Hvad tænker du om dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej synes stadig det er uforskammet. Men ville ikke stå med samme øv følelse som nu. 

Men hvad tænker du nærmere er uforskammet. Vil du hellere have en lidt presset mor og far der hurtigt pakker gaven fra dig op, måske siger forældrene og  (især)kvinderne omkring dem - næe hvor fint-, også er det videre til næste gave ?. Personligt ville jeg da hellere have at min gave blev åbnet i ro og mag, så dem jeg gav gaven til, måske havde lidt mere tid og overskud til rent faktisk at “se” min gave

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg var til barnedåb i weekenden. 

Da vi kommer holder værtsparret tale og takker os gæster for at komme osv. i talen oplyser de så at de ikke vil åbne gaverne til festen. Men i stedet tage alle med hjem og åbne sammen alene derhjemme 

det har jeg aldrig oplevet før og synes ærlig talt det er utrolig uforskammet. Når jeg giver en gave. Så lægger jeg sjæl i den og ønsker at se modtagerens reaktion og forhåbentlige glæde når de åbner. 

Hvad tænker i andre?

Deres gaver, deres fest og deres valg. Hvis de har lyst til at sidde i morgen, og pakke dem ud, kan jeg ikke se hvad der er galt i det. Intet uforskammet eller andet. De gør det bare anderledes. 

Du har ikke haft lyst til at tage af sted, så det irriterer dig nok mere, at de så ikke engang gider at åbne gaverne. 
Men jeg ville nok bare trække på skulderne og så nyde festen. Det ville ikke pisse mig af.

Anmeld Citér

29. oktober 2019

CarinaSB

Jeg ville ikke syntes det er underligt :) Jeg har oplevet det både ved barnedåb og bryllup :) 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Men hvad tænker du nærmere er uforskammet. Vil du hellere have en lidt presset mor og far der hurtigt pakker gaven fra dig op, måske siger forældrene og  (især)kvinderne omkring dem - næe hvor fint-, også er det videre til næste gave ?. Personligt ville jeg da hellere have at min gave blev åbnet i ro og mag, så dem jeg gav gaven til, måske havde lidt mere tid og overskud til rent faktisk at “se” min gave

Det er nok bare der hvor jeg kommer fra. Så åbner man den gave man får og udviser noget respekt og taknemmelighed overfor giveren. 
derfor finder jeg det uforskammet. 

det er helt ok at du har en anden holdning. 

jeg oprettede ikke tråden for at få at vide at min holdning er rigtig eller forkert. Gjorde det at nysgerrighed for at høre hvad andre ville tænke. 

jeg respekterede netop også deres valg ved ikke at sige noget til dem og i stedet bare tænke mit. 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså da vi holdt barnedåb, holdt vi også 2*30 års fødselsdag.. Og vi stod presset sammen i en lille udestue med ca. 20 mennesker omkring os, et skrigende barn, en masse mad vi skulle lave, og folk der nærmest stod med den næste gave oppe i hovedet på os.. Vi har INGEN idé om, hvem der gav hvad, for alle kortene fløj rundt, og vi skulle samtidig lige holde styr på alle pengene, som jeg var bange for at miste.. 

Det var enormt stressende, og jeg brød grædende sammen af blandt andet den grund, og var pisse stresset og negativ resten af festen, fordi folk stod og råbte i øst og i vest.. Kunne jeg lave det om, så ville jeg bestemt have ventet med gaveåbningen til vi var hjemme igen.. 

Så ja det er da ærgerligt, at man ikke ser de andres gaver og evt. en reaktion på ens egen gave.. Men hvis folk synes, at det er for stressende at pakke op til festen, så ville jeg have al respekt for det 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Miti's mama

Hvor mange gave får I at det kan tage en time  haha, der er jeg nok i en anden boldgade. Men hvis der er rigtig mange, så kan jeg godt forstå man venter, til trods for at det er dejligt at give en gave og ikke en indpakning 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

fehår

Tja, i min mands kultur er det betragtet som uhøfligt at åbne gaver foran giveren, så jeg har vænnet mig til det. Og ærligt, det er faktisk en lettelse - det fjerner meget af presset for både modtager og giver. 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er nok bare der hvor jeg kommer fra. Så åbner man den gave man får og udviser noget respekt og taknemmelighed overfor giveren. 
derfor finder jeg det uforskammet. 

det er helt ok at du har en anden holdning. 

jeg oprettede ikke tråden for at få at vide at min holdning er rigtig eller forkert. Gjorde det at nysgerrighed for at høre hvad andre ville tænke. 

jeg respekterede netop også deres valg ved ikke at sige noget til dem og i stedet bare tænke mit. 

Din holdning er ikke mere rigtig eller forkert end min, viser bare forskelligheden på tingene og om “behovet for at vise gaven frem” og ja, jeg tænker at når man begynder at blande en evt kok og tjener ind det hele må man have et stort behov for at ens gave bliver set og rost

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Din holdning er ikke mere rigtig eller forkert end min, viser bare forskelligheden på tingene og om “behovet for at vise gaven frem” og ja, jeg tænker at når man begynder at blande en evt kok og tjener ind det hele må man have et stort behov for at ens gave bliver set og rost

Det er jo også det jeg siger. At vores holdninger hverken er mere rigtige eller korte end den andens. 
og jeg nævner kok og fordi der var en der kommenterede at hvis de klarede det selv kunne personen forstå det og derfor nævner jeg at de ikke klarede der selv. 

ja. Jeg har er behov for at min gave bliver set og jeg ser deres reaktion på noget jeg har brugt lang tid på at lave til dem. Jeg synes det er uhøfligt ikke at åbne. Der blev ikke engang sagt tak for gaven da man gik. Så føler jeg at det bare er sådan en ligegyldighed at man har givet noget til dem. 

Anmeld Citér

29. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Det er jo også det jeg siger. At vores holdninger hverken er mere rigtige eller korte end den andens. 
og jeg nævner kok og fordi der var en der kommenterede at hvis de klarede det selv kunne personen forstå det og derfor nævner jeg at de ikke klarede der selv. 

ja. Jeg har er behov for at min gave bliver set og jeg ser deres reaktion på noget jeg har brugt lang tid på at lave til dem. Jeg synes det er uhøfligt ikke at åbne. Der blev ikke engang sagt tak for gaven da man gik. Så føler jeg at det bare er sådan en ligegyldighed at man har givet noget til dem. 

Jeg vil ikke sige, at jeg har behov for at se deres reaktion.

Men jeg synes også, det er underligt. Jeg tror faktisk aldrig, jeg har oplevet det. 

Det kan sagtens hænge sammen med, hvor man kommer fra, og hvilke skikke man er vant til. 

Men for mig virker det også som ligegyldighed og en anelse uhøfligt. Jeg kommer far en familie og måske en landsdel, hvor det er almindeligt at man pakker gaverne ud, så gæsterne kan se dem.

Hvis f.eks. det ene sæt bedsteforældre giver en ret stor gave, så har jeg oplevet, at de gjorde det "privat" - altså f.eks. har givet en stor pengegave sammen med en mindre ting. Så er tingen blevet pakket ud, og pengene lagt i en lukket kuvert. 

Men der er tit forskellige traditioner i forskellige dele af landet - eller i forskellige familier.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.