Husholdningsbudget- hvad bruger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi bruger omkring 5000 - en familie på 5. Tre børn på; 9, 6 og knap 2  der smørres iøvrigt 8 madpakker hver dag i det budget 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Vi ligger på ca. 3000 pr. måned for 2 børn og 2 voksne for alt til husholdningen. Det er rigeligt til kød og grønt hver dag og vin/øl/snolder, når vi vil have det. 

Vi kan holde prisen ned ved at lave storkøb, da vi har en stor fryser og derfor kan købe store pakker og dele dem op. Alkohol, sodavand og snolder henter vi 2 gange om året over grænsen, så det bliver ikke til så voldsomt mange penge pr. måned. Det hjælper så osgå, at min mand er jæger og kan supplere fryseren med gratis kød og, at vi også har en urtehave med forskellige grøntsager. 

Vi køber økologisk, når prisen ikke er voldsomt meget mere end de traditionelle varer og køber også til tider kød fra en lokal slagter, når han har nogle gode tilbud, så jeg synes egentlig, at vi lever temmelig godt for noget færre penge. Vi foretrækker nemlig også at bruge pengene på aktiviteter og rejser 

Anmeld Citér

16. september 2019

Mort3

Vi er 2 voksne og 4 børn. Vi bruger ca. 2000 måske lidt mere om ugen til husholdning. Vi tænker ikke over, hvad vi køber, vi køber det vi har lyst til og har brug for. Dog får vi mad fra en måltidskasse 4 dage om ugen, hvilket koster 799. Så de 2000 er måltidskasse, aftensmad i 3 dage, madpakker morgenmad osv ok toiletpapir med mere.

Christina 

Anmeld Citér

16. september 2019

Øboen

Vi bruger 900 i ugen, så det månedlige beløb afhænger af om måneden er på 4 eller 5 uger. Vi køber en god del økologi, er ikke fanatiske, men køber de ting som er "rimelige" i pris.. fx. mejeriprodukter, hakket oksekød, bananer, grøntsager.. Så det gør selvfølgelig udgiften lidt højere. Vi handler primært i Netto. Budgettet betaler også for husholdning som toiletpapir og rengøringsmidler. Budgettet betaler også for det meste chips, kiks og andet snolder. Og mit (mis)brug af pepsi max Men ikke vin. 

Vi kunne tage andre valg og bruge mindre, men jeg kunne også sagtens se mig selv bruge 100kr mere om ugen og få mere økologi fx. Det bliver jo også et holdningsspørgsmål hvad man vil have i indkøbskurven. 

Anmeld Citér

16. september 2019

JC2014

Profilbillede for JC2014

Vi er to voksne og 2 børn på 1 og 3 år. Vi bruger ca. 900 kr. i gennemsnit om ugen, og heri ligger også bleer (begge børn er stadig blebørn). Bleer alene ligger ca. på 600 kr. i måneden, og vi køber hovedsageligt på tilbud (dog er det kun de dyre fra drynites der kan holde storebror tør hele natten lige pt). Køber en del økologi der hvor prisforskellen ikke er for stor, og så handler jeg enormt meget tilbud og datovarer og fryser ned. Jeg laver fast madplan, og hver søndag laver jeg flere retter mad, så vi bare kan tage ud og varme mandag, tirsdag og onsdag. Derudover kører vi ned over grænsen ca. 2 gange i året og køber sodavand, mindre sunde sager, håndsæbe, mm. (hvad der nu lige kan betale sig at købe, når man alligevel er dernede).  Jeg er studerende to år endnu, men selv når jeg er færdig bliver vi nok ved som vi gør nu, så vi til den tid kan lægge nogle flere penge til side til forskellige ting. 

Anmeld Citér

16. september 2019

Troldemommi

Vi har 4000 kr om måneden, to voksne og to børn på 6 og 8 år, jeg handler ind to gange om ugen, men ærlig talt bruger jeg nok 4200-4400 , god mad er dyrt ��

Anmeld Citér

16. september 2019

Lje

Anonym skriver:

Vi er en familie på 2 voksne og 1 barn. 

Vi er begyndt at prøve at holde os til et husholdnings budget hver måned, fordi jeg synes at den post tit stikker grusomt af for os. Det er ikke fordi vi ikke har råd til at bruge pengene men jeg vil da hellere kunne spare flere penge sammen til feks. Rejser.

Så nu handler vi ind til en uge over nettet, men vi supplere alligevel lidt op med div. Frugt, grønt og mejeri produkter i løbet af ugen.. Det kan helt sikkert gøres billigere i alm. Butikker, men vores erfaring er at vores indkøb bliver mere struktureret af at vi handler online. Så ryger der feks ikke en masse unødvendigt snoller i kurven. (Win-win)

Jeg læste i går en tråd på Facebook om samme emne og der brugte mange med samme størrelse familie kun 3-4000 kr om mdr. Lige nu har vi sat 1500 kr af om ugen til mad og husholdning. 

Hvad bruger i om måneden på husholdning?

Spiser i grønt hver dag, er der råd til weekend slik og måske en flaske vin? Eller er det kun det mest nødvendige hvis i lever for 3000 kr om måneden? 

Jeg er blot nysgerrig omkring hvordan andre familie gør og tænker om denne post i budgettet 

Vi har det som jer. Det stikker lidt af for tiden (trods gode intentioner) og vi har lige aftalt, at i oktober gemmer vi bonner og tager et lidt mere aktivt valg omkring økonomi. Egentlig for at skære det usunde væk og måske "spare" en ekstra ferie frem .

2 voksne, 1 barn på 4 år og vi bruger 6500-7000 kr. på mad/husholdning per måned. Inkl. fredagsslik og en søndagsis plus takeaway et par gange om måneden - men vinbudgettet er ikke med. Vi spiser 100% økologisk, masser grønt og frugt og laver ikke nødvendigvis kød om aftenen, da vores frokostordninger er gode og alle så rigeligt kan vælge kød der. Vi får måltidskasser til 4 dage af gangen svarende til 2000 kr. på 1 måned (4 uger). 

Jeg håber faktisk, at vi kan finde 1000 kroner om måneden på budgettet men jeg vil på ingen måde gå på kompromis med kvalitet og økologi - tilsvarende gider jeg ikke skøjte rundt i 8 butikken efter en billig gulerod. Så hos os skal det løses ved omtanke, færre handleture (inkl. færre søde impulskøb) og lidt mere overblik over maden fredag-søndag. Måske skifte måltidskasse til Coop og få varer leveret med. 

Vh. 

Anmeld Citér

16. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi er en familie på 2 voksne og 1 barn. 

Vi er begyndt at prøve at holde os til et husholdnings budget hver måned, fordi jeg synes at den post tit stikker grusomt af for os. Det er ikke fordi vi ikke har råd til at bruge pengene men jeg vil da hellere kunne spare flere penge sammen til feks. Rejser.

Så nu handler vi ind til en uge over nettet, men vi supplere alligevel lidt op med div. Frugt, grønt og mejeri produkter i løbet af ugen.. Det kan helt sikkert gøres billigere i alm. Butikker, men vores erfaring er at vores indkøb bliver mere struktureret af at vi handler online. Så ryger der feks ikke en masse unødvendigt snoller i kurven. (Win-win)

Jeg læste i går en tråd på Facebook om samme emne og der brugte mange med samme størrelse familie kun 3-4000 kr om mdr. Lige nu har vi sat 1500 kr af om ugen til mad og husholdning. 

Hvad bruger i om måneden på husholdning?

Spiser i grønt hver dag, er der råd til weekend slik og måske en flaske vin? Eller er det kun det mest nødvendige hvis i lever for 3000 kr om måneden? 

Jeg er blot nysgerrig omkring hvordan andre familie gør og tænker om denne post i budgettet 

Vi får måltidskasse til 4 dage hver uge også derud over handler vi vel for 700+ så for en familie på 2voksne og 3 børn hvoraf to er snart teen og spiser godt bruger vi vel omkring 6000 om mdr. Men mangler vi bruger vi mere. 

Anmeld Citér

16. september 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Da mig og min x boede sammen brugte vi 2 voksne og 2 børn 600 kr om ugen til mad og da ungerne var mindre var det inklusiv bleer. 

Nu de begge går i børnehave er det inklusiv 6 madpakker om dagen med både frugt og grønt plus ekstra snack.  Plus det er inklusiv toiletpapir og rengøring artikler.

Vis vi vil have pizza ude fra eller ekstra bland selv slik blev det dog købt ved siden af. 

Nu er jeg enlig mor og har et budget på 500 kr om ugen. 

Så syntes de budgetter der er lagt op her er helt vilde 

Men har man råd til det tænker man nok ikke over det på samme måde 

Anmeld Citér

17. september 2019

Janey

Profilbillede for Janey
anna111 skriver:

Da mig og min x boede sammen brugte vi 2 voksne og 2 børn 600 kr om ugen til mad og da ungerne var mindre var det inklusiv bleer. 

Nu de begge går i børnehave er det inklusiv 6 madpakker om dagen med både frugt og grønt plus ekstra snack.  Plus det er inklusiv toiletpapir og rengøring artikler.

Vis vi vil have pizza ude fra eller ekstra bland selv slik blev det dog købt ved siden af. 

Nu er jeg enlig mor og har et budget på 500 kr om ugen. 

Så syntes de budgetter der er lagt op her er helt vilde 

Men har man råd til det tænker man nok ikke over det på samme måde 

Jeg synes også, at der er nogle, der bruger vildt mange penge, men ud over, at det er et spørgsmål om indtægt, så tænker jeg også, at det er et spørgsmål om prioritering. Vi har en indtægt på 50.000 hver måned og bruger stadig kun ca. 3.000 pr måned på husholdning, men til gengæld rejser vi så 5-6 gange om året, da vi hellere vil bruge pengene på det. Det er jo et personligt valg, hvordan man vil priotere og folk har forskellig hverdag og interesser.

Jeg synes ikke, at det kræver ret meget at få budgettet langt ned. Jeg tænker i hvert fald ikke så meget over, hvad vi køber ind ud over, at der bliver lavet en indkøbsseddel. Jeg køber ind 1 eller 2 gange om ugen, og så har jeg kigget tilbudsaviserne igennem og køber ind der, hvor de bedste tilbud er. Der bliver så købt stort ind og frosset ned til senere. Jeg forsøger at få lidt mere økologi i kurven og lidt mindre oksekød af hensyn til miljøet, da vi er nogle miljøsyndere på andre områder bl.a. pga. vores mange rejser som ofte er med fly.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.