Gå mod strøm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Mortil1yuhus det er lige Præcis sådan jeg efterhånden har det  

Men det er jo også fair nok. Man skal bare være klar på at der måske er nogen informationer der går tabt fordi folk glemmer det. 

Min bedste ven har droppet alle sociale medier, og han siger, at cirka 50% af de venner han havde jævnlig kontakt med før, er forsvundet fuldstændigt . De glemmer ham, og han gider ikke være den eneste der tager initiativ til at høre hvordan det går. Det skal man være forberedt på, især hvis mange af ens venner er i alderen med småbørn, job/uddannelse og har rigeligt om ørene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Ja jeg synes du er gammeldags og kan slet ikke se hvorfor det SKAL være på SMS, messenger og SMS er jo det samme, så jeg synes du lyder lidt emsig

Jeg har stort set heller ikke nogen nr og skriver faktisk kun SMS med min kæreste (af en eller anden årsag ) og så daginstitution og så får jeg beskeder fra gøs, læge osv 

Ellers skriver jeg altid over messenger 

Soonmoms det må genre synes jeg er man jeg kan nu og li et god gamle dages opkald både når jeg selv ringe til folk og den andre vej der er for mange der lad sig styr af social medie 

Anmeld Citér

16. november 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg både en facebook Snapchat og Instagram profil efterhånden går der flere dage i mellem jeg logge på disse social media facebook er der jeg oplever det størres problem da det ofte er på facebook folk skrive til mig og inviter til diverse ting og sager virke jeg synes er ret upersonlig og har i gammen længer ting forsøgt at gøre mit netværk opmærksom på at jeg ikke ønsker at gøre mere brug at de social media end jeg gør nu så hvis det vil havde svar mig sammen dag skal de gør brug af mit nummer der er inden af de 71 venner på facebook der ikke har mit nummer da de Fleste er famille medlem der bor lang væk alligevel har jeg kun opleve en ven som har Forståelse for det

Er det mig der er håbløs gamle dages ?

Har man et akut kontaktbehov, ringer man. Ved ikke-akutte henvendelser må afsenderen bruge det medie, afsenderen foretrækker. 

Anmeld Citér

16. november 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

BAE fordi Jeg genre selv vil styr hvornår jeg log på og ikke lad mig styr at folk tro social medier er den enste måde man kan hold kontakt til andre 

Meget muligt, men Det handler måske om 5-10 min på en dag. Og du har jo også kontrol, du bestemmer jo selv hvornår du er derinde. 

Forstår slet ikke at du har de tre? hvis du nærmest ikke bruger dem... hvorfor så have så meget? Hvorfor så ikke bare have fb? 

Og som sagt, det er bare lettere. 

Hvem siger de mener det er eneste? Men sådan er tingene jo bare, når vi er forskellige. Det er surt, ja... 

Anmeld Citér

16. november 2019

Soonmom

Soonmoms det må genre synes jeg er man jeg kan nu og li et god gamle dages opkald både når jeg selv ringe til folk og den andre vej der er for mange der lad sig styr af social medie 

Så det er fordi folk skriver i stedet for at ringe. Hvad så hvis man ringer over messenger? 

Kan ikke se man lader sig styre af sociale medier, bare fordi man bruger det til at holde kontakt til folk 

og som en anden skriver hvorfor er du så på alle tre medier ?

jeg bruger fx kun Instagram til at dele billeder (vi har familie i den anden del af landet, eller i udlandet og de elsker at se billeder af ungerne)

snapchat har jeg slet ikke

facebook bruger jeg sjældent kun i grupperne, men messenger bruger jeg hver dag

Anmeld Citér

16. november 2019

Mortil1yuhu

På sociale medier oplevede jeg kun folk som var interesseret i og vide om mit liv PB osv.. jeg skrev en besked at nu skulle jeg ikke være aktiv på fb og skrev mit nr og folk har velkommen tul at skrive ne sms. Lod det være i en uge, så alle dem der skulle se den fik mulighed for det. Overraskende nok var der kun 3 der skrev og jeg godtog det som at de vil vedligeholde kontakten.. jeg har så et pr stykker som jeg skriver sms med dagligt. Og alle dem som ikke tog mit nr. spørg ind til mit liv men kommer ikke og spørger direkte. Så det et super alternativ for at se de ægte 

Anmeld Citér

16. november 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvorfor lader man sig styre af sociale medier, fordi man bruger dem til kontakt? Lader man sig også styre af telefonen, hvis man sender sms’er? Eller af computeren, hvis man skriver mails? 
Jeg skriver beskeder ad andre kanaler til dem, der ikke har en facebookprofil. Men hvis jeg sender en fællesbesked eller invitation til folk på facebook, holder jeg altså ikke styr på, hvem der evt. godt nok har en profil, men ikke ønsker at bruge mediet. Eller kun er på en gang om ugen. 
Du er i din fulde ret til at undgå facebook, men du må bare påregne, at du kan gå glip af info.
Hvorfor sletter du ikke bare din konto? Så ved folk, at du ikke kan fanges dér. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.