Hvordan ville regere hvis I hørte nogen skændes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2019

Anonym

2018mor skriver:

Dét står ingen steder - men det er ulovligt at drage fysisk og psykisk vold på sine børn, og voldsom råben (ofte) er at betegne som psykisk vold. Alt andet lige er det meget usundt for børn at vokse op i en familie, hvor forældrene råber meget af hinanden og muligvis også børnene. 

Så får vi lige begge ben solidt plantet på jorden igen.

Der er tale om ét skænderi, hvor ts siger, at barnet ikke har hørt noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2019

2018mor

Anonym skriver:

Så får vi lige begge ben solidt plantet på jorden igen.

Der er tale om ét skænderi, hvor ts siger, at barnet ikke har hørt noget.

Og jeg HAR svaret TS - dette er er svar til DIG, der spørger, hvor det står at det er ulovligt at råbe...

Læs evt mit svar til TS, hvis du ikke allerede har gjort det. 

Anmeld Citér

4. december 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
2018mor skriver:

Dét står ingen steder - men det er ulovligt at drage fysisk og psykisk vold på sine børn, og voldsom råben (ofte) er at betegne som psykisk vold. Alt andet lige er det meget usundt for børn at vokse op i en familie, hvor forældrene råber meget af hinanden og muligvis også børnene. 

Jo! Det står, man ikke må udøve psykisk vold mod børn. Men det står altså ingen steder, at forældre ikke må skændes! Det gør alle mennesker sgu da ind imellem.  Det er kun sundt, at se hvordan verden hænger sammen. Intet er et konstant glansbillede

Anmeld Citér

4. december 2019

Mullemee

CKJ skriver:

Jo! Det står, man ikke må udøve psykisk vold mod børn. Men det står altså ingen steder, at forældre ikke må skændes! Det gør alle mennesker sgu da ind imellem.  Det er kun sundt, at se hvordan verden hænger sammen. Intet er et konstant glansbillede

Jeg tænker også, at det er helt normalt, at voksne mennesker skændes. Det gør min kæreste og jeg da også. Ungerne har da også hørt os råbe af hinanden en enkelt gang eller to. Når man lever så tæt på hinanden, vil jeg nærmere mene, at der vil være mærkeligt, hvis man ikke skændes.

Desuden tror jeg det er meget sundt for børn at se, at selv om man er uvenner, så kan man godt sige undskyld og blive gode venner igen. Så længe skænderiet ikke eskalerer og bliver fysisk, eller man siger alt for grove ting, som at man vil slå den anden ihjel og andre ting i den dur, så er det helt almindeligt at skændes. 

Anmeld Citér

4. december 2019

2018mor

CKJ skriver:

Jeg svaret blot på dit spørgsmål, som - i mine øjne - pakkes ind i en nedladende tone overfor TS imens du gemmer dig bag “Anonym”. 

Men lad os lade det ligge - TS kan ikke bruge det til noget alligevel  

Anmeld Citér

5. december 2019

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar! 
jeg ved jo godt vi nok ville være et mirakel par, hvis vi aldrig skændes, vi har dog aldrig gjort det højlydt før forleden aften, derfor min bekymring. Jeg følte også, at min ene nabo kiggede underligt på mig igår, men måske er det bare en tanke 

Anmeld Citér

5. december 2019

Nadije

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar! 
jeg ved jo godt vi nok ville være et mirakel par, hvis vi aldrig skændes, vi har dog aldrig gjort det højlydt før forleden aften, derfor min bekymring. Jeg følte også, at min ene nabo kiggede underligt på mig igår, men måske er det bare en tanke 

Du kan skændes ligeså tosset du vil, så længe barnet ikke er vågent eller kan høre det. At udsætte ens barn for psykisk vold det er ikke det samme som at skændes. Mine naboer skændes også tit, jeg har hørt ham kalde hende en luder og råbe af hende. Midt på dagen. De har deres barn endnu, for det barn høre jeg græde hver nat. Så længe barnet ikke udsættes for det, at der ikke er et utrykt miljø i hjemmet og at det ikke er noget barnet bliver udsat for i dagligdag, så ville jeg ikke være bange for noget. Det kan ske at man skændes. Jeg har ikke skændtes højlydt med min mand, for han svare aldrig igen. Han tager bare headset på foran sin computer og ignorere mig. Men jeg har da selv før råbt af ham at han er en idiot og sådan. Og jeg har altså også før slukket for internettet for at få en reaktion fra ham. Men aldrig fået en, fordi han bare går hen og tænder det igen og sætter sig. Vi har heller aldrig hørt fra kommunen selvom de har hørt mig råbe naboerne. Om det er fordi de ikke kan forstå hvad jeg siger og bare tror det er normalt vi snakker højlydt, det ved jeg ikke 

Anmeld Citér

5. december 2019

Anonym

Jeg har aldrig nogensinde i mit liv hørt eller set mine forældre skændes, de er også ret stolte af at de aldrig har haft et højrøstet skænderi. Men ved du hvad, det er så sjældent at nogen formår at gøre det, og det betyder at da jeg flyttede ind med min mand, så anede jeg ikke hvordan man har et skænderi og hvordan man kommer ud på den anden side ordentligt. Jeg måtte lære at skændes, og det havde nær kostet os forholdet. Det er ok at skændes når det er en sjældenhed, og ja, det er faktisk meget sundt.

Anmeld Citér

6. december 2019

Hjemmegaaende

Hvis jeg var din nabo ville jeg tænke: ihh hvor er det rart at høre, at det ikke kun er ved os, at filmen knækker en sjælden gang i mellem

Anmeld Citér

6. december 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
2018mor skriver:

Jeg svaret blot på dit spørgsmål, som - i mine øjne - pakkes ind i en nedladende tone overfor TS imens du gemmer dig bag “Anonym”. 

Men lad os lade det ligge - TS kan ikke bruge det til noget alligevel  

Er det mig, du mener, gemmer sig bag anonym? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.