fødselsdagsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2019

nille

Profilbillede for nille

Jeg synes godt det nogen gange kan være svært med de gavebeløb.

kan huske at da jeg selv var barn i slut 80’erne start 90’erne købte vi gaver for mellem 20-30 kr.

jeg synes virkelig at det er svært at købe noget ordentligt for så små beløb, så enten ville jeg slå mig sammen med nogle andre for at kunne købe en gave eller også ville jeg give for ca 50 kr. I min søns klasse ( 6. Klasse fra på mandag) er beløbet ca 50 kr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har en på 11 år og en på 7 år. I begge deres klasser, har vi forældre lavet en aftale på Max 30 kr pr pakke. 

Vi har nogen gange valgt, at gå flere børn sammen, hvis de har ku blive enig, om hva fødselaren sku ha. 

Så har de nogen gange været inviteret, med til familie fødselsdagen, hvor veninden/vennen har fået en dyre gave, udover den de normalt ville få.

Syntes hurtigt, at det ku blive voldsomt dyrt, hvis mine børn, samlet set, ville sku gi for over 100kr, til sammenlagt 45 børn, fra deres klasser, hvet gang. 

Så jeg stemmer for at man i forældregruppen, blir enige om et Max beløb. Vh Stine 

Anmeld Citér

9. august 2019

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
MinC skriver:

120 kr.? Det er da et helt vildt beløb. Jeg håber ikke det er standarden i dag, for så bliver vi (helt almindelig mellemklasse) da ruineret inden ungerne starter i skole! 

Er det virkelig niveauet i dag? 

Nej, det er bestemt ikke normalt.

I min datters klasse (starter i 4 klasse om lidt) giver man for 25 kr. Det kan til gengæld godt være en udfordring. Men vi plejer, at slå os sammen, så der kan købes noget ordentligt

Anmeld Citér

9. august 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Har en datter, der nu starter i tredje og har endnu ikke givet gaver.

I 0. Fik de en bog med tegninger fra klassen, men de sidste år bare ingenting.

Synes ikke det mangler og børnene har aldrig nævnt det.

Har også hørt om ordninger, hvor klassen gik sammen og købte gave på skift.

Anmeld Citér

9. august 2019

ChesireKitty

Min pige er også i storegruppen i børnehaven og skal til fødselsdag i næste weekend. Her har vi bedt mormor om at hækle en "fødselsdags" cupcake. Mine unger har en masse forskellige af dem og min pige var helt sikker på at det var sådan en fødselsdagsbarnet skulle have.

Anmeld Citér

9. august 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Vi var et smut i Føtex og da vi så de havde Spejlæg, så det røg i kurven selvom det var 100+. Det er et spil jeg har set ungerne spille sammen flere gange.

Anmeld Citér

9. august 2019

StjerneFrø

Jeg arbejder som pædagog, blandt andet i en børnehaveklasse. Her giver børnene 1 kr. til fødselsdagsbarnet og en lille ekstra ting, fx en ballon eller en slikkepind. Der er gået sport i ar lave kreative gaver som indeholder 1 kr., blandt andet figurer, billeder, tegninger, spil, rim og remser osv. Børnene ELSKER det og alle har mulighed for at være med økonomisk ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.