ErDuHerIkkeSnart skriver:
Dels er det vældig sjældent at ægløsning forekommer uden mens, dels er der en stor sandsynlighed for, at en ægløsning uden mens skyldes fx manglende tykkelse af den slimhinde, som menstruationen ellers medvirker til at udskille - og uden tilstrækkelig tykkelse sætter ægget sig ikke fast - og således er du lige vidt i forhold til at opnå graviditet ... så nej, uden menstruation med forudgående ægløsning, er graviditet altså svært udsynligt.
Kan kun argumenter med, at kroppen er en fantastisk ting, og mirakler sker. Selvom ting er nærmest umuligt, er vi forskellige. Og intet er nødvendigvis en facit liste, udover at der er normalen.
Min mor lider af PCOS, og havde svært ved at få børn (derfor er der bl.a 6 år imellem Min bror og jeg) mine bedste forældre, havde også svært ved det, i 9 år skete der ingenting, og derefter fik de 4 børn i rap.
Men derfor er jeg tjekket (scanninger) fordi der gik 8-14 uger imellem min mens.
Resultatet var store smukke æg, ÆL flere gange inden mens, og dermed ÆL uden mens.
Da vi gik for alvor igang med projekt baby, skete det med det sammen, i første forsøg nærmest.
Selvom tingene sker sjældent, eller ikke rigtig burde ske, så kan det ske.
Ligeså vel som folk der bliver gravide på spiral, p piller osv
ja jeg blev fx. Gravid trods kondom i april, endte desværre i SA i 8 uge.
Min veninde blev gravid i hendes mens. Og har nu en dejlig pige på 4 måneder, det burde heller ikke kunne ske. mange ting burde ikke kunne lade sig gøre, men det sker altså