Dårlig Tarm efter pencillinkur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
15 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym da det er et meget følsomt emne for mig ... 

jeg var for et par uger siden på stærk pencillin kur, pga en voldsom og pludselig brystbetændelse ... jeg fik så diarré af det pencillin og nåede faktisk at skide i bukserne en enkelt gang ���� 

nå, men er ovre kuren og afføringen er normal igen ... men ... skal nærmest lave 3-4 gange om dagen nu, efter jeg har været på den kur - lidt som om at tarmen er blevet “slap” efter diarré i de 4-5 dage ... 

nogen der har prøvet noget lignende ? Det er lidt pinligt at skide så mange gange om dagen efterhånden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er desværre helt normalt. Du skal have nogle mælkesyrebakterier.

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym da det er et meget følsomt emne for mig ... 

jeg var for et par uger siden på stærk pencillin kur, pga en voldsom og pludselig brystbetændelse ... jeg fik så diarré af det pencillin og nåede faktisk at skide i bukserne en enkelt gang ���� 

nå, men er ovre kuren og afføringen er normal igen ... men ... skal nærmest lave 3-4 gange om dagen nu, efter jeg har været på den kur - lidt som om at tarmen er blevet “slap” efter diarré i de 4-5 dage ... 

nogen der har prøvet noget lignende ? Det er lidt pinligt at skide så mange gange om dagen efterhånden 

Det er ikke unormalt. Kroppen skal lige tilbage til sit vante og penicilin er voldsomt mod kroppen. 

Jeg har selv prøvet det efter en 3000 mg penicilin om dagen i 10 dage. Der gik et par uger efter kuren var slut at min afføring blev til en gang om dagen igen.  

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er ikke unormalt. Kroppen skal lige tilbage til sit vante og penicilin er voldsomt mod kroppen. 

Jeg har selv prøvet det efter en 3000 mg penicilin om dagen i 10 dage. Der gik et par uger efter kuren var slut at min afføring blev til en gang om dagen igen.  

Åh nej, så længe ? Har allerede været på potten 4 gange i dag  synes godt nok at et par uger virker længe så 

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Åh nej, så længe ? Har allerede været på potten 4 gange i dag  synes godt nok at et par uger virker længe så 

Desværre ja. Syntes også det var rigtig øv. Men som n anden skriver. Du skal have nogle mækesyrevakterier. Det hjælper også på det 

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym

Træls, men som andre siger; helt normalt desværre.

Og vær i samme omgang opmærksom på evt ubalance i skeden. 9 ud af 10 gange hvor jeg har haft svamp i skeden, har det været efter penicillin/antibiotikakur. Hverken penicillin eller antibiotika kan desværre kende forskel på gode og dårlige bakterier i kroppen

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Træls, men som andre siger; helt normalt desværre.

Og vær i samme omgang opmærksom på evt ubalance i skeden. 9 ud af 10 gange hvor jeg har haft svamp i skeden, har det været efter penicillin/antibiotikakur. Hverken penicillin eller antibiotika kan desværre kende forskel på gode og dårlige bakterier i kroppen

Uh ja det stod godt nok i indlægssedlen har muligvis fået noget svamp på/I brystet , tror jeg .. men ikke i skeden - endnu ... heldigvis ����

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym trådstarter

Er der nogen der kan anbefale mælkesyrebakterier på kapsel? Synes sgu at de er lidt dyre �� 200-300??

Anmeld Citér

15. august 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac
Anonym skriver:

Er der nogen der kan anbefale mælkesyrebakterier på kapsel? Synes sgu at de er lidt dyre �� 200-300??

Apoteket kan hjælpe dig - lactocare er gode synes jeg. Koster ca 150

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Apoteket kan hjælpe dig - lactocare er gode synes jeg. Koster ca 150

Jeg prøver at spørge ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.