Min kæreste vil ikke have det sådan her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.145 visninger
15 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2019

Anonym trådstarter

Jeg har brug for råd. 

Min kæreste (og børnenes far) bor sammen. Vi har to børn 1 år og 7 år. 

Vi bor i en 3 værelset lejlighed. Vores store barn har værelse alene og så har vi soveværelse hvor vi sandoverflade. Vores børn skal ikke dele værelse på sigt. 

Men vores børn roder jo selvfølgelig med legetøj og da vores mindste ikke har eget værelse, har vi jo lege tøj stående rundt omkring. 

Min kæreste kan ikke klare rodet. Jeg synes ikke vi roder så meget igen. Ja vi har også vasketøjsstativ stående når vi ikke kan have det stående på altanen. 

Han er sur hver dag han kommer hjem fordi det er en “rodebutik” med hans ord. 

Hvordan bor i andre? Roder i også? er der også legetøj tit rundt omkring? Står vasketøjet også indenfor hvis ingen anden mulighed lige er der? 

Når han siger vi skal gøre noget ved det her, så siger jeg at han må være med til at finde ud af hvad der så skal gøres men han kommer aldrig med noget udover at han siger “smid lortet ud”

men jeg smider altså ikke bare ting ud som jeg ved den mindste evt kan bruge fra den store eller andet.. 

Så spurgte jeg ham idag “jamen vil du ikke bo her eller hvad, vi er da fælles om det” 

så svare han “nej faktisk ikke hvis det skal være sådan her. Jeg vil gerne være sammen med jer men vil ikk bo sådan her”

hjælp søges..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2019

LSS

Så må han jo flytte eller hjælpe til? Kan ikke se problemet? Børn leger = børn roder.

Jeg har fire børn, bor godt nok alene med dem. Men de fleste dage ligner det der er sprunget en bombe i hvert et rum. Den ældste har sit eget værelse, de to mellemste deler og den yngste har værelse i sove værelset, og de leger som oftest på værelserne men de må også meget gerne lege i alle andre rum. 

Mht tørrestativ, så kommer mit også ind når det har stået i haven for at tørre og det kan sagtnes stå i en dag eller to. Og hvad så? Sådan er det jo. 

Det jo ikke et “bo bedre” blad han bor i. 

Anmeld Citér

31. juli 2019

Anonym

Jeg har 4 stk hvor de 3 er under 9år,så ja der roder næsten altid, for når jeg er færdig med at rydde op, kan jeg starte forfra. 

Så ja der er organiseret kaos. 

Anmeld Citér

31. juli 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu er jeg selv lidt af et rodehoved, så ja, der er rodet herhjemme. 
Men det er faktisk virkelig ikke min datters skyld. Hun er SÅ god til at rydde sit legetøj op når hun har leget med det. Nogle gange skal hun lige mindes om det, men det er fair nok synes jeg. 

Da hun havde eget værelse var det faktisk meget sværere for hende at få ryddet op efter sig. - Nu bor vi i en 2v, og hun har både legetøj i stuen og i soveværelset. Det roder meget hurtigere i denne lejlighed, og vi kan ikke bare lukke en dør til rodet. Det tvinger lidt os begge til at få ordnet mere. 

Men altså, hvis din kæreste ikke kan leve med rodet, så må han jo gøre noget aktivt for at det ser anderledes ud. Være med til at hjælpe børnene med at få ryddet op, selv rydde op når han ser noget der flyder. Lægge vasketøjet sammen hvis han er træt af at det hænger på stativet efter det er tørt. 
Det er vel ikke kun dit og børnenes ansvar at der roder og skal ryddes op.

Anmeld Citér

31. juli 2019

Anonym

Udfra hvad du beskriver så forstår jeg ham godt. Jeg ville også få pip i kasketten af det rod. 

Jeg bor i en to værelse med min søn. Han har værelse og jeg sover i stuen. Så snart han er kommet i seng så rydder jeg alt legetøj op han har slæbt ind i stuen. For han må af hjertens gerne lege herinde men jeg gider ikke se på det hele tiden. 

Mht tørrestativ har jeg det aldrig fremme. Jeg tumbler alt vores tøj da jeg ikk har plads til stativet og har ikke altan til at sætte det ud på. 

Men ellers må i jo prøve og finde noget større at bo i så den yngste kan få eget værelse. ? 

Anmeld Citér

31. juli 2019

Anonym

Jeg tænker faktisk det er enormt irrelevant hvorvidt andre roder eller ej og i hvilket omfang. Det væsentlige her er, at det frustrerer din mand og fylder. Og det betyder ikke, at der er noget galt med ham. Jeg selv er typen der har meget uro i hovedet og derfor har behov for nogenlunde orden omkring mig. Der behøver ikke være klinisk rent og ryddelig, men når der pludselig ligger ting over alt, så bliver jeg simpelthen så stresset og presset, og jeg kan ikke abstrahere for det. Det forstyrrer mit blik. Jeg foretrækker store flader med få ting på, at tingene er gemt væk i skabe, når de ikke er i brug. Jeg ville heller ikke kunne leve med sådan som du beskriver i længden. Og så er jeg for så vidt ligeglad med, hvordan andre bor - for mig er det for meget, pga min personlighed og sensitivitet. Det ændrer sig ikke ved at høre, at naboen også roder. 

Anmeld Citér

31. juli 2019

Soonmom

Jeg kan heller ikke klare rod og er også den store udsmider.vi har tre børn og begrænset plads, men mine børn skal rydde op i rummet før de forlader det. 

Jeg ville heller ikke være vild med at have Vasketøj stående hverken pga luftfugtighed eller pga jeg ville hade og se på det. 

Så jeg forstår godt din kæreste. Specielt fordi jeg selv har en kæreste, der efter min mening, gemmer alt muligt l*rt han ikke har brugt i mange år 

Løsning: få ryddet ud i det i reelt ikke bruge eller evt flytte til noget større og med have til Vasketøjet

Anmeld Citér

31. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Som en anden skriver, så er det faktuelle niveau af rod jo sådan set underordnet - det afgørende er at I som familie ikke alle sammen trives i det som det er. Det må jo løses - og din man må passende komme på banen med nogle konkrete forslag til, hvad han og I kan gøre for at der bliver rart at være for alle?

Jeg er ikke så god til rod - slet ikke “børnerod” og en masse udstyr. Så vi har et temmelig stramt “smid ud eller forær væk”-princip. Kun et minimum af møbler og legetøj, alting har “sin plads” og min datter på 3 hjælper med at rydde eget værelse op hver aften inden sengetid. Vi har ikke meget plads til 4 mennesker, så det er sådan det fungerer bedst for os, så vi ikke drukner  

Anmeld Citér

31. juli 2019

Lje

Jeg har brug for råd. 

Vi bor i en 3 værelset lejlighed. Vores store barn har værelse alene og så har vi soveværelse hvor vi sandoverflade. Vores børn skal ikke dele værelse på sigt. 

Men vores børn roder jo selvfølgelig med legetøj og da vores mindste ikke har eget værelse, har vi jo lege tøj stående rundt omkring. 

Min kæreste kan ikke klare rodet. Jeg synes ikke vi roder så meget igen. Ja vi har også vasketøjsstativ stående når vi ikke kan have det stående på altanen. 

Hvordan bor i andre? Roder i også? er der også legetøj tit rundt omkring? Står vasketøjet også indenfor hvis ingen anden mulighed lige er der? 

Når han siger vi skal gøre noget ved det her, så siger jeg at han må være med til at finde ud af hvad der så skal gøres men han kommer aldrig med noget udover at han siger “smid lortet ud”

men jeg smider altså ikke bare ting ud som jeg ved den mindste evt kan bruge fra den store eller andet.. 

Så spurgte jeg ham idag “jamen vil du ikke bo her eller hvad, vi er da fælles om det” 

så svare han “nej faktisk ikke hvis det skal være sådan her. Jeg vil gerne være sammen med jer men vil ikk bo sådan her”

hjælp søges..

Jeg har det ligesom din mand. Jeg bliver idiot, hvis mit hjem ligner en slagmark og jeg trives ikke i rod. Jeg er til store, rene overflader. Også selvom vores vasketøj står i gæsteværelset, er der altid ryddet op i gæsteværelset. Endda er vores depotrum snorlige for ellers er det jo ikke anvendlig. Men nok om hvad der tricker mig.

Der hvor jeg synes, din mand fejler, er, at han bare brokker sig. En familie er et fællesskab. Man har ikke retten til at brokke sig og ikke gøre noget aktivt for en bedre løsning. Han må på banen og byde ind. 

1) vil han flytte? Så må I igang med bank, budget, jobs, ejendomsmæglere, daginstitutioner mv. 

2) Vil han blive boende? Kan I ændre noget på værelsesopbygningen, sådan at I får jeres eget? Måske med indretningshjælp hvis ikke I finde løsningerne selv eller:

3) måske I mangler gode opbevaringsløsninger? Hvis ikke I selv kan se dem, så book en indretningshjælp. Det behøver ikke være dyrt (det er dyrere at blive skilt) og få købt noget, der gør, at I nemmere kan rydde op. 

Og så en enkelt ting mere: med 6 års forskel på jeres børn så ryd op, ryd ud, sælg og giv til genbrug. Når lille Berta bliver 7 år, så er alle odds for, at det bluse, som lille Hugo bruger i dag, er umoderne eller at størrelser og årstid ikke følges ad. Så: gem kun det allerbedste, som du helt oprigtigt ved, du kommer til at give videre til næste barn. 

Vh. 

Anmeld Citér

31. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har brug for råd. 

hjælp søges..

Jeg bliver desværre vildt stresset af rod - vi har 3 børn så ja det roder. For os var løsningen at flytte til et hus der bedre kan rumme 3 børn og 2 voksne. Ungerne har i dag værelser ud til køkken alrum og det har virkelig gjort at meget legetøj bliver på værelset men de har stadig meget i huset men nu er der plads og det ligner ikke huset er sprunget i luften. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.