Boligstøtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.237 visninger
18 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2019

Anonym trådstarter

Godmorgen,

Jeg er enlig forsørger og modtager boligstøtte og enlig tilskud, jeg har fået mig en kæreste, er der regler for at modtage boligstøtte i forhold til hvor oftest kæresten må være der? Enlig tilskud kender jeg godt reglerne for  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2019

emberglou

Anonym skriver:

Godmorgen,

Jeg er enlig forsørger og modtager boligstøtte og enlig tilskud, jeg har fået mig en kæreste, er der regler for at modtage boligstøtte i forhold til hvor oftest kæresten må være der? Enlig tilskud kender jeg godt reglerne for  

Forhør dig hos kommunen.

Men hovedreglen er, at han må overnatte 2 gange i ugen (vist nok). Og i øvrigt ikke bidrage til husholdningen: han må ikke handle ind til dig og børnene, betale jeres elregning eller lignende. 

Reglerne er indviklede og forskellige fra kommune til kommune, så ring ned og forhør dig - det kan koste dyrt hvis man ikke har styr på reglerne. 

Anmeld Citér

8. juli 2019

emberglou

Anonym skriver:

Godmorgen,

I øvrigt tænker jeg reglerne for enlig tilskud og boligstøtte er det samme. Det er en ydelse baseret på indkomst og antal beboere. Så hvis du kender reglerne for enlige, tænker jeg du kan gå ud fra, at det også gælder for boligstøtte. For hvis de tager enlig tilskud, ændrer boligstøtten sig også. 

Anmeld Citér

9. juli 2019

Anonym trådstarter

I øvrigt tænker jeg reglerne for enlig tilskud og boligstøtte er det samme. Det er en ydelse baseret på indkomst og antal beboere. Så hvis du kender reglerne for enlige, tænker jeg du kan gå ud fra, at det også gælder for boligstøtte. For hvis de tager enlig tilskud, ændrer boligstøtten sig også. 

Nåårh ja, men synes bare jeg havde læst noget andet herinde i forhold til boligstøtte.

Men må hellere ringe til kommunen, vil på ingen måde snyde, det livet for kort til

Anmeld Citér

9. juli 2019

Anonym trådstarter

emberglou skriver:

Forhør dig hos kommunen.

Men hovedreglen er, at han må overnatte 2 gange i ugen (vist nok). Og i øvrigt ikke bidrage til husholdningen: han må ikke handle ind til dig og børnene, betale jeres elregning eller lignende. 

Reglerne er indviklede og forskellige fra kommune til kommune, så ring ned og forhør dig - det kan koste dyrt hvis man ikke har styr på reglerne. 

Jep, den er jeg med på 

Han bidrager overhovedet ikke til noget som helst, som sagt er meget påpasselig, da jeg på ingen måde vil snyde nogen steder, det er livet for kort til. 

Anmeld Citér

9. juli 2019

Julletullemor

Du skal ringe til udbetaling danmark - de svarer gerne på dine spørgsmål  

Da jeg fik en kæreste efter min skilsmisse, kontaktede jeg dem for at høre reglerne. Han måtte ikke overnatte mere end to gange om ugen, han måtte gerne spise med, men skulle selv betale for den mængde mad han spiste, han måtte ikke hjælpe til i hjemmet (med opvask, vasketøj etc) og han måtte ikke hjælpe til med mine børn. Derudover var der nogle mærkelige petitesse regler, han måtte fx ikke tage tallerkner ud fra bordet når vi havde spist. 

Anmeld Citér

9. juli 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Julletullemor skriver:

Da jeg fik en kæreste efter min skilsmisse, kontaktede jeg dem for at høre reglerne. Han måtte ikke overnatte mere end to gange om ugen, han måtte gerne spise med, men skulle selv betale for den mængde mad han spiste, han måtte ikke hjælpe til i hjemmet (med opvask, vasketøj etc) og han måtte ikke hjælpe til med mine børn. Derudover var der nogle mærkelige petitesse regler, han måtte fx ikke tage tallerkner ud fra bordet når vi havde spist. 

Det er tråden helt uvedkommende, men det er godt nok sindssygt at man regelsætter ned på det niveau. Overnatning og bidrage til økonomi kan man måske diskutere, men resten er fuldstændig grotesk. Hvem faen forestiller de sig skulle kontrollere sådan nogen ting?

Men det er nok et tegn på et halvsygt system som er ved at administrere sig selv ihjel kombineret med befolkning med lidt for mange snydere gennem tiden.

Anmeld Citér

9. juli 2019

Anonym trådstarter

Julletullemor skriver:

Ja, man skal virkelig kende reglerne for enlig tilskud, og dem har jeg sat mig ind i, skal ikke nyde noget. jeg modtager det ikke, synes alle de regler var alt for, ja så hellere undvære.

men synes ikke rigtig jeg kan finde noget om boligstøtte? for den får jeg.

Anmeld Citér

9. juli 2019

Julletullemor

Anonym skriver:

Ja, man skal virkelig kende reglerne for enlig tilskud, og dem har jeg sat mig ind i, skal ikke nyde noget. jeg modtager det ikke, synes alle de regler var alt for, ja så hellere undvære.

men synes ikke rigtig jeg kan finde noget om boligstøtte? for den får jeg.

Jeg fandt heller aldrig noget på skrift, så valgte at ringe til dem i stedet. 

Anmeld Citér

9. juli 2019

Julletullemor

IenFart skriver:

Det er tråden helt uvedkommende, men det er godt nok sindssygt at man regelsætter ned på det niveau. Overnatning og bidrage til økonomi kan man måske diskutere, men resten er fuldstændig grotesk. Hvem faen forestiller de sig skulle kontrollere sådan nogen ting?

Men det er nok et tegn på et halvsygt system som er ved at administrere sig selv ihjel kombineret med befolkning med lidt for mange snydere gennem tiden.

Præcis! 

Jeg var også virkelig chokeret dengang, vi forsøgte at skrue ned for hvor meget vi så hinanden men endte faktisk med at flytte sammen rimeligt hurtigt for ikke at risikere noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.