frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2009

lille mor

hej

min menstration vare 5 - 6 dage atlså dvs. at jeg havde den sidste mens dag den 7 -8 september.

hvordan regner man så terminen ud.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

Joanna

Man skal ikke være så bange for ikke at få en nøjagtig termin ud fra cyklus... Det er ikke alle kvinder, der er begavede med en 28-dage-lige-på-klokkeslettet cyklus. Min egen er nogle gange på 30 dage, andre gange på 50... jeg er undersøgt og ved, at jeg har "alle de normale funktioner", herunder også ÆL, men altså - det er aldrig til at regne med hvornår. 

Første gang jeg var gravid, var min egen læges bedste bud på en termin ... "hmmm - et sted imellem jul og påske!!". Så blev jeg sendt i scanning. Fostre udvikler sig meget meget ensartet i de første uger, så i starten kan man fastsætte terminen med en nøjagtighed på +/- et par dage alene ud fra fostrets størrelse. 

Anden gang så brugte jordemoderen begge dele og sagde, da hun skulle sende mig til fødegangen: "Det er en pige med cyklustermin 24/12 og scanningstermin 31/12... !" Så det arbejder nogle fagpersoner også efter. 

Der er alligevel ikke ret mange, der føder på deres termin, og alle bliver fulgt ganske tæt i opløbsfasen, så det er ikke så væsentligt. 

Anmeld

26. oktober 2009

lille mor

hej.

har nu endelig fået mit svar, som jeg gik og ventede på, fik min mens i går. så nu er det igen frem med regnemaskinen  og regne sig frem til næste ægløsnung.

jeg er lige frem lettet over at nu ved jeg hvad jeg har og regne med.

MÅSKE  beder held i næste mdr. jeg tro på at det nok skal lykken for os en gang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.