Ingen fædreorlov ved nyt job??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2019

Tommelise

Anonym skriver:

De fik besked til jobsamtalen og vidste jeg skulle have barsel i starten af min ansættelse. 

Jeg var bare usikker på om jeg ikke havde ret til løn under barsel bare fordi jeg ikke har haft 1. Arbejdsdag. Jeg er jo ansat. 

Men så handler det vel udelukkende om, at du ikke har ret til barselsdagpenge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

De fik besked til jobsamtalen og vidste jeg skulle have barsel i starten af min ansættelse. 

Jeg var bare usikker på om jeg ikke havde ret til løn under barsel bare fordi jeg ikke har haft 1. Arbejdsdag. Jeg er jo ansat. 

Jeg tror at du skal have været ansat i 9 mdr før du har ret til det

Anmeld Citér

28. november 2019

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Kontakt Udbetaling Danmark og/eller din fagforening.

Anmeld Citér

29. november 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg tænker at retten til barselsdagpenge har du fra dit nuværende job. Retten til løn kan rigtig nok være betinget af hvor længe du har været ansat, og derfor kan du godt risikere ikke at have den ret. Det står i din overenskomst.

Jeg havde en kollega, der var gået på graviditetsorlov. Hun var ansat i et vikariat, der udløb kort efter fødslen. Hun fik så en fastansættelse da vikariatet udløb, men hun havde barsel med løn i 26 uger (overenskomst bestemt), på trods af nyt job

Mit vikariat udløb imens jeg var på barsel. Så overgik jeg bare fra løn til barselsdagpenge.

Hiv fat i udbetaling Danmark. Og din fagforening

Anmeld Citér

29. november 2019

Janet1989

Hvad siger overenskomsten ? Skal der være 9 måneders anciennitet for at kunne få barselsdagpengene refunderet fra dem? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.