Sunde godter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2009

Bondepigen

suanne85 skriver:

Ja det er jo også ved at være tiden til det og jeg tænkte at der helt sikkert sidder et par kloge kvinder herinde med et par sunde godte opskrifter i ærmerene. Skal ikke bare være tørret æbler eller sådan, og må samtidig godt mere sød i smagen så der stadig er lidt godte over det. Og skal ikke være kokos kugler eller havregrynskugler.

Så kom frisk tøser, er træt af det samme med marcipan og chokolade.

Nu ved jeg ikke om det er noget for dig...men jeg kan godt lide riskiks, som lige har fået dyppet den ene side i en god mørk chokolade..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

Vingummien

bondepigen skriver:

Nu ved jeg ikke om det er noget for dig...men jeg kan godt lide riskiks, som lige har fået dyppet den ene side i en god mørk chokolade..

Kunne jeg godt nok ikke lige forstille mig hehe

Anmeld

3. november 2009

FrkLarsen

bondepigen skriver:

Uha, det smager guf guf!!

Anmeld

3. november 2009

Bondepigen

Gamiil skriver:

Uha, det smager guf guf!!

Ja det gør nemlig... 

Anmeld

3. november 2009

Tulle28

Jeg laver nogle gange hjemmelavet chokolade - man kan enten lave det med hvid chokolade (Irma's egen) eller mørk (så bruger jeg Lindt's 80%)

En plade chokolade

Pistacienødder UDEN salt - hakkes (men ikke for fint)

Tørrede tranebær

Speltflager (eller cornflakes)

Smelt chokoladen i vandbad og bland nødder, flakes og tranebær i. Massen hældes i isterningforme og stilles i køleskabet.

Efter en times tid kan de vendes ud og så har man fine hjemmelavede chokolader

Anmeld

3. november 2009

Vingummien

Tulle28 skriver:

Jeg laver nogle gange hjemmelavet chokolade - man kan enten lave det med hvid chokolade (Irma's egen) eller mørk (så bruger jeg Lindt's 80%)

En plade chokolade

Pistacienødder UDEN salt - hakkes (men ikke for fint)

Tørrede tranebær

Speltflager (eller cornflakes)

Smelt chokoladen i vandbad og bland nødder, flakes og tranebær i. Massen hældes i isterningforme og stilles i køleskabet.

Efter en times tid kan de vendes ud og så har man fine hjemmelavede chokolader

Lyder som en sjov blanding

Anmeld

3. november 2009

Tulle28

suanne85 skriver:

Lyder som en sjov blanding

Men det smager VILDT godt

Anmeld

3. november 2009

Kaufie

Man kan også bruge havre/rug/minifras til at blande i den smeltede chokolade. Med luften i puderne bliver det en meget let snack - endda med kostfibre

Anmeld

3. november 2009

Tulle28

Kaufie skriver:

Man kan også bruge havre/rug/minifras til at blande i den smeltede chokolade. Med luften i puderne bliver det en meget let snack - endda med kostfibre

Mmm ja - god variant! Det tror jeg jeg skal prøve i weekenden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.