Jeg er i en anden situation, men mine børn har fravalgt deres far.
Jeg har igennem tiderne skrevet til min eks omkring problematikken og kommet med forslag til at forbedre samværet, men det kræver selvfølgelig en indsats fra fars side.
I dit tilfælde og a la hvad jeg selv har gjort, ville jeg skrive til ham.
Fortælle ham, at børnene ytrer at de savner noget alenetid med ham. At de er glade for deres lillesøster, men at de ind i mellem har brug for noget alenetid med ham, hvor lillesøsteren ikke altid skal være med. Skrive noget med at da du jo selv har fået “nye” børn, prøver du så vidt muligt selv, at sørge for at jeres børn ikke bliver “glemt” i den nye familie og tilbringer noget alenetid med dem.
Jeg synes det er vigtigt , det har jeg altid selv gjort, at holde samtalen meget på egen banehalvdel og uden at være dømmende og angribende.
Evt. komme med forslag. Fx de kunne tage på biblioteket og bare være dem lidt, evt. læse eller bare sidde og tale sammen. Eller få en kop kakao et eller andet sted osv.
Det er ikke sikkert det ændrer noget eller bliver bedre, men så har du gjort ham opmærksom på det og gjort et forsøg.
Det har jeg gjort, mange gange, men uden held og det har resulteret i at børnene ikke vil være sammen med deres far
Anmeld
Citér