Afvist i biograf - andre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2019

Anonym

mor:) skriver:

De må da ikke nægte nogen noget - de kan vejlede og gør opmærksom på at filmen frarådes børn under 7 år men det er op til den enkelte forældre at vurdere om barnet skal se filmen. 

Det er ikke korrekt  

Lovgivningen i DK støtter op om, at børn under 7 år må afvises (også med en voksen), hvis filmen er rated 11 år og op :-) 

Var barnet allerede 7 år, så må de ikke afvise, hvis der er en voksen.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2019

Tommelise

Du kan ikke gøre så meget ved det. Biografen må godt afvise børn under 7 år.

Det er synd for din dreng, at han blev skuffet, men biografen har ikke gjort noget forkert.

Anmeld Citér

23. juli 2019

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Regler er til for, at blive overholdt og biografen har sin ret til det.

Jeg synes, at det er ok, at et barn på 6 år er blevet afvist på trods af følge med en voksen.

Jeg har været inde og se den med mine større børn og der er scener i som måske ikke er til en 6 årig. Det er en meget virkelig film, hvor scenerne til forveksling ligner virkeligheden.

Anmeld Citér

23. juli 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vi skulle i bio og se Løvernes konge som jeg som barn så en million gange.

Da vi tropper op i bio' en med vores spændte børn (kørt 45 min til bio i bil) for at hente de billetter vi på forhånd har bestilt, så læner manden i skranken sig frem og spørger vores mindste på 6.5 år hvor gammel h*n er. H*n svarer 6 år gammel. Vi får så at vide, at vi desværre ikke kan få lov til at se filmen da man ledsaget af en voksen skal være mindst 7 år, hvortil jeg spørger om det er seriøst? Det er dybt seriøst siger han så?! 

Ud over min sociale medier vrimler det med folk med SMÅ børn (langt mindre end min) som har været inde og se filmen.... Mine børn var SÅ skuffet og mit barn som er 6 mdr for ung stod med tårer i øjnene ude ved bilen efter vi måtte vende om fordi h*n jo ikke kun går glip af filmen men også følte at skylden lå hos hende/ham. 

Venner som har set den siger at det nærmest bare er som tegnefilmen, dog animeret, samt at der ikke er blod med. 

Har andre stået i samme situation eller kom I/jeres bekendte ind og se filmen trods en alder på mindre end 7?!?!  Og hvilken bio var det ? 

Hvad havde I gjort her efterfølgende ? 

Tja vejledningen siger 11 år, så ja der er ikke meget at gøre. Næste gang må du undersøge de ting, før du bestiller billetter, og så må du nu sætte dig ned og forklarer dit barn, hvorfor det ikke kunne komme ind og se den film. Fordi det ikke er gammelt nok, og man skal følge reglerne. (Det er dig der ikke har tjekket det, men bare set hvad andre har gjort.

Og hvis det var mig, der havde lavet en fejl, havde jeg fundet på noget andet at lave med børnene og forklaret hvorfor vi ikke kunne se filmen. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym trådstarter

Jeg havde ikke været opmærksom på at læse i dybden inden, men det gjorde jeg så på deres hjemmeside bagefter. 11 år hvis man er Uledsaget af en voksen står der, men det med 7 år kan jeg ingen vegne finde. ��

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Tja vejledningen siger 11 år, så ja der er ikke meget at gøre. Næste gang må du undersøge de ting, før du bestiller billetter, og så må du nu sætte dig ned og forklarer dit barn, hvorfor det ikke kunne komme ind og se den film. Fordi det ikke er gammelt nok, og man skal følge reglerne. (Det er dig der ikke har tjekket det, men bare set hvad andre har gjort.

Og hvis det var mig, der havde lavet en fejl, havde jeg fundet på noget andet at lave med børnene og forklaret hvorfor vi ikke kunne se filmen. 

Det gjorde jeg skam også (forklarede og fandt på noget andet) men der var ikke andre film vi kunne se på det tidspunkt så biograf blev det ikke. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym

Jeg havde ikke været opmærksom på at læse i dybden inden, men det gjorde jeg så på deres hjemmeside bagefter. 11 år hvis man er Uledsaget af en voksen står der, men det med 7 år kan jeg ingen vegne finde. ��

Biograferne henviser selv til lovgivningen. 

https://cinemaxx.dk/koebenhavn/artikler/filmcensur

Her er et uddrag: 

“Børn under 7 år må i følge loven ikke se en film, der har fået en 11- eller 15 års-censur - heller ikke hvis de er ledsaget af forældre eller andre over 18 år. “

Med har med andre ord overhold lovgivningen. Hvor alle andre biografer, der har tilladt dine venners børn under 7 at se den, ikke har. 

Biograferne straffes dog ikke som sådan. Derfor er der flere penge i at lade børnene se filmen på trods af lovgivningen. 

Det svarer jo lidt til, at børn bare skal købe en lille øl med få procenter i og at butikken siger nej. Så kan forældrene jo være forurettede over, at en 15-årig ikke må. Men lovgivningen er jo, hvad den er. Butikkerne kan bare straffes (meget) for at sælge alkohol til unge og børn. Derfor er der fokus på det. 

Men at tage en 6årig ind for at se en film, der er rated 11, er juridisk det samme som at bryde en lovgivning med alkohol. Og husk loven er ligeglad med følelser. Og nogle gange er den uretfærdig men ikke desto mindre er den til for at blive overholdt.

:-) øv for din dreng. Men når den kommer på DVD, så kan han se den. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym trådstarter

Biograferne henviser selv til lovgivningen. 

https://cinemaxx.dk/koebenhavn/artikler/filmcensur

Her er et uddrag: 

“Børn under 7 år må i følge loven ikke se en film, der har fået en 11- eller 15 års-censur - heller ikke hvis de er ledsaget af forældre eller andre over 18 år. “

Med har med andre ord overhold lovgivningen. Hvor alle andre biografer, der har tilladt dine venners børn under 7 at se den, ikke har. 

Biograferne straffes dog ikke som sådan. Derfor er der flere penge i at lade børnene se filmen på trods af lovgivningen. 

Det svarer jo lidt til, at børn bare skal købe en lille øl med få procenter i og at butikken siger nej. Så kan forældrene jo være forurettede over, at en 15-årig ikke må. Men lovgivningen er jo, hvad den er. Butikkerne kan bare straffes (meget) for at sælge alkohol til unge og børn. Derfor er der fokus på det. 

Men at tage en 6årig ind for at se en film, der er rated 11, er juridisk det samme som at bryde en lovgivning med alkohol. Og husk loven er ligeglad med følelser. Og nogle gange er den uretfærdig men ikke desto mindre er den til for at blive overholdt.

:-) øv for din dreng. Men når den kommer på DVD, så kan han se den. 

Ja ja det er hvad det er. Hvis det stod på deres side havde vi selvfølgelig ikke troppet op til den film. Ærgerligt  Vi venter til den udkommer  

Anmeld Citér

23. juli 2019

Soonmom

Altså det er jo ene og alene din fejl at din søn blev ked af det, og det er da virkelig synd for ham, men det er dig der vælger at tage ham ind til en film der ikke er for små børn, så ingen grund til at være sur på andre end dig selv

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Altså det er jo ene og alene din fejl at din søn blev ked af det, og det er da virkelig synd for ham, men det er dig der vælger at tage ham ind til en film der ikke er for små børn, så ingen grund til at være sur på andre end dig selv

Jeg spørger ikke til skyld  Svar på spørgsmålet eller hop videre.  Og jeg er skam ikke sur 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.