Julehjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
11 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2019

Anonym trådstarter

Desværre har jeg været nødsaget til søge om julehjælp i år men sådan er det , jeg er blevet enlig ti to drenge og det godt nok svært at få det til at hænge sammen alt sammen  

Jeg har søgt om pakke kalender men der er kun kommet match til min ene søn så lige nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre da jeg ikke vil gøre forskel på mine drenge 

Nogle enlige mødre herinde hvordan får i julen til at spille ? Det er første gang jeg har haft en så stram budget og nu hvor juletiden nærmer sig er det bare så sindsygt hårdt fordi jeg ved jeg ikke kan give mine børn det alle de andre kan. 

Havde bare sådan brug for lige komme ud med det  det er så hårdt at tænke på lige nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2019

Anonym

Anonym skriver:

Desværre har jeg været nødsaget til søge om julehjælp i år men sådan er det , jeg er blevet enlig ti to drenge og det godt nok svært at få det til at hænge sammen alt sammen  

Jeg har søgt om pakke kalender men der er kun kommet match til min ene søn så lige nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre da jeg ikke vil gøre forskel på mine drenge 

Nogle enlige mødre herinde hvordan får i julen til at spille ? Det er første gang jeg har haft en så stram budget og nu hvor juletiden nærmer sig er det bare så sindsygt hårdt fordi jeg ved jeg ikke kan give mine børn det alle de andre kan. 

Havde bare sådan brug for lige komme ud med det  det er så hårdt at tænke på lige nu

Julegaver kan du købe brugt. Der findes masser af fint legetøj på fx reshopper. 

Og de behøver vel ikke at få en gave hver eneste dag i december hvis mor kun lige med nød og næppe kan det hele til at løbe rundt?

Julemad kan du allerede nu begynde at købe og lægge på frost. 

Julen behøver ikke at være så materialistisk 

Jeg håber at I får en god jul på trods af alt.

Anmeld Citér

8. november 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hvor gamle er dine drenge?

Hvis du ikke har noget imod brugte ting, så har jeg nogle ting min søn er vokset fra (og ikke har brugt meget) som jeg gerne sender videre. Har nemlig selv prøvet at stå og ingen penge have i julen, og det er bestemt ikke sjov når man har børn.

Anmeld Citér

8. november 2019

Anonym trådstarter

Ms.Momo skriver:

Hvis du ikke har noget imod brugte ting, så har jeg nogle ting min søn er vokset fra (og ikke har brugt meget) som jeg gerne sender videre. Har nemlig selv prøvet at stå og ingen penge have i julen, og det er bestemt ikke sjov når man har børn.

Hvor er du sød ❤️

Min mindste søn er 20 måneder og den store er 3 1/2 år 

Nej det er ikke sjovt slet ikke og erkende det sådan det er denne jul pga jeg er blevet arbejdsløs og så lige enlig oveni   

Anmeld Citér

8. november 2019

Anonym trådstarter

Ms.Momo skriver:

P.s jeg elsker brugte ting 

Anmeld Citér

8. november 2019

Tip!

Jeg syns det er en smule overkill at prioritere små, og ofte ligegyldige ting som der jo ofte er i en pakke kalender, for så at søge julehjælp. 

Vil da til enhver tid skrotte de små gaver og sørge for at selve juleaften var fantastisk, hvis økonomien var stram.

julen er blevet så pokkers opkørt i gaveræs.. 

Anmeld Citér

9. november 2019

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Er der mon noget i storebrors pakke kalender som lillebror kan bruge. Altså sådan at de ikke får en gave hver dag??? Så kan nissen de andre dage have lavet lidt ulykker eller skrevet et sødt brev?? 

Jeg tror selv jeg ville ned priotere julemaden og have fokus på et juletræ og indgridenser til at lave småkager, bare en enkelt slags og havregryns kugler. juledekoration ville jeg købe et billigt kalenderlys og en pakke ler og resten ville jeg finde en tur i skoven. chokoladekalender ville jeg købe en billig eller lave en selv. Gaver ville jeg købe brugt. Alt overstående kræver jo selvfølgelig en eller anden form for økonomisk overskud, 

Din lokale næstehjælpergruppe kan måske hjælpe med bare lidt af det hvis du ikke får yderligere julehjælp. 

Dine børn har en skøn alder som heldigvis ikke kræver så meget, og de er ligeglade med at det ikke er den nyeste Playstation der ligger under juletræet. eller om det er and med det  hele der bliver serveret til aftensmad.

Håber i trods alt får en dejlig jul med masser af nærværd og kærlighed

Anmeld Citér

9. november 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvor gamle dine børn er. Men jeg har lige købt en masse kalendergaver i søstrene grene 48stk. (Har to børn) der kom jeg af med 300kr. 150kr pr. barn. Nogle af gaverne kostede kun omkring 2kr. Mine er så også små. Det jeg gør i år er at de får en lille ting, så de igennem december kan pynte juletræet. Det vil de synes er fedt at få lov til samt vise frem når fx. mormor og morfar får besøg. 

Anmeld Citér

9. november 2019

Anonym trådstarter

jjuhl skriver:

Er der mon noget i storebrors pakke kalender som lillebror kan bruge. Altså sådan at de ikke får en gave hver dag??? Så kan nissen de andre dage have lavet lidt ulykker eller skrevet et sødt brev?? 

Jeg tror selv jeg ville ned priotere julemaden og have fokus på et juletræ og indgridenser til at lave småkager, bare en enkelt slags og havregryns kugler. juledekoration ville jeg købe et billigt kalenderlys og en pakke ler og resten ville jeg finde en tur i skoven. chokoladekalender ville jeg købe en billig eller lave en selv. Gaver ville jeg købe brugt. Alt overstående kræver jo selvfølgelig en eller anden form for økonomisk overskud, 

Din lokale næstehjælpergruppe kan måske hjælpe med bare lidt af det hvis du ikke får yderligere julehjælp. 

Dine børn har en skøn alder som heldigvis ikke kræver så meget, og de er ligeglade med at det ikke er den nyeste Playstation der ligger under juletræet. eller om det er and med det  hele der bliver serveret til aftensmad.

Håber i trods alt får en dejlig jul med masser af nærværd og kærlighed

Tak for de gode råd jeg synes det er mange gode og ikke alt for kostelige råd   og havde selv tænkt at dele gaverne ud så det blev advent s gaver måske istedet for 

Anmeld Citér

9. november 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvor gamle dine børn er. Men jeg har lige købt en masse kalendergaver i søstrene grene 48stk. (Har to børn) der kom jeg af med 300kr. 150kr pr. barn. Nogle af gaverne kostede kun omkring 2kr. Mine er så også små. Det jeg gør i år er at de får en lille ting, så de igennem december kan pynte juletræet. Det vil de synes er fedt at få lov til samt vise frem når fx. mormor og morfar får besøg. 

Tak 

Mine drenge er heller ikke så gamle, havde os tænkte lidt på prøve noget trylledej og nogle flotte  perler  så en video med man kunne lave alt muligt fint julepynt med det igennem Mødrehjælpen de har også mange gode råd 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.