Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
IenFart skriver: Hvis det er produceret inden for EU er der stadig regler og kontrol som for de fleste varer betyder at de er nogenlunde fornuftige. Eksempelvis er kødklister ikke farligt eller mystisk. Det er bare fordi det har fået et klamt navn.
Hvis det er produceret inden for EU er der stadig regler og kontrol som for de fleste varer betyder at de er nogenlunde fornuftige. Eksempelvis er kødklister ikke farligt eller mystisk. Det er bare fordi det har fået et klamt navn.
Jeg synes du skal se kontant om kødklister.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Sprit25 skriver: Jeg synes du skal se kontant om kødklister.
Jeg vil hellere forholde mig f.eks. til fødevarestyrelsen. https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Fakta-om-thrombin-og-sammensat-k%C3%B8d.aspx
IenFart skriver: Jeg vil hellere forholde mig f.eks. til fødevarestyrelsen. https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Fakta-om-thrombin-og-sammensat-k%C3%B8d.aspx
Det er stadig i dansk kød. Det hedder bare noget andet. På meget pålæg står der: samsat af små stykker kød
Sprit25 skriver: Det er stadig i dansk kød. Det hedder bare noget andet. På meget pålæg står der: samsat af små stykker kød
Det er vi da ikke uenige om. Men det betyder vel så også at man ikke behøver være så nervøs for det hvis det hedder kødklister. Man kan jo afgøre med sig selv om man synes sammensat kød er noget man gider spise, men det er ikke et førevaremæssigt problem for forbrugerne.
IenFart skriver: Det er vi da ikke uenige om. Men det betyder vel så også at man ikke behøver være så nervøs for det hvis det hedder kødklister. Man kan jo afgøre med sig selv om man synes sammensat kød er noget man gider spise, men det er ikke et førevaremæssigt problem for forbrugerne.
Det er vu så uenige i
Sprit25 skriver: Det er vu så uenige i
Men man kan jo selv vælge, om man synes, sammensat kød er noget, man har lyst til at spise.
Hvis man går op i, hvad der er i de produkter, man spiser, så kan man altid læse varedeklarationerne.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128