Øv, vilde i været skuffet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.250 visninger
18 svar
37 synes godt om
6. oktober 2019

Anonym trådstarter

Sagen er den vi går ikke op i penge vi er hverken rig eller fattig.

vi har det ene vennepar der altid har givet os meget lidt i gave til barnedåb og bryllup og fødselsdag. 

Sådan er det nu har jeg så bidt mærke i de giver dobbelt så meget til andre venner mere end dobbelt vi får 100kr de får 250-300kr 

og dette er over længere tid fordi vi var ligeglade om de havde givet mere til en vennepar så haft en periode hvor de måske havde det økonomisk svært, men nu har vi holdt 30’års fødselsdag, barnedåb, og bryllup og vi får meget mindre end de andre i vores omkreds over længere periode plus 5 år

det samme år jeg fyldt rundt fik jeg 100kr mens andre havde fødselsdag samme år fik 200kr uden det var rundt 

hvordan vilde i tolke det? 

Vi hverken sparer op noget da vi holder noget vi gøre hverken for meget eller for lidt ud af det -

Jeg får bare sådan et øv fornemmelse, da de er ikke bedre venner med andre i gruppen end os ( har vi indtryk af) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2019

Hønepigen

Jeg kigger ikke så meget på pris. Men uanset ville jeg synes 100 kr var fesen gave til en rund fødselsdag. 

Måske giver de andre flottere gaver en jer. Jeg køber normalt samme niveau som jeg får.

Anmeld Citér

6. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

vi har det ene vennepar der altid har givet os meget lidt i gave til barnedåb og bryllup og fødselsdag. 

Sådan er det nu har jeg så bidt mærke i de giver dobbelt så meget til andre venner mere end dobbelt vi får 100kr de får 250-300kr 

og dette er over længere tid fordi vi var ligeglade om de havde givet mere til en vennepar så haft en periode hvor de måske havde det økonomisk svært, men nu har vi holdt 30’års fødselsdag, barnedåb, og bryllup og vi får meget mindre end de andre i vores omkreds over længere periode plus 5 år

det samme år jeg fyldt rundt fik jeg 100kr mens andre havde fødselsdag samme år fik 200kr uden det var rundt 

Vi hverken sparer op noget da vi holder noget vi gøre hverken for meget eller for lidt ud af det -

Jeg får bare sådan et øv fornemmelse, da de er ikke bedre venner med andre i gruppen end os ( har vi indtryk af) 

Altså jeg ser ikke på prisen, hvis det er noget de har sagt: det er lige hende eller noget i den retning. Men jeg ville aldrig give 100kr til en rund fødselsdag, det synes jeg som den anden skriver er ret fesen. Jeg synes i det hele taget at 100 er ret fesen når det er fra et par. Hvad kan man få der er godt for 100kr?

Og hvordan kan det være I først har lagt mærke til det efter 5år? 

Kan det være en regel de har lavet med beløb mellem dem?

Anmeld Citér

6. oktober 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Altså jeg ser ikke på prisen, hvis det er noget de har sagt: det er lige hende eller noget i den retning. Men jeg ville aldrig give 100kr til en rund fødselsdag, det synes jeg som den anden skriver er ret fesen. Jeg synes i det hele taget at 100 er ret fesen når det er fra et par. Hvad kan man få der er godt for 100kr?

Og hvordan kan det være I først har lagt mærke til det efter 5år? 

Kan det være en regel de har lavet med beløb mellem dem?

Fordi jeg tænkte de havde en dårlig øknomi

Altså jeg vilde aldrig gå op til en og sige jeg synes i giver for lidt, det er bare i forhold til de andre får dobbelt 

Anmeld Citér

6. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hønepigen skriver:

Jeg kigger ikke så meget på pris. Men uanset ville jeg synes 100 kr var fesen gave til en rund fødselsdag. 

Måske giver de andre flottere gaver en jer. Jeg køber normalt samme niveau som jeg får.

Vi giver fast 200kr og 300 ved barnedåb 

Anmeld Citér

6. oktober 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville nok vælge og se på, som har de fundet på en ting i blev glade for, er gave købt med omtanke for feks jeres/din hoppy osv.

Blev du/i glad for gaven i fik?

Hva plejer i selv at give for? Hvis det er meget mere, ville jeg fremover sænke mit eget gave beløb.

Du ka jo også vælge at tage den op med dem, og få lagt en klar linje for, hva beløb i gir hinanden minimu og Max for. 

Her hedder det feks 150 kr til fødselsdage.

500 kr pr par til brylluper/barnedåb, og er man singel gir man så for det halve.

På den måde er der klare aftaler, for hva man gir for i venne gruppen. 

Dermed ik sagt, at hvis man så gerne vil gi lidt extra, så er det også helt ok! Vh Stine 

Anmeld Citér

7. oktober 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Lad være med at give hinanden gaver, hvis det skal fylde så meget hvad gaverne har kostet. Jeg får knopper af de der stramme retningslinier for beløbenes størrelser. Det kan godt være at 100 er fesent men hvis man nu ved et tilfælde finder den helt rigtige gave på tilbud til 100, så SKAL man finde noget mere for at ramme beløbet?

Anmeld Citér

7. oktober 2019

LSS

Jeg går slet ikke op i om folk bruger 50 eller 500 kr på en gave til mig, eller mine børn. Det er tanken der tæller.

så nej jeg ville ikke være skuffet.

Anmeld Citér

7. oktober 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Kan godt følge dig. Jeg havde nok valgt at give dem beløbsmæssigt for det samme. Også var den ikke længere herfra.

Har en veninde som er mega nærig når hun skal bruge penge på andre, selvom hun har væsentligt flere penge til sig selv om måneden end mig. Hun giver altid kun skrabede gaver og det får hun også fra mig nu. 

Anmeld Citér

7. oktober 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Lad være med at give hinanden gaver, hvis det skal fylde så meget hvad gaverne har kostet. Jeg får knopper af de der stramme retningslinier for beløbenes størrelser. Det kan godt være at 100 er fesent men hvis man nu ved et tilfælde finder den helt rigtige gave på tilbud til 100, så SKAL man finde noget mere for at ramme beløbet?

Helt ærligt står du ved hvad du skriver?

Jeg synes ikke jeg er urimelig ? Vilde du slet ikke være lidt forbavset når det var jul og i den ene jul fik penge af dine forældre, og dine søskende fik 300kr og du fik 100kr?

vilde du bare smile videre og tænke det har hun nok gjort fordi hun mener det er bedste ?

hekt ærligt vilde du det? Fordi det tror jwg simpelthen ikke på man kan være så hellig -

Om i gav alle 100kr var ingenting, men når de samme år giver mig 100kr give til 300kr til en 31 årig fødselsdag og jeg blev 30 år?

jeg tænker om det er noget der ikke bliver sagt de ikke kan lide mig, som selvfølge er okay, det er bare slet ikke mit indtryk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.