Boligstøtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2019

Anonym trådstarter

Julletullemor skriver:

Jeg fandt heller aldrig noget på skrift, så valgte at ringe til dem i stedet. 

Så reglerne for enlig tilskud og boligstøtte, viste sig for at være de samme da du snakkede med dem 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2019

Julletullemor

Anonym skriver:

Så reglerne for enlig tilskud og boligstøtte, viste sig for at være de samme da du snakkede med dem 

Ja - men prøv at give dem et kald. Det er efterhånden ved at være tre år siden, så jeg ved ikke om de har ændret reglerne. 

Anmeld Citér

9. juli 2019

AnoMor

IenFart skriver:

Det er tråden helt uvedkommende, men det er godt nok sindssygt at man regelsætter ned på det niveau. Overnatning og bidrage til økonomi kan man måske diskutere, men resten er fuldstændig grotesk. Hvem faen forestiller de sig skulle kontrollere sådan nogen ting?

Men det er nok et tegn på et halvsygt system som er ved at administrere sig selv ihjel kombineret med befolkning med lidt for mange snydere gennem tiden.

Det er fuldstændig grotesk. Dog vil jeg sige at jeg har haft talt med udbetaling Danmark på et tidspunkt angående enlig tilskud. Og personen jeg talte med sagde også det med overnatningen. Men da jeg spurgte til det her med hjælp i hjemmet i forbindelse med rengøring, madlavning osv var svaret klart. At selvfølgelig måtte man hjælpe til. Så længe man ikke fik økonomisk støtte. Dvs hvis jeg handlede maden. Så må andre godt lave den. Samtidig spurgte jeg hvad reglerne var mht at tage i zoo med mit barns far og hvis han betalte frokost til sin søn. Det måtte han gerne. 

Anmeld Citér

9. juli 2019

AnoMor

Boligstøtte er ikke kun for enlige. Så du kan godt søge boligstøtte. Der er dog kun 1 i husstanden der kan modtage boligstøtten. Dvs hvis sin kæreste en dag skulle flytte ind. Så ville du stadig på boligstøtte ud fra din indkomst. Men han kan ikke få. Eller omvendt. Det skal dog meldes at en person flytter ind 

Anmeld Citér

10. juli 2019

Anonym trådstarter

Julletullemor skriver:

Ja - men prøv at give dem et kald. Det er efterhånden ved at være tre år siden, så jeg ved ikke om de har ændret reglerne. 

Ja lige præcis. men det er godt nok en jungle  men tak for hjælpen alligevel..

Anmeld Citér

10. juli 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Boligstøtte er ikke kun for enlige. Så du kan godt søge boligstøtte. Der er dog kun 1 i husstanden der kan modtage boligstøtten. Dvs hvis sin kæreste en dag skulle flytte ind. Så ville du stadig på boligstøtte ud fra din indkomst. Men han kan ikke få. Eller omvendt. Det skal dog meldes at en person flytter ind 

Han bor der ikke, men det var mere om der også er overnatningsbegrænsninger? ved du noget om det?

Tak for hjælpen.

Anmeld Citér

10. juli 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Han bor der ikke, men det var mere om der også er overnatningsbegrænsninger? ved du noget om det?

Tak for hjælpen.

Det er der ikke.  

Anmeld Citér

10. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså du må ikke hænge mig op på det, men jeg et ret sikker på at enlig tilskud og boligstøtte er to helt adskilte ting .. enlig tilskud handler om at have råd til sine børn. Boligstøtte handler om at have råd til sin bolig, og det kan alle søge, enlige, par, forældre og barnløse. 

Boligstøtte handler udelukkende om hvilken indkomst der er blandt husets beboere (dem der har adresse der/bidrager til huslejen) din kæreste har formodentlig sin egen husleje at betale  så hans indkomst har intet med din boligstøtte at gøre. Ej heller hvor meget han er på besøg.

Anmeld Citér

10. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
IenFart skriver:

Det er tråden helt uvedkommende, men det er godt nok sindssygt at man regelsætter ned på det niveau. Overnatning og bidrage til økonomi kan man måske diskutere, men resten er fuldstændig grotesk. Hvem faen forestiller de sig skulle kontrollere sådan nogen ting?

Men det er nok et tegn på et halvsygt system som er ved at administrere sig selv ihjel kombineret med befolkning med lidt for mange snydere gennem tiden.

Det er fuldstændig latterligt. Det er jo helt alm pli at man hjælper til når man besøger nogen, især sådan noget som at dække bord, hjælpe med madlavning, tage ud, vaske op osv- om man er kæreste, ven, veninde eller familie. Gad vide om det også er forbudt hvis man har nogen af de andre titler end lige kæreste? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.