Hvad havde I gjort? Flytning og skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Se tekst

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.180 visninger
14 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2019

Anonym trådstarter

Kort og godt, vi skal skilles og jeg skal flytte med vores to piger.

Jeg har fundet er hus, som ligger 20km fra hvor vi bor. Selve huset er perfekt, prisen er meget lavere end hvor vi bor nu og hele min familie bor lige rundt om hjørnet. Bussen går til vores gamle by og ungernes skole. Men er det for langt væk? 

Min familie vil MEGET gerne have os til deres by og vil virkelig gerne hjælpe til hverdag. Men hvad ungernes venner, sport og spontane legeaftaler..

Mine piger er 7 og 9.

alternativet er at vi bliver boende sammen på ubestemt tid - indtil jeg kan finde noget at bo i her. 

Hvad havde I gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2019

Missyou

Jeg har svaret flytte tættere på familien. Men jeg er i tvivl fordi at det hos os er en ret høj prioritet at bo i gå afstand til skole og børnehave, og dermed også mange af deres venner sådan så de selv kan cykle til og fra venner osv med tiden... 

men fordi jeg er stort familiemenneske var jeg nok flyttet... 

Anmeld Citér

1. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg bor på stående fod, 15km fra ungernes skole. Det er ikke optimalt ift at de skal transportere sig selv en dag, legeaftaler osv. Så vi er igang med at flytte tættere på.. 

Så, jeg har stemt, bliv boende og afvent noget i nærheden. 

Anmeld Citér

1. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Kort og godt, vi skal skilles og jeg skal flytte med vores to piger.

Jeg har fundet er hus, som ligger 20km fra hvor vi bor. Selve huset er perfekt, prisen er meget lavere end hvor vi bor nu og hele min familie bor lige rundt om hjørnet. Bussen går til vores gamle by og ungernes skole. Men er det for langt væk? 

Min familie vil MEGET gerne have os til deres by og vil virkelig gerne hjælpe til hverdag. Men hvad ungernes venner, sport og spontane legeaftaler..

Mine piger er 7 og 9.

alternativet er at vi bliver boende sammen på ubestemt tid - indtil jeg kan finde noget at bo i her. 

Hvad havde I gjort?

Jeg har svaret flytte til familien. Det har jeg udfra at jeg selv er skilsmissebarn. Mine forældre blev skilt da jeg var 12 år. Og vi flyttede fra Rødovre til Ølstykke og jeg skiftede skole og fik nye venner. 

Anmeld Citér

1. september 2019

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Det skal lige siges, at pigerne ikke kommer til at skifte skole. Det har vi aftalt. Så de vil komme til at skulle rejse frem og tilbage. 

Min x-mand bliver også boende i vores gamle by, hvilket jo også tæller for at forsøge at finde noget her.

Jeg er tiltrukket af huset og nærheden til min familie, men synes det er meget svært, at pigerne ikke vil kunne gå/cykle til deres venner, som de plejer. Og til deres far.

Anmeld Citér

1. september 2019

Babilooo

Jeg ville tænke på børnene og deres venner og det de kender til. Det er da langt at skulle transportere sig 20 km. Dkal de ikke også være hos far. Du skriver du skal flytte med dine piger...?

Så ville jeg heller selv “lette røven” og besøge familien end at bede børnene om at skulle gøre det hver dag.

Anmeld Citér

1. september 2019

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Helt klart blive boende i samme område. Tyve km er meget kort for voksne mennesker, det kan I køre på 20 min. Mens for børnene er det meget længere og de ville ikke kunne have spontane aftaler med deres venner osv.

Anmeld Citér

1. september 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg ville blive boende og så finde noget i området.. Mest fordi jeg ville se det som et absolut vigtigt punkt, at de blev boende i nærheden af deres far.. Synes, at det er SÅ vigtigt, at de kan tage hjem til ham, hvis de har behov for det, uden at de enten skal køres eller tage med en bus 20 km

Anmeld Citér

1. september 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville blive boende, da det for sine børn ville være træls af bo langt væk fra venner og deres far. 

20 km virker ikke langt. Men jeg kan selv huske hvor træls og bøvlet det var, da jeg boede langt væk som barn. 

Anmeld Citér

1. september 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg vil også mene, at det giver mest mening at blive boende - om ikke andet så for dine børn. 

For det er alligevel hver dag (undtaget weekend) at de skal i skole og til fritidsaktiviteter og ses med vennerne, og jeg tænker ikke at I kommer til at være sammen med din familie lige så ofte. 

Så er set lettere at køre de dage I skal se dem, fremfor at skulle køre hver eneste dag til noget af ovenstående.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.