qp skriver:
Sådan en bog tager jo udgangspunkt i barnets liv... så som fødsel, fødselsdage, fortællinger om barnet osv.... og da barnets far ikke er en del af dets liv og ingen kendskab har til de ting man beretter i sådan en "barnets bog" så skal han da ikke inkluderes.
Jeg tror du er ude på et sidespor Eva.... dette handler jo hverken om biologi eller barnets evt længsel efter en far men om "barnets bog" 
Jeg synes faktisk Eva har fat i en vigtig pointe her. Uanset om faderen er en del af barnets liv eller ej, er han jo faktisk den direkte årsag til, at barnet i det hele taget eksisterer. Som Eva skriver, vil alle på et eller andet tidspunkt i deres liv vide noget om deres ophav, det være sig et navn, billede eller lign. for det er jo en del af vores identitet at vide, hvor vi kommer fra.
Faderen til min datter har på mange måder været en klovn, og jeg troede egentlig ikke han ville være der, og være en del af vores datters liv, men mit fokus og udgangspunkt har hele tiden været min datters, så jeg købte fra starten en bog, hvor faderen kunne inkluderes, og jeg har skrevet en masse positive ting op omkring ham, gemt billeder osv. som jeg kunne sætte ind i bogen, netop for at min datter kunne få et indtryk af, hvem han var.
Nu har faderen så, på trods af en meget kompliceret situation med hans egen familie, alligevel valgt at ville være en del af sin datters liv, så det er jo bare fantastisk for hende. Men igen... havde situationen stillet sig anderledes, ville jeg aldrig overfor min datter lægge skjul på, hvem hendes far er, da jeg mener, at alle børn har krav på at vide hvor de kommer fra, hvis de er undfanget på naturlig vis.
Hilsen Linda 41+5
Anmeld