Anonym skriver:
Jeg går gerne med hende til ledelsen, men det vil hun ikke lade mig. Hun har min fulde opbakning, men hun er meget selvstændig og stædig og vil kæmpe sine kampe selv. Hun er slet ikke nervøs for at tage det op med ledelsen, så det er ikke, fordi hun har brug for opbakning over for dem. Problemet ligger udelukkende i som Line også beskriver, at hun vil klare det selv. Jeg er ikke i tvivl, om at hun vil sige til direktøren, at der skal ske noget. Problemet er bare, at hun ikke når det, fordi hun lige skal klare alt muligt andet først i stedet for at tage sig af sig selv først.
Det vil helt sikkert være godt for hende at komme væk, hvis ikke der tages hånd om det, for hun er netop den type Line beskriver. Hendes tanker: Hun løber bare det hurtigere, hun kan jo godt arbejde 70-80 timer om ugen lige nu (det har så stået på i hvert fald et halvt år), hun har jo alligevel ikke brug for så meget søvn, så hun kan da godt stå op og begynde at arbejde kl. 4, selv om hun dagen før arbejdede til kl 22.
Jeg ville aldrig fortælle i detaljer om, hvad hun har fortalt mig som f.eks., at hun har skrevet sin opsigelse, men jeg er bange for, at hun ender med at blive alvorligt syg, hvis ikke der er nogen, der reagerer. Hun er et lille nips og har fortalt mig at alene i denne uge har hun tabt 3 kg og det er kun torsdag, så jeg er meget bekymret for hende.
Du skriver, at hun er rigtig glad for sit arbejde, og at hun faktisk ikke ønsker at forlade arbejdspladsen.
Jeg er faktisk enig med Line i, at mange er for berøringsangste.
Hun vil ikke lade dig gå med til ledelsen - og hun er ikke bange for at tage det op med ledelsen, men hun vil klare det selv. Det lyder bare ikke, som om hun kan klare det selv.
Som jeg forstår det, er ledelsen slet ikke klar over, at der er et problem.
Kan du være en lille smule "striks " - sige til hende, at du godt forstår, at hun ønsker at klare problemerne selv, men at du ikke kan blive ved med at se på det. Og at du er nødt til at udtrykke din bekymring.
Selvfølgelig skal du ikke komme med detaler og fortælle, at hun har skrevet sin opsigelse.
Men tænk, hvis der findes en løsning - hvis bare ledelsen bliver klar over, hvordan hun har det.
Jeg har været depressionsramt, og i dag er jeg virkelig taknemmelig for, at der var kolleger, der turde blande sig.