Hvornår er man utro. Hvad er acceptabelt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.910 visninger
19 svar
71 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2019

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har været sammen med min kæreste 1 år. Jeg er gravid i 6 mdr. Vi har haft det rigtig svært sammen siden jeg blev gravid fordi mine hormoner har været helt forfærdelige. Der har resulteret i at min kæreste har været utro. Jeg har tilgivet ham fordi jeg selv synes jeg har været uretfærdig mod ham hvor jeg intet kærlighed eller andet har givet ham flere måneder pga mine hormoner var så gale. Nu er det heldigvis vendt igen og jeg er mit normale jeg. Efter han har været utro, har jeg fået adgang til hans Facebook bare for at tjekke med tilladelse af ham. Han har en del pige veninder han skriver med og har kendt rigtig mange år. Flere skriver han meget flirtende med. De træner sammen og skriver mest om det, men han skriver også f.eks. Søde, og andre flirtende ting f.eks hvor han komplimentere hende mm. Skriver at hun da har en fin krop, fordi de skriver om kost og vægt, og han sender blinke smileys. Derudover kan jeg også se min kæreste har slettet en del beskeder i samtaler med hans venner, hvor kan kun kan se vennernes beskeder men ikke hvad min kæreste selv skriver nogle steder. Er alt dettw at gå over grænsen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Jeg har været sammen med min kæreste 1 år. Jeg er gravid i 6 mdr. Vi har haft det rigtig svært sammen siden jeg blev gravid fordi mine hormoner har været helt forfærdelige. Der har resulteret i at min kæreste har været utro. Jeg har tilgivet ham fordi jeg selv synes jeg har været uretfærdig mod ham hvor jeg intet kærlighed eller andet har givet ham flere måneder pga mine hormoner var så gale. Nu er det heldigvis vendt igen og jeg er mit normale jeg. Efter han har været utro, har jeg fået adgang til hans Facebook bare for at tjekke med tilladelse af ham. Han har en del pige veninder han skriver med og har kendt rigtig mange år. Flere skriver han meget flirtende med. De træner sammen og skriver mest om det, men han skriver også f.eks. Søde, og andre flirtende ting f.eks hvor han komplimentere hende mm. Skriver at hun da har en fin krop, fordi de skriver om kost og vægt, og han sender blinke smileys. Derudover kan jeg også se min kæreste har slettet en del beskeder i samtaler med hans venner, hvor kan kun kan se vennernes beskeder men ikke hvad min kæreste selv skriver nogle steder. Er alt dettw at gå over grænsen? 

At han skriver søde og at de har en fin/flot krop i forbindelse med kost og træning osv. Der ser jeg ikke noget galt i. Men det virker underligt at han kun sletter nogle af beskederne. Men så igen hvis han havde noget at skjule havde han nok slettet hele samtalen. ?

hvad siger din mavefornemmelse og har du talt med ham om det. ?

Anmeld Citér

26. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

At han skriver søde og at de har en fin/flot krop i forbindelse med kost og træning osv. Der ser jeg ikke noget galt i. Men det virker underligt at han kun sletter nogle af beskederne. Men så igen hvis han havde noget at skjule havde han nok slettet hele samtalen. ?

hvad siger din mavefornemmelse og har du talt med ham om det. ?

At han laver blink smileys og flirter sådan som han gør over messenger synes jeg ikke om. Jeg ville selv føle jeg var utro hvis jeg skrev sådan sammen med andre fyre 

Anmeld Citér

26. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

At han laver blink smileys og flirter sådan som han gør over messenger synes jeg ikke om. Jeg ville selv føle jeg var utro hvis jeg skrev sådan sammen med andre fyre 

Har du sagt det til ham? 

Det er jo en smagssag hvad det angår. Personligt har jeg ingen problemer med blinke smileyer blandt venner/veninder. Men hjerter f.eks ville jeg heller ikk bryde mig om. 

Men hvis det er over din grænse skal du selvfølgelig sige det til ham 

Anmeld Citér

26. juni 2019

Soonmom

En graviditet retfærdiggøre da på ingen måde utroskab.

Jeg er også forfærdelig når jeg er gravid, men det er jo så de gener min kæreste har, ligesom jeg også har nogle ting i kræft af graviditeten jeg dealer med bla en fødsel, vand i kroppen, ondt over det hele osv. 

Så jeg havde da smidt ham ud for længe siden. 

At skrive søde, synes jeg er helt fint. Skrive at andre piger har en pæn krop, er jeg ikke vild med, så det ville jeg nok påtale (ligesom jeg også bliver ked af det hvis min kæreste liker billeder på instagram med piger der viser sig frem, det synes jeg heller ikke ok).

At han slettet beskeder velviden om at du sagtens kan se det, ville jeg finde meget mærkelig og noget jeg også ville snakke med ham om. 

Men jeg synes det lyder til at I har et forhold som handler om at du tjekker op på at han ikke laver noget dumt igen, men hvor er jeres kommunikation? 

Anmeld Citér

26. juni 2019

Hallopolina

Hej. 

Jeg synes, at din kæreste lyder utroligt umoden. At skrive meget med veninder, skrive om deres krop osv, synes jeg er umodent. Hvorfor al den fokus på deres udseende. Hvorfor har han ikke fokus på dig og graviditet. 

Du er i gang med at påtage dig al skyld for han utroskab, dårlige opførsel. Næste gang han er utro, er det måske når du lige har født, så kan i give det skylden. 

Du skal rette ryggen, skide på hans beskeder, ikke tjekke dem. Prøve at finde styrken i dig selv. Hvis du vil være sammen med ham, så stil krav om nærvær og værdig opførsel. 

Han lyder selvoptaget og som en af de der fyre, som står og spejler sig konstant i diverse fitness centre, og skal bekræftes af alle andre. 

Jeg var gået. 

Anmeld Citér

26. juni 2019

Anonym

1) Din kæreste er en voksen mand. Han valgte, helt frivilligt, at han hellere ville knalde en anden og dermed sætte både jeres parforhold og jeres kommende barns familieliv over styr. Det var hans valg. Ikke din graviditets skyld. Slut.

2) I er spritnye kærester og roder allerede rundt i utroskab, børn, jalousi og kontrol af hinanden. Det er voldsomt usundt, primært fordi I lige om lidt har ansvaret for et lille barn. Søg noget hjælp til jeres kommunikation og tillid.

3) Og få så næsen ud af mandens Facebook i en pokkers fart. Hvis han vil knalde en anden (igen), så gør han det uanset om du tjekker hans Facebook til du besvimer - og uanset ordvalg og flirt. Man kan ikke basere et parforhold på kontrol. Ikke et sundt et af slagsen i hvert fald.

4) Held og lykke!

Anmeld Citér

26. juni 2019

Tommelise

Jeg synes ikke, der er noget galt i at skrive "søde" eller sende blinkesmileys.

Og jeg synes heller ikke, det er forkert at skrive pænt om en anden kvindes krop, hvis de træner sammen og går op i det.

Jeg har selv en rigtig god ven, der kan finde på at skrive "søde" eller "smukke" i en sms.

Det opfatter jeg ikke som hverken flirtende eller forkert. Kun et udtryk for, at vi holder meget af hinanden som venner.

Men der har heller ikke været utroskab i min kærestes og mit forhold. Han ved godt, at han kan stole på mig, og jeg stoler også på ham.

Din kæreste har valgt at være dig utro, og det er ikke din skyld, og du skal bestemt ikke undskylde det med din graviditet.

Jeg kan absolut ikke vide, om han kan finde på det igen, men jeg tror ikke, du hjælper dig selv ved at tjekke hans facebook.

Du har valgt at tilgive ham, men du har forståeligt nok svært ved at stole på ham.

Kunne I måske prøve med parterapi ?

Anmeld Citér

26. juni 2019

MEF

Anonym skriver:

Hej

Hold, hold, hold!!! Hvordan filan er det lykkedes ham at få dig til at påtage dig skylden for hans utroskab?! Det kan på ingen måde være din skyld at han stikker den i en anden, bare fordi du er lidt urimelig i en kort periode!!

Tillykke med baby. Jeg håber i kommer styrket ud af det her

Anmeld Citér

26. juni 2019

Janet1989

“Du gik amok pga hormoner, så derfor var jeg dig utro” 

ærligt, kan du ikke selv høre hvor latterligt det lyder ? Utroskab er fanme aldrig “en andens skyld” - det er HAM der var utro ...

men ja, nu du er gravid, så er du vel nok lidt tvunget til at løse det med ham. 

At han skriver søde til andre kan jeg ikke se noget galt i, og komplimenterer andres kroppe pga træning og kost, det er også okay ... 

men at han sletter nogle beskeder? Hvad skjuler han? Det virker ret shady...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.