Jeg meddelte familien at jeg ikke havde ret mange penge. Så jeg købte kun gaver til familiens børn og på et budget der hed cirka 50-100kr PR barn. (Jeg har 4 niecer/nevøer udover egne 2 børn)
Mine egne børn fik pakkekalender med 5-10kr ting i - dog har jeg 7/7 med faren så derfor var det jo ikke 24 pakker der skulle være. Havde jeg haft dem fuld tid havde jeg nok valgt ingenting eller advents gaver af 40kr cirka. De havde også en chokolade kalender - den helt billige til 10-15kr.
Man behøver ikke et juletræ medmindre man holder juleaften hjemme (vi holder altid hos mine forældre så der er ingen udgift til julemad heller). Men julepynt har du vel stadig noget af selvom du er blevet enlig? Og ellers kan man jo julehygge med at lave noget selv
Småkager er ret billige at lave, fx pebernødder, det er også ret hyggeligt og nemt for en 3 årig at deltage i
Julegaver kan du købe brugt, eller bare skrue ned for beløbet du plejer at give for. Dine børn er endnu så små at de ikke aner hvad ting koster og ikke sammenligner med andre børn.
Næste år, sparer du op til julegaver over hele året
Anmeld
Citér