Vagtlæge eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2019

1518

Ring til vagtlægen! En bekendts kone gik med nogle af de samme symptomer som dig, og hun døde af meningitis. Hun havde hovedpine, en smule let feber on/off, og så var hun så vanvittigt træt, at hun ikke orkede andet end at ligge i sengen. Hun var sygeplejerske og mente, at det var en mild gang influenza, så hun søgte ikke læge. Han kom så hjem fra arbejde en dag og fandt hende død i sengen. Når din mand, som er i faget, mener, det er på sin plads at ringe til vagtlægen, så synes jeg, du burde lytte. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2019

Soonmom

1518 skriver:

Ring til vagtlægen! En bekendts kone gik med nogle af de samme symptomer som dig, og hun døde af meningitis. Hun havde hovedpine, en smule let feber on/off, og så var hun så vanvittigt træt, at hun ikke orkede andet end at ligge i sengen. Hun var sygeplejerske og mente, at det var en mild gang influenza, så hun søgte ikke læge. Han kom så hjem fra arbejde en dag og fandt hende død i sengen. Når din mand, som er i faget, mener, det er på sin plads at ringe til vagtlægen, så synes jeg, du burde lytte. 

Det var da noget af en skræmmehistorie at komme med 

Ved Minigitis er man stiv i nakken og der skriver ts ikke noget om 

Anmeld Citér

22. juni 2019

LSS

Soonmom skriver:

Ikke altid nødvendigvis.... En i min nære familie har haft det og hun var ikke nakkestiv...

Anmeld Citér

22. juni 2019

LSS

Når din mand er i faget, så synes jeg du bør lytte til ham og ringe. Det kan være lægen vil se dig, men det kan også være du bliver bedt om at ringe til egen læge mandag. 

Anmeld Citér

22. juni 2019

1518

Soonmom skriver:

Tror du, det er noget, jeg finder på? Hun havde ikke nakkestivhed, hvilket nok også var grunden til, at hun ikke søgte læge. Men på trods af “manglende” nakkestivhed døde hun altså af meningitis.

Anmeld Citér

22. juni 2019

Abracadabra

Jeg ville som læge aldrig give dig antibiotika på det sygdomsbillede. Måske håndkøbsnæsespray i et par dage - og ikke længere. 

Jeg ville som patient ikke ringe til lægevagten. 

Anmeld Citér

22. juni 2019

Anonym trådstarter

Jeg endte med at ringe pga den der skrækhistorie, selvom jeg egentlig ikke synes det var akut. Men okay et opkald er jo ikke kriminelt, de siger jo hvis man ikke skal ses. Han var rigtig sød. Startede med at sige jeg var i tvivl om jeg skulle ringe, så sagde han (i spøg selvfølgelig) at han ville give mig et ordentligt møgfald hvis det viste sig, at jeg ringede uden grund  men jeg forklarede det og han sagde, at han ikke tænkte de havde de rette midler til at afklare hvad det var, men at egen læge var bedre. Så sagde han "jeg tror også du er typen, der har gang i rigtig meget og har svært ved at slappe af og passe på dig selv, har jeg ret i det". Og det aner jeg ikke hvor han har den ide fra, men det er fuldstændig rigtigt  så sagde han at han også tænkte at jeg måske lige skulle sørge for at passe på mig selv, få noget ro og drosle ned i en periode.. Og så ønskede han mig rigtig god bedring.

Så er glad nok for jeg ringede fordi det gav mig lidt ro trods alt. Men det var egentlig også en lidt spøjs samtaler, der har sat en masse tanker i gang, som jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med.. 

Anmeld Citér

22. juni 2019

Soonmom

1518 skriver:

Tror du, det er noget, jeg finder på? Hun havde ikke nakkestivhed, hvilket nok også var grunden til, at hun ikke søgte læge. Men på trods af “manglende” nakkestivhed døde hun altså af meningitis.

Jeg siger ikke du lyver. 

Jeg synes bare det er noget af en skræmmehistorie og totalt irrelevant for ts symptomer stemmer overhovedet ikke overens med Minigitis, det er jo lige som at skrive at man kender en der ikke reagerende på en knude og døde af kræft 

Anmeld Citér

22. juni 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Går ud fra du mener mandag, ikke? Det var også umiddelbart min tanke.. 

Nå ja det er jo lørdag idag. Men ja jeg mener mandag

Anmeld Citér

22. juni 2019

merethe

Profilbillede for merethe
Soonmom skriver:

Jeg har haft meningitis som voksen, og jeg var ikke stiv i nakken. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.