Godt råd søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Lav en plan inden du tager hjemmefra. 

Planlæg alle de dage der er tilbage (+ en evt bufferdag) 

Tirsdag:
Morgen: Havregrød
frokost: et par skiver rugbrød med hamburgerryg
aften: tomatsuppe

Onsdag:
aften: kartoffelmos eller bagt kartoffel evt med bacon

Torsdag:

aften:pasta og tomatsovs 

Fredag
aften: Kartoffelsuppe - med mælk og smør

Tomatsuppe koster kun dåsen med tomat, vand fra hanen, (boulionterning), salt og krydderier  - det kan du evt få 2 dage 

Pastaskruer koster ca 5 kr. og jeg ville nok lave tomatsovs af 1 dåse tomat

Reelt er det
1 pakke havregryn (10 kr)
1 pakke rugbrød (max 20 kr)
1 pakke hamburgerryg (11 kr)
1 pakke pastaskruer (5 kr)
2 dåser tomat (10 kr)
1 pakke smør (12-15 kr)
1 mælk (10 kr)
2 kg kartofler (15 kr)
1 pakke bacon(eller en pakke rest pålæg) (15 kr)

.... 

For din egen trygheds skyld så lav en seddel med, hvad du skal have og regn priserne sammen på din telefon inden du går til kassen

Tusind tak. Jeg spiser så ikke morgenmad. Det har jeg aldrig gjort. Men så kan jeg lave pasta salat til frokost. 

er ikke så glad for suppe. Men kan helt klart bruge din liste. Den gav mig det overblik jeg havde brug for 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Hvad er for nogle poser?

Der er en app, der hedder to good to go. Der lægger butikker det ned i, som de ikke har fået solgt, og så betaler man et fast beløb for posen, men værdien er tit langt større. Der er flere bagere, supermarkeder osv med i ordningen.

Anmeld Citér

26. november 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hvis du kan lide fisk, så kunne du lave torskerogn-tun frikadeller. Herhjemme plejer jeg at bruge en eller to dåser torskerogn og 3-4 dåser tun i vand til frikadeller til to voksne og et barn. De er også super nemme at lave og kan bruges som pålæg dagen efter.

Anmeld Citér

26. november 2019

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Der er en app, der hedder to good to go. Der lægger butikker det ned i, som de ikke har fået solgt, og så betaler man et fast beløb for posen, men værdien er tit langt større. Der er flere bagere, supermarkeder osv med i ordningen.

Ok den app vil jeg da lige finde. 

Anmeld Citér

26. november 2019

Anonym trådstarter

Ms.Momo skriver:

Hvis du kan lide fisk, så kunne du lave torskerogn-tun frikadeller. Herhjemme plejer jeg at bruge en eller to dåser torskerogn og 3-4 dåser tun i vand til frikadeller til to voksne og et barn. De er også super nemme at lave og kan bruges som pålæg dagen efter.

Jeg spiser slet ikk fisk. Men ideen var god  

handlede ind til pitabrød resten af ugen. Det blev 97 kr også har jeg også til at lave pasta salat til frokost 

Anmeld Citér

26. november 2019

kamikaze

Anonym skriver:

Kan ikk lige nogle af de ting. Er generelt ikke til færdigretter. 

Færdig mad er også dyrere end at lave fra bunden. Hvad med blendet suppe på kartofler, løg og en smagsgivende grøntsag (porre, græskar, broccoli, blomkål)? Med hjmmebagt brød? Hvad med risengrød? Omelet? Frikadeller på billig hakket kød spedt ud med løg, gulerødder, og hvad du ellers har, evt fra andre dage?

Du kan komme ret langt for 200 kr til en person hvis du planlægger. Se om du kan gøre det for mindre!

Anmeld Citér

26. november 2019

lineog4

Du har vist købt, men jeg vil sige at en hel kylling kan give mig mad i flere dage både aftensmad og frokost og endda variere det som pita brød, biksemad agtigt, almindelig kylling, en del af en salat, en del af en pastasalat osv. 

Anmeld Citér

27. november 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Du har vist købt, men jeg vil sige at en hel kylling kan give mig mad i flere dage både aftensmad og frokost og endda variere det som pita brød, biksemad agtigt, almindelig kylling, en del af en salat, en del af en pastasalat osv. 

Jeg spiser heller ikke kylling eller fjerkræ generelt  det eneste kød jeg spiser er gris og okse. 
men ja jeg har købt. Har til aftensmad og frokost i morgen (onsdag) også har min storebror været så sød at inviterer mig ud og spise på torsdag og fredag går der løn ind. Så jeg er heldigvis dækket nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.