverer og henter dit barn, så længe det ikke er der fra åben til luk hver dag. Så gør du, som du gerne vil og fred med det. 

Anmeld Citér

4. december 2019

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Jo, og pædagogen har ingen grund til at blande sig i, hvordan du afleverer og henter dit barn, så længe det ikke er der fra åben til luk hver dag. Så gør du, som du gerne vil og fred med det. 

jeg kan (til dels) godt forstå at hun valgte at sige til mig at det ville blive en meget lang dag hvis jeg afleverede hende den 1½-2 timer tidligere og så havde hentet hende til sædvanlig tid, men ikke bagefter.

Anmeld Citér

4. december 2019

Soonmom

Jo 7 timer er 7 timer. 

Men når der er sagt forstår jeg dælme heller ikke behovet for at afleverer kl 7, der er kun 1-2 voksne, og der kan hurtigt herske kaos, det ville jeg ikke byde mit barn, netop derfor mine børn altid er afsted i mellemtimerne hvor alle voksne er mødt ind (jeg har pt barsel).

Og enig med pædagogen det er dig som den voksne der bestemmer og ved bedst.

- dog vil jeg give dig at det ikke var en videre professionel kommentar, men måske den morgen lige netop havde været kaotisk og pædagogen blev overvældet over hvis de pludselig skulle have børn der reelt ikke har behov for der i ydertimerne og igen du er i den gode ret til at afleverer som det passer dig, jeg tænker bare personligt meget på hvornår det er mest hensigtsmæssigt for mine og de andre børns skyld (og pædagogernes) 

Anmeld Citér

5. december 2019

Panther

Profilbillede for Panther
Soonmom skriver:

Jo 7 timer er 7 timer. 

Men når der er sagt forstår jeg dælme heller ikke behovet for at afleverer kl 7, der er kun 1-2 voksne, og der kan hurtigt herske kaos, det ville jeg ikke byde mit barn, netop derfor mine børn altid er afsted i mellemtimerne hvor alle voksne er mødt ind (jeg har pt barsel).

Og enig med pædagogen det er dig som den voksne der bestemmer og ved bedst.

- dog vil jeg give dig at det ikke var en videre professionel kommentar, men måske den morgen lige netop havde været kaotisk og pædagogen blev overvældet over hvis de pludselig skulle have børn der reelt ikke har behov for der i ydertimerne og igen du er i den gode ret til at afleverer som det passer dig, jeg tænker bare personligt meget på hvornår det er mest hensigtsmæssigt for mine og de andre børns skyld (og pædagogernes) 

Jeg synes netop, ydertimerne om eftermiddagen er super, idet der (i vores institution) er meget få børn tilbage efter 15.30-16.00.

Så der er mere ro, tid til fordybelse og afslapning, og det er en helt anden afhentningssituation kl 16.30, end hvis man henter tidligere. 

Anmeld Citér

5. december 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Panther skriver:

Jeg synes netop, ydertimerne om eftermiddagen er super, idet der (i vores institution) er meget få børn tilbage efter 15.30-16.00.

Så der er mere ro, tid til fordybelse og afslapning, og det er en helt anden afhentningssituation kl 16.30, end hvis man henter tidligere. 

Jeg ville overhovedet ikke tage mig af den kommentar fra pædagogen. For ja, 7 timer er jo 7 timer. 

Jeg foretrækker selv at aflevere min datter tidligt. Så kan hun få en stille og rolig morgen, og lige lande inden der er mange børn og gang i den på stuen. Jeg kunne godt trække den og aflevere en time senere (8:30), men på det tidspunkt sker der bare for meget så hun har svært ved at give slip. Og så bliver resten af dagen bare ikke lige så god for hende.

Anmeld Citér

5. december 2019

Sprit25

Min datter er et par gange blevet luk, selv om hun ikke behøvede. Alene af den grund hun ville prøve det. Så det fik hun lov til. 

Lad hende prøve. 

Anmeld Citér

5. december 2019

Babilooo

Synes det er noget mærkeligt noget sige at “byde mit barn” som soonmom skriver.

Hvis du aflevere kl 7-14 eller 9-16 er hip som hap. Der er færre om morgenen. Mine børn har faktisk altid været frustreret når de kommer til en fyldt børnehave/ vuggestue kl 9.00, de gange jeg har trukket det. Dit barn kan sikker godt lide roen der er om morgenen. og hvis du henter kl 14 er det jo før myldretid i den anden enden af dagen. Det gør da ingen forskel.
Hvorfor skulle det være værre for dit barn der faktisk bedee om at komme tidligere 

Anmeld Citér

5. december 2019

FruStolpe

Anonym skriver:

Nu har 7 timer vel aldrig været en lang dag. 

Det er da de færreste med alm 37 timers arbejdsuge der formår at klare 7 timers dage i institutionen 

Anmeld Citér

5. december 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes, at kommentaren er uprofessionel, og pædagogen skal blande sig uden om. 

Vi plejede at aflevere tidligt, og hold da op en dejlig ro. Nu afleverer vi sent, og det er kaostisk. 
min datter ved slet ikke, hvor hun skal gøre af sig selv, fordi der er så meget larm. 

7 timer er 7 timer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.