overgangsalder give positiv graviditetstest??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.420 visninger
13 svar
4 synes godt om
28. november 2019

Ønskebaby2020

Profilbillede for Ønskebaby2020

Læste lige i indlægssedlen fra tidlig rfsu tidlig test at begyndende overgangsalder kan give positiv graviditetstest   Jeg er 38 år og har de sidste mange måneder fået positive graviditetsteste et par dage før menstruation og har egentlig tænkt det var bio, men nu bliver jeg da itvivl 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Ønskebaby2020 skriver:

Læste lige i indlægssedlen fra tidlig rfsu tidlig test at begyndende overgangsalder kan give positiv graviditetstest   Jeg er 38 år og har de sidste mange måneder fået positive graviditetsteste et par dage før menstruation og har egentlig tænkt det var bio, men nu bliver jeg da itvivl 

Jeg læser det samme, flere steder på nettet. Det med sammenhæng mellem overgangsalderen og positiv graviditets test, men jeg kan ikke læse hvordan det helt hænger sammen. 

Anmeld Citér

28. november 2019

Ønskebaby2020

Mom skriver:

Jeg læser det samme, flere steder på nettet. Det med sammenhæng mellem overgangsalderen og positiv graviditets test, men jeg kan ikke læse hvordan det helt hænger sammen. 

Heller ikke jeg 

Anmeld Citér

28. november 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ja, det kan det. 

Graviditetstest måler β-hCG. Når man har over en vis koncentration er man gravid. Lavere koncentrationer er til stede i raske mænd og kvinder. Nogle kvinder når de går i overgangsalderen har en lettere forhøjet koncentration, dvs. de vil teste positiv uden at være gravide. 

Anmeld Citér

28. november 2019

Ønskebaby2020

Astoria skriver:

Ja, det kan det. 

Graviditetstest måler β-hCG. Når man har over en vis koncentration er man gravid. Lavere koncentrationer er til stede i raske mænd og kvinder. Nogle kvinder når de går i overgangsalderen har en lettere forhøjet koncentration, dvs. de vil teste positiv uden at være gravide. 

Shit!!  Vil de så kunne teste positivt hele cyklus mon? 

Jeg har testet positiv få dage før min menstruation næsten hver cyklus 

Anmeld Citér

28. november 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria
Ønskebaby2020 skriver:

Shit!!  Vil de så kunne teste positivt hele cyklus mon? 

Jeg har testet positiv få dage før min menstruation næsten hver cyklus 

Koncentrationen vil ikke være konstant, så hvis den er lige på grænsen til at kunne fanges på en test er det muligt at den kun viser positivt indimellem. Men ja, i princippet ville du kunne teste positivt hele cyklus igennem. 

Tager du noget medicin? 

Anmeld Citér

28. november 2019

Ønskebaby2020

Astoria skriver:

Koncentrationen vil ikke være konstant, så hvis den er lige på grænsen til at kunne fanges på en test er det muligt at den kun viser positivt indimellem. Men ja, i princippet ville du kunne teste positivt hele cyklus igennem. 

Tager du noget medicin? 

Okay tak for dit svar

Jeg får stofskifte medicin og sertralin men det skulle vidst ikke kunne slå ud på testen

Nu må jeg se hvad det ender med, håber ihvertfald ikke jeg er i begyndelsen af overgangsalderen allerede som 38 årig

Anmeld Citér

28. november 2019

Ønskebaby2020

Har fået positive på forskellige typer teste men aldrig tydligere end disse 2. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. november 2019

pussekat

Okay tak for dit svar

Jeg får stofskifte medicin og sertralin men det skulle vidst ikke kunne slå ud på testen

Nu må jeg se hvad det ender med, håber ihvertfald ikke jeg er i begyndelsen af overgangsalderen allerede som 38 årig

hejsa

du kan går i overgangsalderen som 25 år også så det her ikke når med hvad gamle man er 

Anmeld Citér

28. november 2019

Ønskebaby2020

pussekat skriver:

hejsa

du kan går i overgangsalderen som 25 år også så det her ikke når med hvad gamle man er 

Jamen det var da dejligt opmuntrende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.