Scanning af æggestokke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2009

MM1987

Mor.sander skriver:

Et typisk ultralydsbillede af en æggestok
med PCO. Rundt i kanten ses de små, runde
folikler som hver især kan indeholde én æg-
celle. I en PCO æggestok er der flere folikler
end vanligt. I midten af æggestokken ses
rigeligt med bindevæv, hvor der er få folikler.
Dette er endnu et karakteristisk tegn
ved PCO æggestokkene.

Okay - er sikker på jeg lige kan se det hele, men mange tak for billedet, er meget rart at se...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

Trolde_mor

Hej igen...

Hvornår er det du skal testes?

Er der andre i din familie der har det?

fingre for det bedste..

Anmeld

23. oktober 2009

MM1987

Senia skriver:

Hej igen...

Hvornår er det du skal testes?

Er der andre i din familie der har det?

fingre for det bedste..

Hej...

Jeg ved det ikke endnu, får svar på mandag hvor lang ventetid der er på, men min læge skulle gerne have skrevet haster, så håber det bliver inden for en måned.

Nej det er der ikke, og har egentlig ikke så mange symptomer umiddelbart.

Jeg stoppede med p-piller første septemper og fik selvfølgelig menstruation der efter, men har så ikke haft det siden, men det kan jo være p-pillerne (har taget dem i 7 år) og så har jeg fået lidt uren hud, men igen er vidst heller ikke unormalt!?!

Er heller ikke overvægtigt (168 cm høj og 60 kg , ja bedøm selv)

Mange tak - håber at få bekræftet der intet er galt...

Har du PCO??

Og hvilke symptomer??

MVH

Anmeld

23. oktober 2009

Trolde_mor

Stoppede selv med p-sprøjte i aug (dvs. der "udløb" den) og har stadign ikke regelmæssig mens. Den første mens kom lige efter, men så gik der 41 dage før jeg fik næste og nu er der lige gået 13 dage imellem.. Så den kan springe meget

Ja, jeg har selv PCO (har svaret på samme spørgsmål på en anden side så har lige kopieret..

Symptomer jeg har:

Ved ikke om jeg har fået det hele med, men ja, tror det er det hele... Men i hvert fald størstedelen..

Anmeld

23. oktober 2009

MM1987

Senia skriver:

Stoppede selv med p-sprøjte i aug (dvs. der "udløb" den) og har stadign ikke regelmæssig mens. Den første mens kom lige efter, men så gik der 41 dage før jeg fik næste og nu er der lige gået 13 dage imellem.. Så den kan springe meget

Ja, jeg har selv PCO (har svaret på samme spørgsmål på en anden side så har lige kopieret..

Symptomer jeg har:

Ved ikke om jeg har fået det hele med, men ja, tror det er det hele... Men i hvert fald størstedelen..

Ja mit er jo ingenting, og nogen af de symptomer du har er også symptomer på gigt, træthed f.eks., så fordi jeg er træt er nok pga af gigt...

Har allerede fået tid til scanning tirsdag, men skal selvfølgelig være på sygehuset til en anden aftale, så er nødt til at få flyttet den, men noget kunne tyde på jeg får en tid hurtigt.

Har du fået noget der skal gøre at du får æggeløsning??

Min læge sagde at hvis jeg havde PCO ville de give mig noget så jeg fik æggeløsning og så blive gravid.

Men satser nu på jeg ikke har det

Anmeld

23. oktober 2009

Trolde_mor

MimseMajse skriver:

Ja mit er jo ingenting, og nogen af de symptomer du har er også symptomer på gigt, træthed f.eks., så fordi jeg er træt er nok pga af gigt...

Har allerede fået tid til scanning tirsdag, men skal selvfølgelig være på sygehuset til en anden aftale, så er nødt til at få flyttet den, men noget kunne tyde på jeg får en tid hurtigt.

Har du fået noget der skal gøre at du får æggeløsning??

Min læge sagde at hvis jeg havde PCO ville de give mig noget så jeg fik æggeløsning og så blive gravid.

Men satser nu på jeg ikke har det

Håber du får en hurtig tid

Nej desværre ikke

Men tror jeg får det, da de tests jeg har købt viste positivt søndag + mandag

Men derfor vil jeg nu gerne have hjælp til at blive gravid - da det jo stadig er svært pga. PCO'en. Har læst at man kan få noget der hedder Metformin eller lign. Men skal til gyn igen her d. 4, så der regner jeg med at snakke med ham om det.

Håber jeg heller ikke du har, så krydser fingre For er nu ikke spor sjovt og slet ikke når man gerne vil have børn....

Anmeld

23. oktober 2009

MM1987

Senia skriver:

Håber du får en hurtig tid

Nej desværre ikke

Men tror jeg får det, da de tests jeg har købt viste positivt søndag + mandag

Men derfor vil jeg nu gerne have hjælp til at blive gravid - da det jo stadig er svært pga. PCO'en. Har læst at man kan få noget der hedder Metformin eller lign. Men skal til gyn igen her d. 4, så der regner jeg med at snakke med ham om det.

Håber jeg heller ikke du har, så krydser fingre For er nu ikke spor sjovt og slet ikke når man gerne vil have børn....

Havde du æggeløsning mandag og søndag?? - jamen det er da godt...

Kan jeg godt forstå - det er ikke nemt med tålmodighed når man ønsker det så inderligt...

Mange tak for svar - dejligt med opmuntring herinde...

Håber du får gode svar ved gyn og der snart er 2 streger...

Anmeld

23. oktober 2009

Trolde_mor

MimseMajse skriver:

Havde du æggeløsning mandag og søndag?? - jamen det er da godt...

Kan jeg godt forstå - det er ikke nemt med tålmodighed når man ønsker det så inderligt...

Mange tak for svar - dejligt med opmuntring herinde...

Håber du får gode svar ved gyn og der snart er 2 streger...

Iihhh tak hvor er det sødt af dig , kan kun sige det samme, dejligt med opmuntring

Nej, er det ikke smiler.. men er nu mere alt det der kan gå galt når man har PCO der bekymre mig en del, og ja, har jo for meget af det mandelige hormon i mig som også gør sit for at forhindre graviditet uden at man har manglende ÆL, så vidt jeg forstod på gyn.

Men han spurgte faktisk slet ikke ind til om jeg fik det? hm...

Anmeld

10. november 2009

MM1987

Hej igen...

Hmm har da helt glemt at fortælle hvordan scanningen gik...

Jeg havde desværre cyster på begge æggestokke...øv øv øv, græd som pisket må jeg indrømme, havde vidst ikke helt troet på at jeg kunne have det, men jo den var god nok...

Jeg fik også lavet en test af min passage, og den var fin, så det var jo godt nok...

Der er bare noget jeg ikke forstår, jeg har fået taget blodprøver med mine hormoner, og de er fine, men hvordan kan cysterne gøre jeg ikke får æggeløsning??

Jeg har nu fået provera (til at give mig en blødning) og pergotime (til at give mig æggeløsning) så håber det virker, og så er resten jo op til os...

KNUS MM

Anmeld

12. november 2009

Kruse90

hej med jer piger

Er der en grund til i bliver scannet. eller er det for at tjekke om der er noget, hvis i har prøvet at blive gravide noget tid?

min kæreste og jeg har selv prøvet siden april.:O

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.