anna111 skriver:
Da mig og min x boede sammen brugte vi 2 voksne og 2 børn 600 kr om ugen til mad og da ungerne var mindre var det inklusiv bleer.
Nu de begge går i børnehave er det inklusiv 6 madpakker om dagen med både frugt og grønt plus ekstra snack. Plus det er inklusiv toiletpapir og rengøring artikler.
Vis vi vil have pizza ude fra eller ekstra bland selv slik blev det dog købt ved siden af.
Nu er jeg enlig mor og har et budget på 500 kr om ugen.
Så syntes de budgetter der er lagt op her er helt vilde 
Men har man råd til det tænker man nok ikke over det på samme måde 
Jeg synes også, at der er nogle, der bruger vildt mange penge, men ud over, at det er et spørgsmål om indtægt, så tænker jeg også, at det er et spørgsmål om prioritering. Vi har en indtægt på 50.000 hver måned og bruger stadig kun ca. 3.000 pr måned på husholdning, men til gengæld rejser vi så 5-6 gange om året, da vi hellere vil bruge pengene på det. Det er jo et personligt valg, hvordan man vil priotere og folk har forskellig hverdag og interesser.
Jeg synes ikke, at det kræver ret meget at få budgettet langt ned. Jeg tænker i hvert fald ikke så meget over, hvad vi køber ind ud over, at der bliver lavet en indkøbsseddel. Jeg køber ind 1 eller 2 gange om ugen, og så har jeg kigget tilbudsaviserne igennem og køber ind der, hvor de bedste tilbud er. Der bliver så købt stort ind og frosset ned til senere. Jeg forsøger at få lidt mere økologi i kurven og lidt mindre oksekød af hensyn til miljøet, da vi er nogle miljøsyndere på andre områder bl.a. pga. vores mange rejser som ofte er med fly.
Anmeld
Citér