Når man ikke kan få sine børn passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.474 visninger
19 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2019

Anonym trådstarter

Jeg tænker at vi ikke er de eneste i denne (ret permanente) situation, så nu kunne jeg godt tænke mig at høre andre forældres tips og tricks til at pleje parforholdet, når man ikke har pasningsmuligheder.

Vi har 3 børn hvoraf den ene har en diagnose som gør at vi fx ikke bare kan finde en barnepige. Desværre har vi heller ingen bedsteforældre som har lyst til at passe vores børn ret meget og slet ikke med overnatning.

1-2 gange om ugen spiser vi sammen efter børnene er puttet. En form for hjemme-date.. :-)

Nogen tager en fridag sammen en gang imellem og tager ud imens børnene er i institution/skole. Denne mulighed kunne vi måske også finde på at bruge, hvis ikke det er fordi jeg går hjemme med den lille og så ryger ideen ligesom lidt.. :-)

Men hvad gør I andre? Har I gode idéer som vi andre idéforladte mennesker kan bruge? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hmm. Det lyder ret hårdt aldrig at kunne få passet? Er der heller ikke nogen nære venner eller søskende der kunne? Det er jo ikke kun bedsteforældre der kan sådan noget med overnatning (siger fasteren der elsker at have nevøer og niecer på weekend - også selvom den mindste har en diagnose og kræver lidt ekstra )  

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hmm. Det lyder ret hårdt aldrig at kunne få passet? Er der heller ikke nogen nære venner eller søskende der kunne? Det er jo ikke kun bedsteforældre der kan sådan noget med overnatning (siger fasteren der elsker at have nevøer og niecer på weekend - også selvom den mindste har en diagnose og kræver lidt ekstra )  

Det kan være ret hårdt, men vi har brugt så mange år på at være ærgerlige over det, så nu må vi se den anden vej og finde gode løsninger i stedet for.

Min bror har selv 3 børn, så han kommer ikke lige flyvende og min mands bror er på ingen måde børnetypen.

Vi har en god veninde som måske godt kan (og gerne vil) passe børnene, men den mindste er kun lige blevet et år og bliver stadig ammet om natten, så der skal lige gå lidt tid. 

Men hvor er det godt at høre at der findes folk som dig som gerne vil passe børnene også selvom den ene kræver lidt ekstra. Det betyder bare virkelig meget.. :-)

Anmeld Citér

17. november 2019

Babilooo

Hvad er det for en diagnose og hvordan påvirker det muligheden for at få passet.? Skaber det utryghed hos barnet eller...

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym

Altså den lille på 1 år kan hun eller han ikke tag med jer? 

Anmeld Citér

17. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det kan være ret hårdt, men vi har brugt så mange år på at være ærgerlige over det, så nu må vi se den anden vej og finde gode løsninger i stedet for.

Min bror har selv 3 børn, så han kommer ikke lige flyvende og min mands bror er på ingen måde børnetypen.

Vi har en god veninde som måske godt kan (og gerne vil) passe børnene, men den mindste er kun lige blevet et år og bliver stadig ammet om natten, så der skal lige gå lidt tid. 

Men hvor er det godt at høre at der findes folk som dig som gerne vil passe børnene også selvom den ene kræver lidt ekstra. Det betyder bare virkelig meget.. :-)

Jeg har også selv 2 som jeg er alene med meget af tiden, men jeg passer stadig gerne. Har i spurgt broderen der har 3 selv, om han vil hvis i planlægger i god tid? Tit kommer man måske ikke lige selv på tanken, men det betyder ikke altid at man ikke vil stå til rådighed hvis man bliver spurgt  

Han kan sikkert om nogen forstå behovet  

Anmeld Citér

17. november 2019

Soonmom

Kan bedste /barnepige ikke sidde hos dem når I har putter dem? - på den måde er der jo ikke meget pasning og den/de der passer mærker ikke at der er tre.

Jeg fortrækker at putte selv og så kan vi få en til at sidde hos dem, og så komme vi hjem sidst på aftenen igen 

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hvad er det for en diagnose og hvordan påvirker det muligheden for at få passet.? Skaber det utryghed hos barnet eller...

Han har en autisme-diagnose. Han bliver let utryg og har brug for meget faste rammer. Han har et tæt forhold til farmor og farfar, men de kan desværre ikke overskue at passe børnene, fordi han kræver lidt ekstra. 

En barnepige kunne godt lade sig gøre, men det ville tage lang tid at etablere en så god kontakt at jeg ville overlade ansvaret til en “fremmed”.

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Kan bedste /barnepige ikke sidde hos dem når I har putter dem? - på den måde er der jo ikke meget pasning og den/de der passer mærker ikke at der er tre.

Jeg fortrækker at putte selv og så kan vi få en til at sidde hos dem, og så komme vi hjem sidst på aftenen igen 

Det kunne faktisk godt være en mulighed. Ikke med bedsteforældre, for de har simpelthen ikke tid/overskud/lyst, men min veninde eller bror kunne det godt være. 

Tak for tippet.. :-)

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså den lille på 1 år kan hun eller han ikke tag med jer? 

Hun er en lille vildbasse, så jeg vil næsten hellere holde date hjemme i sofaen en holde date med hende. Men jeg dater hende også hver dag herhjemme, kan man sige.. :-D

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.