Åh jeg synes det her er lidt svært. Fordi jeg er glad for min kollega og vi snakker godt sammen. Vi sidder på tre mands kontor, men den tredje er ofte ude på opgaver, så hende og jeg er mest sammen og har en god relation. Men. Jeg oplever hun snyder med sin arbejdstid, og det har jeg det svært ved.
Vi er begge ansat på 37 timer, vi er fast lønnet. Vi får ikke udbetalt overarbejde, men kan afspadsere. Så vi kan arbejde over eller gå før, men må Max være 10 timer i plus eller minus. Vi skal dagligt registrere på et fælles skema, hvis vi er gået før eller kommet senere end den ugentlige arbejdstid vi har aftalt med ledelsen, og denne tid fremgår af sedlen. Fx kan jeg se på den, at min dag i dag hedder 7.30-15.30.
Min kollegas egentlige arbejdstid veksler mellem at starte 7.30 eller 7.45. Problemet er bare, at hun stort set dagligt kommer dryssende et sted mellem 8.15-8.30. Det må hun gerne, men så skal hun registrere det som afspadsering. Men det gør hun ikke. Til gengæld registrerer hun overarbejde.
I praksis betyder det altså, at hun reelt arbejder mellem 2.5-5 timer mindre om ugen, end hendes egentlige arbejdstid. Og når hun så oven i hatten registrerer overarbejde, som hun så bruger på fx en ekstra fridag eller noget, så synes jeg det er problematisk. For egentlig, når hun fx i dag arbejder 30 min over, bør det dække at hun kom 45 min for sent, men i stedet registrerer hun 30 min overarbejde og går så tidligere hjem en anden dag.
Det er jo ikke noget, der som sådan går ud over mig, men rent principielt synes jeg det er vanvittigt usolidarisk overfor os andre, som passer vores 37 timer, som jo er det vi får løn for. På måneds basis arbejder hun jo faktisk så mellem 10-20 timer mindre end hun får penge for. Det er mega meget!
Og ja, hun holder også frokostpause, så det kan ikke retfærdiggøres med at hun springer dne over. Vi har betalt frokost pause.
Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med det her. Jeg har ikke lyst til at konfrontere hende og risikere at skabe en trukket og akavet stemning når nu vi går op og ned af hinanden hver dag. Jeg synes bare det er fejt.. Så ja.. Måske ville jeg bare ud med det..