Livet med børn er en endeløs række af bekymringer
i hvert fald for mig. Ej pjat livet med børn er en perlerække af lykkelige øjeblikke krydret med bekymringer.
Vi er på ferie i min mands skønne hjemland og her skal man have solcreme på. Jeg har før tænkt min datters (16 år) ryg så lidt sjov ud, men har tænkt det var måden hun stod, sad eller lignende. Men nu hvor jeg skulle smøre solcreme på, var jeg ikke og tvivl den er"skæv. Dvs. Den ene side den højre er større end den anden og skulderbenet (hedder det mon det?) Sidder længere oppe.
Google er min ven og faldt over skoliose. Tjekker rygraden og rigtigt nok den er ikke lige - første tanke: hvorfor er du så dårlig en mor, så du ikke har opdaget det? Anden tanke: Fuck....! Hvor slemt er det, bliver det værre, hvad nu?
Skæbnen vil, at skønsakker skal flytte 10 måneder til Italien (tro mig, jeg er i forvejen rædselsslagen ved tanken) og vi har derfor fået en tid til lægen lige så snart vi kommer hjem., for så har vi lige 3 uger, men er det nok til en grundig undersøgelse og hvad går den over hovedet ud på.
Er der nogen der kender til skoliose? Bliver det værre, hvis hun er udvokset (hum er 16 og omkring 174 og haft mens siden hun var 11, så vokser nok ikke meget mere)? Skal hun igennem noget? Eller er det bare observation eller....?
En meget bekymret mor, der slår sig selv i hovedet over ikke at have reageret tidligere....
Anmeld
Citér