kamikaze skriver:
Det ved du strengt taget ikke noget om. Hvis der kommer en no-deal Brexit 31. oktober kan vi nok -- netop fordi intet er forberedt -- forvente demonstrationer, et eller andet niveau af gadeuroligheder, og muligvis problemer med at komme ind og ud af landet i en periode.
Jeg ville ikke tøve med selv at tage afsted. Men vi overvejer at rejse på juleshopping med baby og handicappet mor, og den rejse bliver først bestilt i november.
Du kan ikke regne med at evt problemer bliver dækket af forsikringen, siden en evt no-deal Brexit ikke ligefrem kommer som en overraskelse.
Nej jeg kan ikke være 100% sikker på, at der ikke kommer en reaktion ligesom du ikke kan være sikker på, at der gør. Ud fra mit kendskab til England, og det jeg hører fra mine kontakter derovre er dog, at der ikke forventes nogen større reaktion. Et Brexit er et resultat af en demokratisk afstemning, og det vil man respektere.
Det kan godt være, at medierne til tider giver det indtryk, at der ikke er forberedet noget, men du kan være helt sikker på, at der er forberedt meget i kulisserne. Alle vores forretningsforbindelser er helt klar på et Brexit, og vi har også styr på leveringen af vores varer.
Selvfølgelig kan der komme lidt overgangsvanskeligheder, når nogle ting måske skal gøres lidt anderledes, men flyene holder ikke pludseligt op med at flyve ud over måske en enkelt dag, og paskontrollen vil stadig fungere. England vil stadig kunne modtage betaling på internationale kreditkort og evt. demonstrationer vil være omkring parlamentet, så der er intet ved et Brexit, der skræmmer mig.
Anmeld
Citér