IenFart skriver:
Man skal selvfølgelig regne det hele med. Nu kiggede jeg f.eks. på en mikrobil, så koster 3400 om måneden + 500 i abonnement. Jeg vil skyde på du godt kan privatlease en microbil i omegnen af 2000-2400 kr i måneden. Så er der alligevel en del tilovers til at betale forsikring, vejhjælp, ejerafgift mm.
Og det er ved at blive mere udbredt at man ikke behøver lægge en udbetaling ved leasing aftaler.
Det synes jeg er voldsomt dyrt for en mikrobil. Vi har lige kigget på leasing af en SUV hvor den månedlige pris var 2395,-. Der var så godt nok en udbetaling på 9.995,-, men efter en lejeperiode på 3 år, ville vi have betalt ca. 50% af bilens værdi i leasing og diverse omkostninger. Dog er det uden at medregne forsikring, da vi ikke havde en pris på den.
Med 3400,- pr. måned for en mikrobil vil man efter 3 år have betalt lige så meget i leasing end bilen koster fra ny, og den største forskel er fleksibiliteten i at kunne skifte efter 30 dage, men det er så også en fleksibilitet, der er godt betalt.
Anmeld
Citér