Barnets bog/ mine første år for enlige mødre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2009

qp

Eva skriver:

Biologien er også vigtig og barnet skal da vide alt det kan om biofar, så det kan forholde sig til ham og da især og endnu mere hvis ikke han er en del af barnets liv.

Jeg ville ønske jeg vidste noget om min søns biofar, havde et billede....bare noget som han kunne forholde sig til, det mangler han og efterspørger. Så til alle jer enlige mødre skriv at I kan også selvom faderen er en klovn, ikke gider barnet, ikke skal være en del, bare er en klat sæd...for barnet er det og vil det altid være halvdelen af sig selv.

Knus Eva..

Sådan en bog tager jo udgangspunkt i barnets liv... så som fødsel, fødselsdage, fortællinger om barnet osv.... og da barnets far ikke er en del af dets liv og ingen kendskab har til de ting man beretter i sådan en "barnets bog" så skal han da ikke inkluderes.

Jeg tror du er ude på et sidespor Eva.... dette handler jo hverken om biologi eller barnets evt længsel efter en far men om "barnets bog"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2009

MorTilGustav

Ja, det med "far" er jo lidt problematisk.. Men når man laver sin egen "bog" (for mig er det mere en "mappe") kan man jo altid tilføje nogle sider hen ad vejen som tingene udvikler sig.. Jeg nåede da heldigvis at kopiere nogle billeder af mit barns far inden han slettede mig fra sin Facebook.. Godt at have, men venter lige og ser tiden an.. Det hele er ret kaotisk nuher med faderskabstests osv

Anmeld

22. oktober 2009

Valle81

qp skriver:

Hvor kan man få den henne?

Findes den evt i engelsk udgave hvis ikke i dansk?

Ej hvor er det sjovt at du forespørger dette:0)

Da jeg ventede min datter var jeg alene og vidste at jeg skulle være alene med hende:0)

Havde købt sådan en Peter Plys barnets bog gennem Gyldendals bogklub, men sendte den retur, da jeg blev så skuffet over alt det far, og synes det var et meningsløst og helt upassende, da han jo ikke havde været der og ikke ville komme til at være det.

Ledte efter et alternativ, men fandt aldrig en, så lavede min egen mappe med lysreødt papir, facts billeder, lykkekort, fødselsdagskort, en slags dagbog over det første år af hendes liv:0)

Har faktisk tit siden tænkt, at man måske skulle skrive sådan en og se om den kan blive udgivet, for der er jo MANGE enlige mødre:0)

Knus

Christina, som lige har købt en barnets bog til sit næste barn, hvor alt dette med faderen denne gang skal udfyldes:0)

19+3

Anmeld

22. oktober 2009

N&J

qp skriver:

Sådan en bog tager jo udgangspunkt i barnets liv... så som fødsel, fødselsdage, fortællinger om barnet osv.... og da barnets far ikke er en del af dets liv og ingen kendskab har til de ting man beretter i sådan en "barnets bog" så skal han da ikke inkluderes.

Jeg tror du er ude på et sidespor Eva.... dette handler jo hverken om biologi eller barnets evt længsel efter en far men om "barnets bog"

lige min tanker.. der er jo ingen der siger at man ikke kan have de oplysninger og billeder liggende, jeg har ligesom Cecilia snuppede alle de billeder af Tue indefra fb inden han blokerede mig, så jeg netop har noget.. og så har jeg da hele tiden tænkt mig at nedfalde de oplysninger om ham (hvad jeg ved) på papir, men lige med barnets bog, der for mig handler om at vise mit barn minder om de mennesker der tog del i hendes liv.. og dermed udelukker hendes far jo sig selv.. det her skal handle om de glade stunder fra hendes opvækst og jeg syntes hun skal føle glæde når hun kigger i den, ikke afsavn, derfor kan man jo altid lave en anden bog med far, mor.. tingene.. en far er jo ikke en far bare fordi han ikke kunne holde den i bukserne... 

Knuz fra Jane, der ligesom min cuz mener det er en HEL anden diskussion, som vi jo har haft før

Anmeld

22. oktober 2009

Pige2009

qp skriver:

Jeg synes faktisk Eva har fat i en vigtig pointe her. Uanset om faderen er en del af barnets liv eller ej, er han jo faktisk den direkte årsag til, at barnet i det hele taget eksisterer. Som Eva skriver, vil alle på et eller andet tidspunkt i deres liv vide noget om deres ophav, det være sig et navn, billede eller lign. for det er jo en del af vores identitet at vide, hvor vi kommer fra.

Faderen til min datter har på mange måder været en klovn, og jeg troede egentlig ikke han ville være der, og være en del af vores datters liv, men mit fokus og udgangspunkt har hele tiden været min datters, så jeg købte fra starten en bog, hvor faderen kunne inkluderes, og jeg har skrevet en masse positive ting op omkring ham, gemt billeder osv. som jeg kunne sætte ind i bogen, netop for at min datter kunne få et indtryk af, hvem han var.

Nu har faderen så, på trods af en meget kompliceret situation med hans egen familie, alligevel valgt at ville være en del af sin datters liv, så det er jo bare fantastisk for hende. Men igen... havde situationen stillet sig anderledes, ville jeg aldrig overfor min datter lægge skjul på, hvem hendes far er, da jeg mener, at alle børn har krav på at vide hvor de kommer fra, hvis de er undfanget på naturlig vis.

Hilsen Linda 41+5

Anmeld

22. oktober 2009

Pige2009

Nikitas mor skriver:

Jane, der ligesom min cuz mener det er en HEL anden diskussion, som vi jo har haft før

Du var for hurtig for mig, og du har ret... Det er en helt anden diskussion

Anmeld

22. oktober 2009

N&J

Linda2009 skriver:

ja.. det plejer ellers altid at være mig der er for langsom, men denne gang..  

Hvor er det dejligt at du har fået en igangsættelsesdato.. uhh det er jo lige om lidt..

Anmeld

23. oktober 2009

qp

Linda2009 skriver:

Anmeld

7. februar 2012

christina_pm

Hej alle

Jeg så lige, at der var oprettet en tråd om en Barnets bog til enlige forældre. Her kan jeg naturligvis anbefale den bog, jeg har skrevet "Barnets bog - til mig fra min skønne familie". Bogen har ikke den traditionelle mor og far opdeling, så der bliver ikke nogen tomme huller, hvor der skulle have stået noget om "far".

Bogen har desuden et ekstra stort stamtræ, så der er plads til hele den pukkelryggede, også hvis ens forældre er skilt, og barnet derfor har flere bedsteforældre end normalt. Derudover har bogen naturligvis alle de sider, som en barnets bog skal have: minder fra før og efter fødslen, højde- og vægtskemaer, barnets udvikling, de første tænder, aftryk af hænder og fødder, plads til at familie og venner kan skrive hilsener ved fødselsdage, billeder fra barnets første juleaftener og fastelavnsfester, noter om barnets vuggestue/dagpleje og børnehave, mindeværdige udtalelser/narresteger osv. osv.

Bogen koster 199 kr. inkl. fragt.

Læs mere om bogen her eller bestil den hjem i din lokale boghandel: http://www.cmco.dk/boeger.html

Mvh

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.