Leasing af bil.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2019

Sprit25

AnoMor skriver:

Det er ikke så stort. Jeg har arbejdsbil i hverdagene som jeg godt må hente og bringe min søn i børnehave i. Så det er mere weekender jeg ofte savner en bil. Og få gange hverdags aftener. 

Kan du ikke få retten til den i weekenden? 

Det kan min bror mod at betale skat af det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvorfor synes du man betaler meget. Synes faktisk ikke det er galt. 

De har biler i alle prisklasser. Og den pris du ser inkluderer mange udgifter man har hvis man ejer eller leaser en bil... det skal man selvfølgelig regne med i regnestykket.

f.eks er der et stort værditab når man køber en bil (kantstens- udgiften), forsikringer, glasreparationer mm.

https://dribe.dk/hvorfor-dribe/

Man skal selvfølgelig regne det hele med. Nu kiggede jeg f.eks. på en mikrobil, så koster 3400 om måneden + 500 i abonnement. Jeg vil skyde på du godt kan privatlease en microbil i omegnen af 2000-2400 kr i måneden. Så er der alligevel en del tilovers til at betale forsikring, vejhjælp, ejerafgift mm.

Og det er ved at blive mere udbredt at man ikke behøver lægge en udbetaling ved leasing aftaler.

Anmeld Citér

11. juli 2019

AnoMor

IenFart skriver:

Det kan være det er en ordning med delebil du skal kigge efter, når behovet ikke er større.

Tror bare jeg skal holde mig til nuværende situation “ringe til mutti når jeg skal låne bilen og håbe jeg kan det” 

jeg er bare lidt træt af at være afhængig af at skulle spørger om at låne og savner lidt friheden ved at have min egen. Men dribe er ihvertfald alt for dyrt til mit forbrug synes jeg. Og leasing også for den sags skyld 

Anmeld Citér

12. juli 2019

Janey

Profilbillede for Janey
IenFart skriver:

Man skal selvfølgelig regne det hele med. Nu kiggede jeg f.eks. på en mikrobil, så koster 3400 om måneden + 500 i abonnement. Jeg vil skyde på du godt kan privatlease en microbil i omegnen af 2000-2400 kr i måneden. Så er der alligevel en del tilovers til at betale forsikring, vejhjælp, ejerafgift mm.

Og det er ved at blive mere udbredt at man ikke behøver lægge en udbetaling ved leasing aftaler.

Det synes jeg er voldsomt dyrt for en mikrobil. Vi har lige kigget på leasing af en SUV hvor den månedlige pris var 2395,-. Der var så godt nok en udbetaling på 9.995,-, men efter en lejeperiode på 3 år, ville vi have betalt ca. 50% af bilens værdi i leasing og diverse omkostninger. Dog er det uden at medregne forsikring, da vi ikke havde en pris på den. 

Med 3400,- pr. måned for en mikrobil vil man efter 3 år have betalt lige så meget i leasing end bilen koster fra ny, og den største forskel er fleksibiliteten i at kunne skifte efter 30 dage, men det er så også en fleksibilitet, der er godt betalt.

Anmeld Citér

12. juli 2019

Janey

Profilbillede for Janey
AnoMor skriver:

Tror bare jeg skal holde mig til nuværende situation “ringe til mutti når jeg skal låne bilen og håbe jeg kan det” 

jeg er bare lidt træt af at være afhængig af at skulle spørger om at låne og savner lidt friheden ved at have min egen. Men dribe er ihvertfald alt for dyrt til mit forbrug synes jeg. Og leasing også for den sags skyld 

Du kan kigge på GoMore. Det bruger min lillebror, da han heller ikke har egen bil, og han er godt tilfreds. Der kan man leje en bil for den periode, men skal bruge den. 

Jeg har ikke selv prøvet det, så jeg er ikke 100% inde i det, men det er vist noget med, at andre udlejer deres bil, når de ikke selv skal bruge den, så man kan som regel finde mange forskellige muligheder og priser i ens nærområde. Jeg ved ikke, hvordan det fungerer med forsikring.

Anmeld Citér

12. juli 2019

IenFart

Janey skriver:

Det synes jeg er voldsomt dyrt for en mikrobil. Vi har lige kigget på leasing af en SUV hvor den månedlige pris var 2395,-. Der var så godt nok en udbetaling på 9.995,-, men efter en lejeperiode på 3 år, ville vi have betalt ca. 50% af bilens værdi i leasing og diverse omkostninger. Dog er det uden at medregne forsikring, da vi ikke havde en pris på den. 

Med 3400,- pr. måned for en mikrobil vil man efter 3 år have betalt lige så meget i leasing end bilen koster fra ny, og den største forskel er fleksibiliteten i at kunne skifte efter 30 dage, men det er så også en fleksibilitet, der er godt betalt.

Fuldstændig enig. Jeg kan kun se Dribe give mening, hvis man har brug for en bil hver dag for en kort periode, f.eks. et par måneder.

Anmeld Citér

12. juli 2019

IenFart

Janey skriver:

Du kan kigge på GoMore. Det bruger min lillebror, da han heller ikke har egen bil, og han er godt tilfreds. Der kan man leje en bil for den periode, men skal bruge den. 

Jeg har ikke selv prøvet det, så jeg er ikke 100% inde i det, men det er vist noget med, at andre udlejer deres bil, når de ikke selv skal bruge den, så man kan som regel finde mange forskellige muligheder og priser i ens nærområde. Jeg ved ikke, hvordan det fungerer med forsikring.

Så vidt jeg ved har GoMore en forsikring som dækker, når folk låner deres bil ud til andre. Men det lyder ganske smart.

Anmeld Citér

12. juli 2019

AnoMor

Janey skriver:

Tak. Det må jeg undersøge nærmere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.