Leasing af bil.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
17 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2019

AnoMor

Jeg går med tanken om at lease en lille bil. Men har intet forstand på det. Er der nogen der kan anbefale nogen og oplyse priser osv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er meget forskellige hvad man får med forskellige steder. En lang række bilmærker har efterhånden deres egne leasingprogrammer, f.eks. Toyota, Kia, Hyundai, Skoda osv osv. Så det er bare at besøge deres hjemmesider og læse.

Mit indtryk er at hos forhandleren får man typisk serviceaftale med. Så skal man selv stå for forsikring, vejhjælp osv. Ved nogle mærker får man vejhjælp med i aftalen.

GoMore tilbyder også leasing og der får man både serviceaftale og forsikring med i aftalen, men ingen vejhjælp. I hvert fald da jeg kiggede for et halvt år siden. Hos FDM får man hele møget med i aftalen mod at den månedlige ydelse nok er lidt højere, men det kan jo undersøges om det kan betale sig.

Priserne er igen meget forskellige. Jeg synes man til tider ser tilbud på leasing hos forhandler fra ca. 2000 om måneden for deres mindste bil og så opefter. Men så kommer der en eller flere andre ting oven i.

Anmeld Citér

10. juli 2019

Anonym

AnoMor skriver:

Jeg går med tanken om at lease en lille bil. Men har intet forstand på det. Er der nogen der kan anbefale nogen og oplyse priser osv? 

Hvad er dit kørselsbehov?

Anmeld Citér

11. juli 2019

AnoMor

IenFart skriver:

Det er meget forskellige hvad man får med forskellige steder. En lang række bilmærker har efterhånden deres egne leasingprogrammer, f.eks. Toyota, Kia, Hyundai, Skoda osv osv. Så det er bare at besøge deres hjemmesider og læse.

Mit indtryk er at hos forhandleren får man typisk serviceaftale med. Så skal man selv stå for forsikring, vejhjælp osv. Ved nogle mærker får man vejhjælp med i aftalen.

GoMore tilbyder også leasing og der får man både serviceaftale og forsikring med i aftalen, men ingen vejhjælp. I hvert fald da jeg kiggede for et halvt år siden. Hos FDM får man hele møget med i aftalen mod at den månedlige ydelse nok er lidt højere, men det kan jo undersøges om det kan betale sig.

Priserne er igen meget forskellige. Jeg synes man til tider ser tilbud på leasing hos forhandler fra ca. 2000 om måneden for deres mindste bil og så opefter. Men så kommer der en eller flere andre ting oven i.

Tak det blev jeg ihvertfald meget klogere af. 

Udfra de oplysninger kan det ihvertfald ikke betale sig for en som mig. 

Anmeld Citér

11. juli 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Hvad er dit kørselsbehov?

Det er ikke så stort. Jeg har arbejdsbil i hverdagene som jeg godt må hente og bringe min søn i børnehave i. Så det er mere weekender jeg ofte savner en bil. Og få gange hverdags aftener. 

Anmeld Citér

11. juli 2019

Babilooo

Hvad med dribe?... prøv at check det ud.

her kan man have bil når behovet er der og levere tilbage når der ikke er behov

Anmeld Citér

11. juli 2019

AnoMor

Tjullehej skriver:

Det har jeg aldrig hørt om. Tak jeg vil undersøge det. 

Anmeld Citér

11. juli 2019

IenFart

Tjullehej skriver:

Man skal have bilen mindst 30 dage af gangen som jeg læser det. Og man binder sig derudover til minimum 6 måneders abonnement. Det er mere fleksibelt end leasing, men man betaler godt nok også for den fleksibilitet.

Anmeld Citér

11. juli 2019

IenFart

AnoMor skriver:

Det er ikke så stort. Jeg har arbejdsbil i hverdagene som jeg godt må hente og bringe min søn i børnehave i. Så det er mere weekender jeg ofte savner en bil. Og få gange hverdags aftener. 

Det kan være det er en ordning med delebil du skal kigge efter, når behovet ikke er større.

Anmeld Citér

11. juli 2019

Babilooo

Man skal have bilen mindst 30 dage af gangen som jeg læser det. Og man binder sig derudover til minimum 6 måneders abonnement. Det er mere fleksibelt end leasing, men man betaler godt nok også for den fleksibilitet.

Hvorfor synes du man betaler meget. Synes faktisk ikke det er galt. 

De har biler i alle prisklasser. Og den pris du ser inkluderer mange udgifter man har hvis man ejer eller leaser en bil... det skal man selvfølgelig regne med i regnestykket.

f.eks er der et stort værditab når man køber en bil (kantstens- udgiften), forsikringer, glasreparationer mm.

https://dribe.dk/hvorfor-dribe/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.