Hvad tænker du om dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2019

2018mor

Anonym skriver:

Jeg var til barnedåb i weekenden. 

Da vi kommer holder værtsparret tale og takker os gæster for at komme osv. i talen oplyser de så at de ikke vil åbne gaverne til festen. Men i stedet tage alle med hjem og åbne sammen alene derhjemme 

det har jeg aldrig oplevet før og synes ærlig talt det er utrolig uforskammet. Når jeg giver en gave. Så lægger jeg sjæl i den og ønsker at se modtagerens reaktion og forhåbentlige glæde når de åbner. 

Hvad tænker i andre?

Jeg synes det virker meget mærkeligt. Måske har de gjort det med den tanke, at det er kedeligt for gæsterne at vente på/kigge på. 

Men jeg tror nu de fleste har det som dig; man vil gerne se, når ens gave bliver åbnet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2019

2018mor

Hck skriver:

Din holdning er ikke mere rigtig eller forkert end min, viser bare forskelligheden på tingene og om “behovet for at vise gaven frem” og ja, jeg tænker at når man begynder at blande en evt kok og tjener ind det hele må man have et stort behov for at ens gave bliver set og rost

Sådan bare lige for at få det på det rene - så svarer trådstarter altså på et spørgsmål om, om forældrene stod med det hele selv eller om de havde god tid til at åbne gaver...

dernæst kan jeg ikke forestille mig at det handler om “behovet for at vise gaven frem”. Hvis jeg har brugt tid og energi på at finde en gave, så vil jeg altså også gerne, at gaven rent faktisk åbnes. 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Janet1989

Synes det er uforskammet ja, MEN ... da vi holdte barnedåb, var der også SINDSSYG mange gaver og det tog seriøst en time at pakke ud - den time ville jeg heller have brugt på vores 61 gæster .... gaverne kunne rage mig en høstblomst  

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Tommelise

Janet1989 skriver:

Synes det er uforskammet ja, MEN ... da vi holdte barnedåb, var der også SINDSSYG mange gaver og det tog seriøst en time at pakke ud - den time ville jeg heller have brugt på vores 61 gæster .... gaverne kunne rage mig en høstblomst  

Jeg kan godt forstå, at det kan tage tid, når der er mange gaver.

Men det er da en trist holdning, at gaverne rager dig en høstblomst, når der nu er nogen, der har brugt tid på at finde en god gave.

Anmeld Citér

29. oktober 2019

kamikaze

Jeg har svært ved at forstå hvorfor det er uforskammet. Jeg ville synes det var synd hvis man gik mere op i at åbne gaver end at tale med sine gæster. Det bliver hurtigt kaos med mange gæster og børn der vil hjælpe med at åbne, meget nemmere at holde styr på hvem der har givet hvad og sende en varm tak hvis man åbner gaverne senere hen.

Anmeld Citér

30. oktober 2019

A38

Det er sjovt hvor forskelligt vi alle ser på det. Jeg kan ikke forestille mig hvordan det skulle være uforskammet. Jeg synes tit at gave-åbning er en super stresset situation, hvor værtsparret prøver at balancere at være værter, at forholde sig til gaver og givere og resten af festen.

Jeg synes faktisk det er super fint at værterne rejste sig op og sagde tak på forhånd og at de ville åbne gaver derhjemme, så alle ligesom var med på hvad der skulle ske.

Jeg har holdt to store fester siden jeg fik barn, en barnedåb og en 1 års hkombineret med 30 års) fødselsdag. Der var så mange gæster som jeg glædede mig til at se og som jeg elskede at være sammen med, og jeg vil allerhelst bruge tiden med dem. Når jeg selv er gæst og giver gaver, så ønsker jeg selvfølgelig at modtageren bliver glad, men jeg behøver ikke et tak eller at se en reaktion. Sådan er vi (heldigvis) så forskellige!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.