Ferie i London

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2019

kamikaze

Janey skriver:

Nu har Brexit været undervejs i flere år og der er stadig ingen løsning, så der er ingen grund til at frygte noget. Den eneste ballade der er derovre er balladen blandt politikerne.

Hvis Brexit kommer til at ske den 31. oktober, så går landet ikke i stå af den grund. Der skal stadig folk og varer ind og ud af landet. Nogle ting kan måske i starten komme til at tage lidt længere tid, men det bliver først fra den 31. oktober.

Der kommer hverken ballade eller strejker pga. Brexit. Det ville på ingen måde hjælpe landet videre efter bruddet med EU, så det er der ingen, der har interesse i. 

Men jeg er iøvrigt enig i st en evt ballade først starter 31 oktober. Hvis du kommer hjem inden da ville jeg ikke bekymre mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2019

Janey

Profilbillede for Janey
kamikaze skriver:

Det ved du strengt taget ikke noget om. Hvis der kommer en no-deal Brexit 31. oktober kan vi nok -- netop fordi intet er forberedt -- forvente demonstrationer, et eller andet niveau af gadeuroligheder, og muligvis problemer med at komme ind og ud af landet i en periode.

Jeg ville ikke tøve med selv at tage afsted. Men vi overvejer at rejse på juleshopping med baby og handicappet mor, og den rejse bliver først bestilt i november.

Du kan ikke regne med at evt problemer bliver dækket af forsikringen, siden en evt no-deal Brexit ikke ligefrem kommer som en overraskelse.

Nej jeg kan ikke være 100% sikker på, at der ikke kommer en reaktion ligesom du ikke kan være sikker på, at der gør. Ud fra mit kendskab til England, og det jeg hører fra mine kontakter derovre er dog, at der ikke forventes nogen større reaktion. Et Brexit er et resultat af en demokratisk afstemning, og det vil man respektere. 

Det kan godt være, at medierne til tider giver det indtryk, at der ikke er forberedet noget, men du kan være helt sikker på, at der er forberedt meget i kulisserne. Alle vores forretningsforbindelser er helt klar på et Brexit, og vi har også styr på leveringen af vores varer.

Selvfølgelig kan der komme lidt overgangsvanskeligheder, når nogle ting måske skal gøres lidt anderledes, men flyene holder ikke pludseligt op med at flyve ud over måske en enkelt dag, og paskontrollen vil stadig fungere. England vil stadig kunne modtage betaling på internationale kreditkort og evt. demonstrationer vil være omkring parlamentet, så der er intet ved et Brexit, der skræmmer mig. 

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Oyster card. Det er et rejsekort, hvor du tanker penge på, også ka du bruge i undergrunden, bus osv. Den fungere på den måde at du bare scanner kortet ved indgangen og igen når du når endestationen, også trækker den det beløb du har kørt for. Vh Stine 

Kan du huske om man kan købe dem i lufthavnen ?eller hvor kan man købe dem ?

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Skouboe

Du kan købe dem i de fleste automater (på stationerne) hvor  de også fyldes op.

Anmeld Citér

3. oktober 2019

kamikaze

Janey skriver:

Nej jeg kan ikke være 100% sikker på, at der ikke kommer en reaktion ligesom du ikke kan være sikker på, at der gør. Ud fra mit kendskab til England, og det jeg hører fra mine kontakter derovre er dog, at der ikke forventes nogen større reaktion. Et Brexit er et resultat af en demokratisk afstemning, og det vil man respektere. 

Det kan godt være, at medierne til tider giver det indtryk, at der ikke er forberedet noget, men du kan være helt sikker på, at der er forberedt meget i kulisserne. Alle vores forretningsforbindelser er helt klar på et Brexit, og vi har også styr på leveringen af vores varer.

Selvfølgelig kan der komme lidt overgangsvanskeligheder, når nogle ting måske skal gøres lidt anderledes, men flyene holder ikke pludseligt op med at flyve ud over måske en enkelt dag, og paskontrollen vil stadig fungere. England vil stadig kunne modtage betaling på internationale kreditkort og evt. demonstrationer vil være omkring parlamentet, så der er intet ved et Brexit, der skræmmer mig. 

Nej jeg er heller ikke skræmt, men hvis nu der for eksempel er en dag med aflyste fly, risikerer man at få nogle ekstra dage i London, ligesom hvis flyene står pga snevejr.  Hvis der kommer et no-deal Brexit risikerer man at der er noget uro, og at byen kan være mindre fremkommelig. Som jeg skriver ville jeg selv ikke tøve, men babyer (og handicappede i mit tilfælde) ville jeg ikke tage chancen med, og jeg ville heller ikke gøre det hvis jeg ikke havde økonomi til et par uplanlagte hotelnætter.

Anmeld Citér

3. oktober 2019

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Hvis du har et kontaktløst kort, kan du bare bruge det - det er meget nemmere  

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Anonym trådstarter

PT skriver:

Hvis du har et kontaktløst kort, kan du bare bruge det - det er meget nemmere  

Ok. Troede kun det var engelske kort man kan bruge som er kontaktløse? 

Hvis man bruger kontaktløse kort, slipper man så for at købe et oyster kort? Og får man billetterne til samme billige pris som med oyster?

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Du kan købe dem i de fleste automater (på stationerne) hvor  de også fyldes op.

Super. Tak 

Anmeld Citér

4. oktober 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Vi købte dem på Victoria Street station. Har haft vores i Ca 5 år, lader altid 5 pund/euro stå på dem, når vi rejser hjem, også tanker Ca 20 på igen næste gang vi kommer derover.

Super nemt at bruge og billiger end feks 1 Day travelercards. 

Håber du får en fantastisk tur. Elsker London! Vh Stine 

Anmeld Citér

4. oktober 2019

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Ok. Troede kun det var engelske kort man kan bruge som er kontaktløse? 

Hvis man bruger kontaktløse kort, slipper man så for at købe et oyster kort? Og får man billetterne til samme billige pris som med oyster?

Samme pris som oyster, ja men meget nemmere. Det virker for alle kontaktløse kort.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.