Afvist i biograf - andre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du med dit barn eller har en bekendt med et barn under 7 år været inde og se Løvernes konge uden problemer ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.888 visninger
19 svar
45 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2019

Anonym trådstarter

Vi skulle i bio og se Løvernes konge som jeg som barn så en million gange.

Da vi tropper op i bio' en med vores spændte børn (kørt 45 min til bio i bil) for at hente de billetter vi på forhånd har bestilt, så læner manden i skranken sig frem og spørger vores mindste på 6.5 år hvor gammel h*n er. H*n svarer 6 år gammel. Vi får så at vide, at vi desværre ikke kan få lov til at se filmen da man ledsaget af en voksen skal være mindst 7 år, hvortil jeg spørger om det er seriøst? Det er dybt seriøst siger han så?! 

Ud over min sociale medier vrimler det med folk med SMÅ børn (langt mindre end min) som har været inde og se filmen.... Mine børn var SÅ skuffet og mit barn som er 6 mdr for ung stod med tårer i øjnene ude ved bilen efter vi måtte vende om fordi h*n jo ikke kun går glip af filmen men også følte at skylden lå hos hende/ham. 

Venner som har set den siger at det nærmest bare er som tegnefilmen, dog animeret, samt at der ikke er blod med. 

Har andre stået i samme situation eller kom I/jeres bekendte ind og se filmen trods en alder på mindre end 7?!?!  Og hvilken bio var det ? 

Hvad havde I gjort her efterfølgende ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2019

Anonym

Jeg har ikke selv oplevet det men har en veninde der oplevede det samme med hendes børn. De havde dog ikke købt billetter på forhånd. 

Der er ikke noget at gøre. Reglerne siger 7 år og dem må man overholde. 

Jeg har ikke selv set filmen endnu. Men har hørt den faktisk ikke egner sig til børn under 10-12 år. Om det er rigtigt ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi skulle i bio og se Løvernes konge som jeg som barn så en million gange.

Da vi tropper op i bio' en med vores spændte børn (kørt 45 min til bio i bil) for at hente de billetter vi på forhånd har bestilt, så læner manden i skranken sig frem og spørger vores mindste på 6.5 år hvor gammel h*n er. H*n svarer 6 år gammel. Vi får så at vide, at vi desværre ikke kan få lov til at se filmen da man ledsaget af en voksen skal være mindst 7 år, hvortil jeg spørger om det er seriøst? Det er dybt seriøst siger han så?! 

Ud over min sociale medier vrimler det med folk med SMÅ børn (langt mindre end min) som har været inde og se filmen.... Mine børn var SÅ skuffet og mit barn som er 6 mdr for ung stod med tårer i øjnene ude ved bilen efter vi måtte vende om fordi h*n jo ikke kun går glip af filmen men også følte at skylden lå hos hende/ham. 

Venner som har set den siger at det nærmest bare er som tegnefilmen, dog animeret, samt at der ikke er blod med. 

Har andre stået i samme situation eller kom I/jeres bekendte ind og se filmen trods en alder på mindre end 7?!?!  Og hvilken bio var det ? 

Hvad havde I gjort her efterfølgende ? 

Må jeg spørge, hvilken biograf det var? Jeg har lige hørt om 2 der har oplevet det samme, men det var også i samme biograf. 

For mig lyder det helt absurd. Den 7års grænse hedder “tilladt for alle men frarådes børn under 7” derfor kan de slet ikke bestemme om dit barn på 6,5 må se den. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har ikke selv oplevet det men har en veninde der oplevede det samme med hendes børn. De havde dog ikke købt billetter på forhånd. 

Der er ikke noget at gøre. Reglerne siger 7 år og dem må man overholde. 

Jeg har ikke selv set filmen endnu. Men har hørt den faktisk ikke egner sig til børn under 10-12 år. Om det er rigtigt ved jeg ikke. 

Problemet er jo netop at det ikke er det reglen siger. Den hedder frarådes børn under 7, og derfor er det da helt forkert at de går ind og nægter børn under 7 adgang. De kan rigtig nok henvise til reglen og anbefale man venter, men  reelt set at nægte adgang, det lyder lidt vildt. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym

Jeg har oplevet det med en anden film. Her var det mig der blev spurgt. Jeg sagde hurtigt 7 ... min søn er 5 1/2 og stor i størrelsen.

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Problemet er jo netop at det ikke er det reglen siger. Den hedder frarådes børn under 7, og derfor er det da helt forkert at de går ind og nægter børn under 7 adgang. De kan rigtig nok henvise til reglen og anbefale man venter, men  reelt set at nægte adgang, det lyder lidt vildt. 

Altså hvis man kigger i cinemaxx står der “tilladt for børn over 11 år” 

nu ved jeg ikk hvilken bio ts var i. Men aldersgrænsen på film ændre sig jo ikk fra bio til bio tænker jeg. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Møghe

Jeg mener generelt, at aldersgrænsen bør respektere ved film, da der er en årsag til, at grænsen er der. I forhold til løvernes konge mener jeg også, at aldersgrænsen er 11 år, og derfor er det i min optik helt i orden, at biografen afviser et barn på 6 år.

Jeg har tidligere selv været inde og se en voldelig voksenfilm, hvor der sad tre små børn og så den sammen med sin far. I filmen var der scener, hvor jeg vendte hovedet væk pga scenernes voldsomhed. Her havde jeg det dårligt med, at der sad små børn lige foran mig.

Jeg har ikke set den nye løvernes konge, så jeg kender ikke til filmens scener. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

De må da ikke nægte nogen noget - de kan vejlede og gør opmærksom på at filmen frarådes børn under 7 år men det er op til den enkelte forældre at vurdere om barnet skal se filmen. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym

mor:) skriver:

De må da ikke nægte nogen noget - de kan vejlede og gør opmærksom på at filmen frarådes børn under 7 år men det er op til den enkelte forældre at vurdere om barnet skal se filmen. 

Filmen er tilladt for børn over 11 år. Ikke frarådes under 7 år. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym

I følge lovgivningen så må de gerne afvise dit barn, som er under 7 år. Også selvom du er med.De har ikke gjort noget ulovligt.  

Hvis dit barn var 7 år, så måtte de ikke. Så må de fraråde men ikke afvise.

“Filmloven er fra 1997, hvor aldersgrænserne blev nedsat fra 12 og 16 år til nuværende 11 og 15 år. Man indførte desuden en ledsageordning, der stadig er gældende, og som siger, at alle børn over 7 år kan se en hvilken som helst film, hvis de er ledsaget af en voksen.”

Da løvernes konge (den nye udgave) er en animeret film som tilstræber at ligne virkeligheden, så vurderes den uegnet for børn under 11 år. Begrundelsen er, at børn under denne alder kan have svært ved at skelner fiktion og virkelighed. :-) 

Man kan ret præcist sige, at medierådet har vurderet følgende om Løvernes konge (2019)

1. Bør kun ses af uledsaget børn over 11 år. 

2. Børn over 7 år, kan i følge lovgivningen se filmen ledsaget 

3. Børn under 7 år bør på ingen måde se filmen og kan afvises på baggrund af lovgivningen. 

Om det er ret færdigt eller ej, vil jeg ikke gøre mig til dommer over. Men det er juridisk lovligt at afvise din dreng med baggrund i hans alder - selv med en voksen. 

Husk i øvrigt, at Medierådet består af psykologer og andre fagpersoner, som ser filmen og vurderer, hvad der potentielt kan “skade” børn ud fra deres alder :-) 

Begrundelse for mærkning af film med aldersgrænsen 11: 

Børn i alderen 11 til 14 år er generelt gode til at skelne fiktion fra virkelighed.

Filmens genre bruges som pejlemærke, og børn i denne aldersgruppe kan som regel sagtens skelne skræmmende film, der fremstilles i et fantasiunivers og film med karikerede, overdrevne eller urealistiske voldsscener, fra deres egen virkelighed. Katastrofefilm, science- fiktion og en række actionkomedier får denne placering.”

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.