Min mand og mig blev gift for et år siden. Vi har kendt hinanden i 4 år og har et fælles barn på 1 år og jeg har to store børn på 10-14 som bor hos os.
Ved et tilfælde har jeg fundet ud af at i min mands testamente har han skrevet at f.eks hans to dyre sofa stole, som han åbenbart i sin tid købte med en eks, dem har han testamenteret tkl hende, da det er mest fair.
Hans dyre malerier som han har fået af sin mor, den skal hans søster have og så skal de videre tkl vores fælles barn når hun bliver 18 år.
Han søster er gift og har 4 børn.
Jeg blev noget forbløffet. Allerførst, hvis ha. Mener han har noget udestående med penge i møbler med en eks. Så må han enten give hende halvdelen eller give hende møblerne.
Hvorfor skal hans søster have hans malerier inden vores datter? Hvad hvis hun har solgt dem eller andet?
Jeg har gjort det sådan at alle mine børn arver lige, og min mand får også en stor del.
Jeg har intet problem i at fortælle hvad jeg vil der skal ske hvis jeg døde. Men min mand synes det er meget privat og jeg må ikke se hans testamente. Er det mig der er alt for meget eller hvordan ville I reagere? Jeg synes man deler den slags oplysninger imellem sig som ægtefæller.
Anmeld
Citér