Kan vi som forbruger værre stikker på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
15 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg har lige set Kontant fra sidste uge med det   Firma der står bag tandblegningsmidlet nu kunne jeg aldrig drøm om af bruger sådan noget selv.

Men udsendes har alligevel sæt nogle tænker i gang hos mig hvor mange blev vi som forbruger ellers flydt med løgn når det kommer til vores dagligvarer hvor mange kan vi som forbruger stole på det produktets skriver er sandt,

Til jer der har set udsende hvad tænker i ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg tænker bestemt at det er trist at det skal være testet af forbrugerstyrelsen m. M før det reelle kommer frem i produkterne. 

Kunne være skønt hvis de kunne det med hvert nyt produkt inden det sendes ud. I stedet for at tilbage kalde. 

Dog noget som tandbehandlings midler især blegning forstår jeg ikke at man ikke er kritisk. Og at det er på hjemme basis det foregår. Men er nok også miljø skadet.

Men også som de sagde i det program havde de influenser jo en masse at skulle have sagt i dette da mange ser den som forgangs løbere for diverse produkter også tær man også selv.

Men igen sikke et samfund der overlader andre være kritiske end sig selv.  

Anmeld Citér

3. oktober 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

På nogle grupper af varer har man nogle mærkningsordninger man kan forholde sig til, men ellers er det fuldstændig op til folk selv at have en kritisk sans.

Når man i disse år ser, hvor store mængder af bras som folk bestiller hjem gennem eksempelvis Wish, så kan man godt undre sig over hvor den kritiske sans er blevet af. Der har man i hvert fald ingen måde at tjekke, hvordan produkterne er tilblevet eller om der er nogen former for kontrol af dem, f.eks. omkring indhold af kemikalier.

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Tommelise

Lige med hensyn til tandblegning og den slags, så forstår jeg ikke, at man kan komme i tanker om at bruge det uden at spørge sin tandlæge først.

Jeg synes, man skal bruge sin kritiske sans og sin sunde fornuft.

Men ellers er jeg da enig i, at der mangler etik og moral hos nogle producenter.

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Tommelise

For mig er tandblegningsmidler i stil med slankepiller eller rynkecreme. 

Så jeg synes, man skal tænke sig om.

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Abracadabra

Det er kosmetikbranchen, der er noget møg. Fødevarekontrollen i DK er god, ligesom fx kontrol med naturlægemidler også er god. 

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg har lige set Kontant fra sidste uge med det   Firma der står bag tandblegningsmidlet nu kunne jeg aldrig drøm om af bruger sådan noget selv.

Men udsendes har alligevel sæt nogle tænker i gang hos mig hvor mange blev vi som forbruger ellers flydt med løgn når det kommer til vores dagligvarer hvor mange kan vi som forbruger stole på det produktets skriver er sandt,

Til jer der har set udsende hvad tænker i ??

Mth f.eks. vores fødevarer - så er der en ret streng lovgivning omkring varedeklarationer.

Anmeld Citér

4. oktober 2019

Sprit25

Tommelise skriver:

Mth f.eks. vores fødevarer - så er der en ret streng lovgivning omkring varedeklarationer.

Ja hvis de er lavet i DK. Hvis dit pålæg er fra Holland f.eks, hvor kødklister er accepteret, er der kødklister i dit pålæg

Anmeld Citér

4. oktober 2019

Tommelise

Sprit25 skriver:

Ja hvis de er lavet i DK. Hvis dit pålæg er fra Holland f.eks, hvor kødklister er accepteret, er der kødklister i dit pålæg

Det har du helt ret i. 

Jeg tænkte kun på den danske lovgivning. Og køber også helst dansk.

Anmeld Citér

4. oktober 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvis det er produceret inden for EU er der stadig regler og kontrol som for de fleste varer betyder at de er nogenlunde fornuftige. Eksempelvis er kødklister ikke farligt eller mystisk. Det er bare fordi det har fået et klamt navn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.