Anonym skriver:
Det er jo også det jeg siger. At vores holdninger hverken er mere rigtige eller korte end den andens.
og jeg nævner kok og fordi der var en der kommenterede at hvis de klarede det selv kunne personen forstå det og derfor nævner jeg at de ikke klarede der selv.
ja. Jeg har er behov for at min gave bliver set og jeg ser deres reaktion på noget jeg har brugt lang tid på at lave til dem. Jeg synes det er uhøfligt ikke at åbne. Der blev ikke engang sagt tak for gaven da man gik. Så føler jeg at det bare er sådan en ligegyldighed at man har givet noget til dem.
Jeg vil ikke sige, at jeg har behov for at se deres reaktion.
Men jeg synes også, det er underligt. Jeg tror faktisk aldrig, jeg har oplevet det.
Det kan sagtens hænge sammen med, hvor man kommer fra, og hvilke skikke man er vant til.
Men for mig virker det også som ligegyldighed og en anelse uhøfligt. Jeg kommer far en familie og måske en landsdel, hvor det er almindeligt at man pakker gaverne ud, så gæsterne kan se dem.
Hvis f.eks. det ene sæt bedsteforældre giver en ret stor gave, så har jeg oplevet, at de gjorde det "privat" - altså f.eks. har givet en stor pengegave sammen med en mindre ting. Så er tingen blevet pakket ud, og pengene lagt i en lukket kuvert.
Men der er tit forskellige traditioner i forskellige dele af landet - eller i forskellige familier.
Anmeld
Citér