fødselsdagsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad skal vi købe?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.254 visninger
16 svar
5 synes godt om
8. august 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min datter på 5 år er blevet inviteret til fødselsdag hos en af de andre fra hendes stue. Det er nu i weekenden.

Jeg har spurgt hans mor hvad han ønsker sig, men hun kunne ikke lige komme på noget, og når man spørger ham kommer han med ønsker til lillebror på 1½.

Da hun selv havde fødselsdag for et par måneder siden, gav han hende et dukkebadekar med forskelligt tilbehør.

Vi står nu og vakler i mellem at købe tusser, malebøger el.lign. fra vores lokale dagligvare butik eller om vi skal køre den længere tur til en legetøjsbutik og se om vi kan finde en gave af nogenlunde samme værdi.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2019

Missyou

Jeg vil sige det kommer an på børnenes indbyrdes relation, og om der er regler for beløbet i børnehavegruppen.. i min drengs gruppe mener jeg vi siger 20-30 kr pr gave, men er det til en af mit barns bedste venner kan vi godt finde på at kæbe for lidt mere 

Anmeld Citér

8. august 2019

AnoMor

Ms.Momo skriver:

min datter på 5 år er blevet inviteret til fødselsdag hos en af de andre fra hendes stue. Det er nu i weekenden.

Jeg har spurgt hans mor hvad han ønsker sig, men hun kunne ikke lige komme på noget, og når man spørger ham kommer han med ønsker til lillebror på 1½.

Da hun selv havde fødselsdag for et par måneder siden, gav han hende et dukkebadekar med forskelligt tilbehør.

Vi står nu og vakler i mellem at købe tusser, malebøger el.lign. fra vores lokale dagligvare butik eller om vi skal køre den længere tur til en legetøjsbutik og se om vi kan finde en gave af nogenlunde samme værdi.

Hvis du har spurgt mor og hun ikke kommer med ønsker. Så tænker jeg ikk det er noget de går voldsomt meget op i også synes jeg da klart i kan tage i daglig butikken og købe tusser, malerbøger osv. Det ville min dreng blive glad for ihvertfald 

Anmeld Citér

8. august 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Da min datter holdt fødselsdag hjemme for nogle veninder i børnehaven ( 5år) fik hun for meget forskellige beløb alt fra 40 kr til 130 kr.

Og hun er lige blevet inviteret til dobbelt fødselsdag til næste weekend den ene var den der gav for 130 kr det gjorder den anden fødselar ikke men jeg har valgt at give for 120 kr per barn så der ingen forskel var. 

Og med tanke på at din datter fik et dukkebadekar med tilbehør. Ville jeg nok køre i den nærmeste legetøjs butik og finde noget beder ind tusser

Anmeld Citér

8. august 2019

MinC

120 kr.? Det er da et helt vildt beløb. Jeg håber ikke det er standarden i dag, for så bliver vi (helt almindelig mellemklasse) da ruineret inden ungerne starter i skole! 

Er det virkelig niveauet i dag? 

Anmeld Citér

8. august 2019

anna111

MinC skriver:

120 kr.? Det er da et helt vildt beløb. Jeg håber ikke det er standarden i dag, for så bliver vi (helt almindelig mellemklasse) da ruineret inden ungerne starter i skole! 

Jeg er enlig mor som ligger under mellemklassen ��

Og her er det inviteret uden om børnehaven og kun bedste veninderne. Og har 2 børn der er inviteret med så beløbet skal enlig deles op til 60 kr per barn.

Vis det var en skole klasse som blever inviteret ofte til fødselsdag ville jeg aldrig have råd til at give for det beløb 

Anmeld Citér

8. august 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac
MinC skriver:

Ikke i min datters klasse. Der er det ca 30 kr 

Anmeld Citér

8. august 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
anna111 skriver:

Da min datter holdt fødselsdag hjemme for nogle veninder i børnehaven ( 5år) fik hun for meget forskellige beløb alt fra 40 kr til 130 kr.

Og hun er lige blevet inviteret til dobbelt fødselsdag til næste weekend den ene var den der gav for 130 kr det gjorder den anden fødselar ikke men jeg har valgt at give for 120 kr per barn så der ingen forskel var. 

Og med tanke på at din datter fik et dukkebadekar med tilbehør. Ville jeg nok køre i den nærmeste legetøjs butik og finde noget beder ind tusser

jeg synes bare at 150,- (eller deromkring) er mange penge for en fødselsdagsgave når vi er på SU og også skal have penge til en begravelse.

Anmeld Citér

8. august 2019

anna111

Ms.Momo skriver:

jeg synes bare at 150,- (eller deromkring) er mange penge for en fødselsdagsgave når vi er på SU og også skal have penge til en begravelse.

Man skal aldrig give for mere ind man syntes man har råd til. 

Ved ikke om i evt har en tigern i nærden der kan man tit få nogle fine spil og ting til 30 - 50 kr 

Man kan osse tit få opgave bøger og sjove ting i netto 

Når først mine børn tit bliver inviteret til fødselsdag vil budgettet osse Max blive de 30-40 kr ellers ville det da blive vanvittigt dyrt 

Anmeld Citér

8. august 2019

MorTil3+

I min datters klasse er der aftalt at vi bruger ca 50kr til fødselsdage og det synes jeg selv er i den høje ende. Men det var hvad flertallet synes. I børnehaven var det 20-30kr. Men de fleste dagligvare butikker har da efterhånden masser af legetøj.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.