Brug af telefon i andres selskab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2019

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Jeg ved simpelthen ikke om det er mig der er for gammeldags, men nu må jeg lige høre “panelet”..

Sagen er den at jeg har 3-4 veninder ud af mange, som når vi ses ofte er “på” deres mobiltelefoner. Det er vist lidt forskelligt hvad de laver. En er meget på Instagram og dokumenterer hvert et åndedrag, en snapper konstant, en sms’er med en flirt, sin mor, sine andre veninder osv. osv. Jeg tror I forstår hvor jeg vil hen.

Jeg har også en del andre veninder og når vi er sammen, både med og uden børn, så ser man nærmest kun en telefon hvis der skal koordineres noget omkring børnene eller hvis der skal tages et billede af noget særligt. Den slags timer er for mig helt fantastiske. Bare være i nuet, nyde samtalerne og nærværet.

Jeg er selv af den (nogen vil kalde den kedelige) slags, som ikke er på sociale medier, ikke tager synderligt mange billeder og som er x antal dage om at svare på en besked, hvis jeg lige kommer fra det. Typen som glemmer at svare sin mand på noget vigtigt fordi telefonen ligger i bilen. Dvs. jeg er måske i den helt anden grøft og ved derfor ikke om jeg bare er for gammeldags.

Men i dag har jeg haft en veninde på besøg det meste af dagen. Jeg er selv på barsel, så vi har mulighed for at ses i en del timer. Vi har en hektisk uge med diverse afslutninger i børnehave, skole og til fritidsinteresser plus et par fødselsdage oveni. Men jeg synes lige vi skulle ses inden ferien starter og der går lang tid før vi ses igen. Men jeg sidder med en følelse af at have spildt min tid, som jeg kunne have brugt på andet. Snakket til en der ikke rigtigt har lyttet og som MANGE gange har sagt “undskyld, jeg hørte ikke hvad du sagde” og generelt har været fraværende. Igen.. suk..

Er det normalt? Kan man tillade sig at sige noget? 

Jeg ved godt at det lyder strengt, men med tre børn og en mand der arbejder meget, så har jeg simpelthen brug for at de ting jeg laver giver mening for mig. 

Jeg glæder mig til at høre jeres synspunkter..

Ved ikke om du mener gammeldags pga hvis folk er 50-60-70 år. Eller udtrykket bare gammeldags, når ligemeget. 

Men jeg er ikke gammel har kun lige baseret tyverne

når til sagen mit syn på det med mobil når man er hos nogle.

En ting er 200% sikkert. Ligeså godt at mobiler er opfundet, ligeså skidt er det også.  Når vi er hos nogle eller vi har gæster så er min mand og jeg er dem som aller aller mindst har tlf ved hånden. Det sker meget sjældent at vi lige ser på den i 5 sek. Mens alle andre sidder med den hele tiden. ( det skal lige siges at vi er de yngste hver gang vi er hos nogle eller når vi har gæster, undtagen børn men altså af voksne så er vi de yngste og vi sidder ikke med den som de andre som ellers er ældre end os helt ærlig træt af at jeg prøver at snakke med en og personen har næsen ned i telefon/iPad  også ser man sig omkrend også har de fleste mobiler frem. Så tænker jeg ærligtalt når når det er på den måde så er der ikke grund til at se hinanden også kan hver en være et andet sted også sidde med et skærm og snakke der igennem , for hvorfor skal man ellers mødes når man alligvelet har næsen i skærmen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2019

321

Anonym skriver:

Jeg ved simpelthen ikke om det er mig der er for gammeldags, men nu må jeg lige høre “panelet”..

Sagen er den at jeg har 3-4 veninder ud af mange, som når vi ses ofte er “på” deres mobiltelefoner. Det er vist lidt forskelligt hvad de laver. En er meget på Instagram og dokumenterer hvert et åndedrag, en snapper konstant, en sms’er med en flirt, sin mor, sine andre veninder osv. osv. Jeg tror I forstår hvor jeg vil hen.

Jeg har også en del andre veninder og når vi er sammen, både med og uden børn, så ser man nærmest kun en telefon hvis der skal koordineres noget omkring børnene eller hvis der skal tages et billede af noget særligt. Den slags timer er for mig helt fantastiske. Bare være i nuet, nyde samtalerne og nærværet.

Jeg er selv af den (nogen vil kalde den kedelige) slags, som ikke er på sociale medier, ikke tager synderligt mange billeder og som er x antal dage om at svare på en besked, hvis jeg lige kommer fra det. Typen som glemmer at svare sin mand på noget vigtigt fordi telefonen ligger i bilen. Dvs. jeg er måske i den helt anden grøft og ved derfor ikke om jeg bare er for gammeldags.

Men i dag har jeg haft en veninde på besøg det meste af dagen. Jeg er selv på barsel, så vi har mulighed for at ses i en del timer. Vi har en hektisk uge med diverse afslutninger i børnehave, skole og til fritidsinteresser plus et par fødselsdage oveni. Men jeg synes lige vi skulle ses inden ferien starter og der går lang tid før vi ses igen. Men jeg sidder med en følelse af at have spildt min tid, som jeg kunne have brugt på andet. Snakket til en der ikke rigtigt har lyttet og som MANGE gange har sagt “undskyld, jeg hørte ikke hvad du sagde” og generelt har været fraværende. Igen.. suk..

Er det normalt? Kan man tillade sig at sige noget? 

Jeg ved godt at det lyder strengt, men med tre børn og en mand der arbejder meget, så har jeg simpelthen brug for at de ting jeg laver giver mening for mig. 

Jeg glæder mig til at høre jeres synspunkter..

Så kan man ligeså godt blive væk hvis man ikke er mentalt til stede. Oplever det heldigvis ikke så tit ved de voksne jeg kender. Men når vi er til familie sammenkomst, så sidder halvdelen af børnene med en tlf eller tablet i hånden fra de kommer til de går. Hvor jeg tit tænker over hvorfor man overhovedet har sine børn med hvis de bare skal sidde og glo på en skærm hele tiden. Mine har aldrig haft tlf eller skærm med når vi er sammen med andre og selvom der sidder en stor børneflok, så ender det med at mine leger alene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.