Graviditet mens ammer-muligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
15 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2019

Anonym trådstarter

Hej

Vi fik vores lille i april 2019. Det vil.sige baby er 4 måneder gm.

Jeg ammer. Og kun ammer.

Jeg har læst at æl er stædig,trods man har ikke sine MR, pga amning.

Er det nemt at blive gravid når man ammer og har ingen mr?

Positive historier?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej

Jeg ammer. Og kun ammer.

Positive historier?

Jeg ved ikke, hvad du mener med MR eller stædig ægløsning, men du kan godt blive gravid, når du fuldammer.

Nu er det svært at vide, hvad du ser som positivt i denne sammenhæng - om du ønsker en graviditet eller ej. Min positive historie er, at min yngste søn blev til, da hans storebror var 5 måneder, og jeg ammede fuldt - OG brugte prævention. 

Anmeld Citér

13. august 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg ved ikke, hvad du mener med MR eller stædig ægløsning, men du kan godt blive gravid, når du fuldammer.

Nu er det svært at vide, hvad du ser som positivt i denne sammenhæng - om du ønsker en graviditet eller ej. Min positive historie er, at min yngste søn blev til, da hans storebror var 5 måneder, og jeg ammede fuldt - OG brugte prævention. 

Tak for svar!

Positivt,at man kan blive gravid!

Anmeld Citér

13. august 2019

Imaong

Min svigerinde ammer deres datter på 10 måneder og hun er 4 måneder henne i en ny graviditet hun var endda på minipiller lige inde. Og de brugte trække ud metoden så jo det kan lade sig gøre :-) 

Anmeld Citér

13. august 2019

ErDuHerIkkeSnart

Det som afgør muligheden for en graviditet, er hvorvidt du har ægløsning eller ej. Amning er sådan set underordnet - men påvirker ofte kvindens ægløsning (deraf forvirringen).

Hvis du har ægløsning, kan du blive gravid. Hvis du ikke har, kan du ikke. Tricket er selvfølgelig, at det er svært at vide, da ægløsning falder ca. 14 dage før din menstruation.

Anmeld Citér

13. august 2019

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det som afgør muligheden for en graviditet, er hvorvidt du har ægløsning eller ej. Amning er sådan set underordnet - men påvirker ofte kvindens ægløsning (deraf forvirringen).

Hvis du har ægløsning, kan du blive gravid. Hvis du ikke har, kan du ikke. Tricket er selvfølgelig, at det er svært at vide, da ægløsning falder ca. 14 dage før din menstruation.

Vil du så anbefale at tage de ÆL tests? Har nemlug aldrig prøvet dem

Anmeld Citér

13. august 2019

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Vil du så anbefale at tage de ÆL tests? Har nemlug aldrig prøvet dem

Nææ, altså når din menstruation engang begynder igen, så kan du jo holde nogenlunde øje med længden på din cyklus og så dyrke ubeskyttet sex nogenlunde midtvejs?

Det vil være tæt på håbløst at teste i blinde, tænker jeg - fx ammer jeg en søn på 10 måneder og har endnu ikke haft ægløsning 

Anmeld Citér

13. august 2019

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Hej

Jeg ammer. Og kun ammer.

Positive historier?

Du kan sagtens have ÆL uden at få mens 

og det er også muligt at have ÆL to på en cyklus, selvom det lyder fjollet.

så muligheden er der 

og som der er skrevet tidligere komme ÆL inden evt. Mens. 

Anmeld Citér

13. august 2019

ErDuHerIkkeSnart

M O R til J Vega skriver:

Du kan sagtens have ÆL uden at få mens 

og det er også muligt at have ÆL to på en cyklus, selvom det lyder fjollet.

så muligheden er der 

og som der er skrevet tidligere komme ÆL inden evt. Mens. 

Dels er det vældig sjældent at ægløsning forekommer uden mens, dels er der en stor sandsynlighed for, at en ægløsning uden mens skyldes fx manglende tykkelse af den slimhinde, som menstruationen ellers medvirker til at udskille - og uden tilstrækkelig tykkelse sætter ægget sig ikke fast - og således er du lige vidt i forhold til at opnå graviditet ... så nej, uden menstruation med forudgående ægløsning, er graviditet altså svært udsynligt.

Anmeld Citér

13. august 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Dels er det vældig sjældent at ægløsning forekommer uden mens, dels er der en stor sandsynlighed for, at en ægløsning uden mens skyldes fx manglende tykkelse af den slimhinde, som menstruationen ellers medvirker til at udskille - og uden tilstrækkelig tykkelse sætter ægget sig ikke fast - og således er du lige vidt i forhold til at opnå graviditet ... så nej, uden menstruation med forudgående ægløsning, er graviditet altså svært udsynligt.

Men “klassikeren” i forhold til hovsa-graviditet i ammeperioden er jo netop, at der har været ægløsning uden efterfølgende menstruation, fordi ægget er blevet befrugtet. Jeg giver dig ret i, at æl-test vil være at famle i blinde, men muligheden for graviditet som årsag til æl uden menstruation skal vel også nævnes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.