Graviditet mens ammer-muligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2019

ErDuHerIkkeSnart

Mor og meget mere skriver:

Men “klassikeren” i forhold til hovsa-graviditet i ammeperioden er jo netop, at der har været ægløsning uden efterfølgende menstruation, fordi ægget er blevet befrugtet. Jeg giver dig ret i, at æl-test vil være at famle i blinde, men muligheden for graviditet som årsag til æl uden menstruation skal vel også nævnes. 

Helt enig! Det skulle gerne være nævnt længere oppe i tråden. Som jeg tolker TS’s indlæg, har hun ønske om en ny graviditet, hvilket nok er svært at opnå (ud over ved regelmæssig ubeskyttet sex) før første menstruation - netop fordi man ikke aner hvornår man skal holde øje ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2019

M O R til J Vega

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Dels er det vældig sjældent at ægløsning forekommer uden mens, dels er der en stor sandsynlighed for, at en ægløsning uden mens skyldes fx manglende tykkelse af den slimhinde, som menstruationen ellers medvirker til at udskille - og uden tilstrækkelig tykkelse sætter ægget sig ikke fast - og således er du lige vidt i forhold til at opnå graviditet ... så nej, uden menstruation med forudgående ægløsning, er graviditet altså svært udsynligt.

Kan kun argumenter med, at kroppen er en fantastisk ting, og mirakler sker. Selvom ting er nærmest umuligt, er vi forskellige. Og intet er nødvendigvis en facit liste, udover at der er normalen.  

Min mor lider af PCOS, og havde svært ved at få børn (derfor er der bl.a 6 år imellem Min bror og jeg) mine bedste forældre, havde også svært ved det, i 9 år skete der ingenting, og derefter fik de 4 børn i rap. 

Men derfor er jeg tjekket (scanninger) fordi der gik 8-14 uger imellem min mens. 

Resultatet var store smukke æg, ÆL flere gange inden mens, og dermed ÆL uden mens. 

Da vi gik for alvor igang med projekt baby, skete det med det sammen, i første forsøg nærmest. 

Selvom tingene sker sjældent, eller ikke rigtig burde ske, så kan det ske. 

Ligeså vel som folk der bliver gravide på spiral, p piller osv 

ja jeg blev fx. Gravid trods kondom i april, endte desværre i SA i 8 uge. 

Min veninde blev gravid i hendes mens. Og har nu en dejlig pige på 4 måneder, det burde heller ikke kunne ske. mange ting burde ikke kunne lade sig gøre, men det sker altså 

Anmeld Citér

13. august 2019

Anonym

M O R til J Vega skriver:

Kan kun argumenter med, at kroppen er en fantastisk ting, og mirakler sker. Selvom ting er nærmest umuligt, er vi forskellige. Og intet er nødvendigvis en facit liste, udover at der er normalen.  

Min mor lider af PCOS, og havde svært ved at få børn (derfor er der bl.a 6 år imellem Min bror og jeg) mine bedste forældre, havde også svært ved det, i 9 år skete der ingenting, og derefter fik de 4 børn i rap. 

Men derfor er jeg tjekket (scanninger) fordi der gik 8-14 uger imellem min mens. 

Resultatet var store smukke æg, ÆL flere gange inden mens, og dermed ÆL uden mens. 

Da vi gik for alvor igang med projekt baby, skete det med det sammen, i første forsøg nærmest. 

Selvom tingene sker sjældent, eller ikke rigtig burde ske, så kan det ske. 

Ligeså vel som folk der bliver gravide på spiral, p piller osv 

ja jeg blev fx. Gravid trods kondom i april, endte desværre i SA i 8 uge. 

Min veninde blev gravid i hendes mens. Og har nu en dejlig pige på 4 måneder, det burde heller ikke kunne ske. mange ting burde ikke kunne lade sig gøre, men det sker altså 

Men det er jo en vældig dårlig idé, at råde ud fra de ekstreme sjældenheder, når der efter alt at dømme er tale om en almen situation?

Anmeld Citér

13. august 2019

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Men det er jo en vældig dårlig idé, at råde ud fra de ekstreme sjældenheder, når der efter alt at dømme er tale om en almen situation?

Jeg beder hende jo ikke gøre noget 

jeg skrev bare at det kunne lade sig gøre ����‍♀️ Hun spurgte blot om man kunne blive gravid uden mens, og ja det kan man. Bl.a FORDI ÆL kommer før mens, som jeg også skrev, hvis du læser tråden 

jeg uddybe mig bare, fordi der blev skrevet til mig. 

Og jeg ved ikke hvor ekstrem det er. Jeg fik ikke afvide at jeg var et sjælden tilfælde dengang.

men efter der blev skrevet til mig, fra en anden som også havde noget info, jeg ikke kendte til, svarede jeg bare hende, og skrev at bl.a sjældenheder sker ����‍♀️ 

Anmeld Citér

13. august 2019

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Og TS beder om positive historier, og det fik hun. 

Anmeld Citér

14. august 2019

Anonym trådstarter

M O R til J Vega skriver:

Og TS beder om positive historier, og det fik hun. 

Nemlig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.