Min kæreste vil ikke have det sådan her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2019

Skouboe

Jeg havde en ergoterapeut på et tidspunkt og hun fortalte at for nogle mennesker kunne rod sammenlignes med visuel støj. Prøv at forestille dig at der var en høj pibelyd i jeres lejlighed konstant, og du kunne ikke abstrahere fra den...

Når det så er sagt, er I 2 om det, og han har ikke ret til bare at melde sig ud. Han er nødt til at være involveret i en løsning, uanset om det er at smide ud/give væk, flytte, rykke rundt eller leje/låne opbevaringsplads.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2019

AnoMor

Lje skriver:

Jeg har det ligesom din mand. Jeg bliver idiot, hvis mit hjem ligner en slagmark og jeg trives ikke i rod. Jeg er til store, rene overflader. Også selvom vores vasketøj står i gæsteværelset, er der altid ryddet op i gæsteværelset. Endda er vores depotrum snorlige for ellers er det jo ikke anvendlig. Men nok om hvad der tricker mig.

Der hvor jeg synes, din mand fejler, er, at han bare brokker sig. En familie er et fællesskab. Man har ikke retten til at brokke sig og ikke gøre noget aktivt for en bedre løsning. Han må på banen og byde ind. 

1) vil han flytte? Så må I igang med bank, budget, jobs, ejendomsmæglere, daginstitutioner mv. 

2) Vil han blive boende? Kan I ændre noget på værelsesopbygningen, sådan at I får jeres eget? Måske med indretningshjælp hvis ikke I finde løsningerne selv eller:

3) måske I mangler gode opbevaringsløsninger? Hvis ikke I selv kan se dem, så book en indretningshjælp. Det behøver ikke være dyrt (det er dyrere at blive skilt) og få købt noget, der gør, at I nemmere kan rydde op. 

Og så en enkelt ting mere: med 6 års forskel på jeres børn så ryd op, ryd ud, sælg og giv til genbrug. Når lille Berta bliver 7 år, så er alle odds for, at det bluse, som lille Hugo bruger i dag, er umoderne eller at størrelser og årstid ikke følges ad. Så: gem kun det allerbedste, som du helt oprigtigt ved, du kommer til at give videre til næste barn. 

Vh. 

Han fejler jo ikke rigtig kan man sige. Han har jo netop foreslået at smide det ud. Godt nok på en ret ukonstruktiv måde udfra hvad ts fortæller. 

Ellers er jeg helt enig i resten 

Anmeld Citér

31. juli 2019

Lje

AnoMor skriver:

Han fejler jo ikke rigtig kan man sige. Han har jo netop foreslået at smide det ud. Godt nok på en ret ukonstruktiv måde udfra hvad ts fortæller. 

Ellers er jeg helt enig i resten 

Ahhh...  det vil jeg tillade mig at være uenig med dig i. Det er da den mest ukonstruktive tilgang, han vælger. Hvor han melder sig ud og siger "smid det ud". Hvis han virkelig mente, at hans løsning var den bedste og den, som løste deres problemer, så havde han jo faktisk pakket tingene og smidt dem ud. Men det er kæmpe frihjul, det han gør. 

Vh.

Anmeld Citér

31. juli 2019

Anonym

Jeg magter heller ikke rod og jeg orker ikke at se på rod om aftenen når børnene er gået i seng. 

Vi har 3 børn og har lavet en aftale om at vi, 10 min før aftensmaden, hjælper hinanden med at få ryddet det legetøj og lignende op, der er taget med i stuen og køkkenet og også hvis der er ros på værelserne. 

Jeg kan ikke sætte mig og slappe af hvis der roder og ja, det giver mig vel en form for stress. Jeg er på ingen måde hysterisk med rengøring(synes jeg selv), men ting der ligger og flyder gør mig skør. 

Heldigvis er min mand med mig og har det på samme måde, så vi hjælpes jo meget ad. 

Men nu har vi selvfølgelig kun din udlægning af situationen og jeg forstår jer begge. For han kan ikke bare forlange der skal være ryddeligt hvis ikke han selv vil gøre en indsats, men omvendt må du også anerkende hans problem med rod og være med til at skabe et “roligt” hjem for jer begge, hvor I kan være og slappe ad. 

Anmeld Citér

31. juli 2019

Janet1989

No offence, men hvem gider også at træde på legoklodser der flyder ?(bare for at komme med et eksempel) 

men så igen - børn roder ... men evt så kunne i bare lege i er hjørne af gangen, og når i så er færdige, så rydder i det lige pænt sammen / til siden? 

Jeg kan heller ikke klare rod - men med familielivet kommer der altså bare lidt rod  

Anmeld Citér

1. august 2019

AnoMor

Lje skriver:

Ahhh...  det vil jeg tillade mig at være uenig med dig i. Det er da den mest ukonstruktive tilgang, han vælger. Hvor han melder sig ud og siger "smid det ud". Hvis han virkelig mente, at hans løsning var den bedste og den, som løste deres problemer, så havde han jo faktisk pakket tingene og smidt dem ud. Men det er kæmpe frihjul, det han gør. 

Vh.

Det er jo faktisk også det jeg skriver, at det er en ukonstruktiv måde han siger fer på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.