Vagtlæge eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.716 visninger
21 svar
22 synes godt om
22. juni 2019

Anonym trådstarter

Lad mig starte med at sige, jeg synes ikke selv, at jeg skal ringe til vagtlægen, det er min mand der er sygeplejerske, der mener jeg skal, og så bliver jeg i tvivl. Min tanke er, at det følgende er ikke akut.. 

Jeg har i sådan 2.5 uge nu døjet med noget sløjhed. Ubehag i halsen, mine tinnitus er massivt forværret hvor det normalt er så lidt det ikke er til gene. Derudover er jeg død hamrende træt. Jeg er i behandling for d vitamin mangel, men dette er en træthed ud over hvad jeg nogensinde har følt før. Jeg er ikke snottet, jeg er ikke feber, men jeg har i de 2.5 uge gået og været subfebril af mange gange, altså hvor min temp ligger på de der 37.5-37.8, min normal temp er 37. I perioden har jeg også følt meget ubehag i ansigtet især omkring øjnene. Altså som om det spænder og er lidt klemt agtig. Min mand siger, at jeg er hævet i øverste halvdel af ansigtet, jeg kan ikke selv se det men som sagt godt mærke det. Og den der træthed... Jeg var så utilpas og havde hovedpine i formiddag. Jeg sov ellers fra 21.30-07.00, godt nok med en 4 opvågninger. Så jeg endte med at sove en middagslur på 3 timer (!!) føler mig knap så søvnig længere, men mærker den der spænding i ansigtet og lidt utilpashed, hovedpinen er gået over.

Jeg har normal temp lige nu, tidligere var den 37.6.

Min mand mener som sagt jeg skal ringe til lægevagten, men jeg mener jo ikke det er akut, da det har stået på længe nu. Som sagt har jeg heller ikke feber jo.. Han tænker lidt det kan være bihulebetændelse uden snue, men jeg ved sgu ikke.

Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Lad mig starte med at sige, jeg synes ikke selv, at jeg skal ringe til vagtlægen, det er min mand der er sygeplejerske, der mener jeg skal, og så bliver jeg i tvivl. Min tanke er, at det følgende er ikke akut.. 

Jeg har i sådan 2.5 uge nu døjet med noget sløjhed. Ubehag i halsen, mine tinnitus er massivt forværret hvor det normalt er så lidt det ikke er til gene. Derudover er jeg død hamrende træt. Jeg er i behandling for d vitamin mangel, men dette er en træthed ud over hvad jeg nogensinde har følt før. Jeg er ikke snottet, jeg er ikke feber, men jeg har i de 2.5 uge gået og været subfebril af mange gange, altså hvor min temp ligger på de der 37.5-37.8, min normal temp er 37. I perioden har jeg også følt meget ubehag i ansigtet især omkring øjnene. Altså som om det spænder og er lidt klemt agtig. Min mand siger, at jeg er hævet i øverste halvdel af ansigtet, jeg kan ikke selv se det men som sagt godt mærke det. Og den der træthed... Jeg var så utilpas og havde hovedpine i formiddag. Jeg sov ellers fra 21.30-07.00, godt nok med en 4 opvågninger. Så jeg endte med at sove en middagslur på 3 timer (!!) føler mig knap så søvnig længere, men mærker den der spænding i ansigtet og lidt utilpashed, hovedpinen er gået over.

Min mand mener som sagt jeg skal ringe til lægevagten, men jeg mener jo ikke det er akut, da det har stået på længe nu. Som sagt har jeg heller ikke feber jo.. Han tænker lidt det kan være bihulebetændelse uden snue, men jeg ved sgu ikke.

Hvad tænker i? 

Jeg ville ringe til egen læge imorgen

Anmeld Citér

22. juni 2019

Babilooo

Jeg ville tale med en læge i dag. Hvorfor tror du du ved bedre end din mand der er sundhedsplejerske..?

god bedring og afsted med dig

Anmeld Citér

22. juni 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Jeg ville tale med en læge i dag. Hvorfor tror du du ved bedre end din mand der er sundhedsplejerske..?

god bedring og afsted med dig

Altså måske baseret på jeg synes tit lægevagterne er lidt skrappe, og når jeg så ikke en gang har feber.. Så har jeg svært ved at se, hvad de skal stille op 

Anmeld Citér

22. juni 2019

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville ringe til egen læge imorgen

Går ud fra du mener mandag, ikke? Det var også umiddelbart min tanke.. 

Anmeld Citér

22. juni 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Hvad tænker i? 

Jeg ville ringe til lægevagten og fortælle præcis hvad du skriver her. Inkl at din mand er sygeplejerske og du ringer på opfordring af ham. Så vil de enten se dig eller bede dig ringe til egen læge mandag. Det kan ikk skade at ringe 

Anmeld Citér

22. juni 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hvad mener din mand det er siden det er akut? Jeg så lige du havde skrevet det til sidst.. bihulebetændelse er vel ikke akut? Jeg mener de fleste klarer sig uden antibiotika. Hvis der ikke er feber er det formentlig ikke bakterier. 

Personligt ville jeg ringe til lægen mandag, men jeg er ikke sygeplejeske. 

Anmeld Citér

22. juni 2019

Soonmom

Jeg ville klart vente til mandag, hvis du i forvejen har gået i 2,5 uge, så kunne du jo have snakket med egen læge i fredags, så vent til mandag  

Anmeld Citér

22. juni 2019

B&J

Det lyder som noget bihulebetændelse. Men jeg ved det jo ikke men lyder sådan jeg vil 100% ringe til vagtlægen for du skal da ikke gå rundt og havde det på den måde 

rigtig god bedring  

Anmeld Citér

22. juni 2019

Anonym trådstarter

Det skal lige siges at det er blevet værre de sidste dage, hvilket er en af grundene til tankerne om at ringe her i weekenden. Men jeg orker det bare heller ikke. Det er også en del af det, jeg er simpelthen så afkræftet at jeg ikke kan overskue noget. Jeg vil helst bare være i fred og have ro under min dyne.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.