Vi er en familie på 2 voksne og 1 barn.
Vi er begyndt at prøve at holde os til et husholdnings budget hver måned, fordi jeg synes at den post tit stikker grusomt af for os. Det er ikke fordi vi ikke har råd til at bruge pengene men jeg vil da hellere kunne spare flere penge sammen til feks. Rejser.
Så nu handler vi ind til en uge over nettet, men vi supplere alligevel lidt op med div. Frugt, grønt og mejeri produkter i løbet af ugen.. Det kan helt sikkert gøres billigere i alm. Butikker, men vores erfaring er at vores indkøb bliver mere struktureret af at vi handler online. Så ryger der feks ikke en masse unødvendigt snoller i kurven. (Win-win)
Jeg læste i går en tråd på Facebook om samme emne og der brugte mange med samme størrelse familie kun 3-4000 kr om mdr. Lige nu har vi sat 1500 kr af om ugen til mad og husholdning.
Hvad bruger i om måneden på husholdning?
Spiser i grønt hver dag, er der råd til weekend slik og måske en flaske vin? Eller er det kun det mest nødvendige hvis i lever for 3000 kr om måneden?
Jeg er blot nysgerrig omkring hvordan andre familie gør og tænker om denne post i budgettet
Vi afsætter 3200 kr pr måned til mad og husholdning. Ligesom jer er vi en familie med 2 voksne og 1 barn (på 1 år). Vi spiser ikke grønt hver dag, ikke på grund af økonomien, men fordi vi nok ofte ikke rigtig tænker over det. Det er mere til vores søn, vi tænker over at få købt frugt og grønt
vi må stramme op 
Nå men tilbage til økonomien i det. Vi køber det vi gerne vil have. Sætter os ned og laver madplan for den næste uge i weekenden, hvor vi ikke behøver tænke over, hvor meget tingene koster - vi er fint dækket ind, også med de snack, jeg godt kan finde på at putte i kurven. Desuden køber vi et par gange om måneden mad fra delikatessen i vores supermarked, når der skal hygges fredag aften. Om det vi bruger er meget eller lidt, kommer nok lidt an på, de vaner man har. Vi køber kun sjældent bøffer eller anden “fin” mad, er nok mere en boller i karry, lasagne og tortillapandekager familie
alt i fad er lige os. Skulle vi have grønt hver dag, tror jeg vi ville bruge lidt mere pr måned, men det er svært at sige, for hvis vi tænkte lidt mere over vores indkøbsvaner, var der penge at spare andre steder.
Vi køber forresten gerne datovarer, til de ting vi alligevel skal bruge samme dag, og har også før købt Too good to go fra dagligvarebutikker, hvor man af og til får ret meget kød med hjem for ca 30 kr
Der er mange penge at spare der