Anonym skriver:
hej alle sammen
jeg har lige brug for at komme ud med det her og måske vide det normalt at have det sådan
sagen kort vi fik i maj sidste år en anonym underretning som kommunen selvfølglig skulle reagere på sagen blev hurtigt lukket igen efter et hjemmebesøg - sagen er den selv efter 1 år går jeg og har det mega mega skidt bare ved tanken hvis det skulle ske igen jeg spekulere stadig over hvem det kunne være og jeg hader onsdage fordi det var en onsdag jeg modtog underretningen, jeg ved ikke hvad jeg egentligt i bund og grund frygter men man ser og hører så mange skræk scenarier i tv og facebook osv med børn der bliver anbragt uden grund osv. Så det måske i virkeleligheden det jeg frygter.
Min tanker er os meget på at nu ligger der en “lukket sag” på mig som forældre på kommunen det gør mig så ked af det. Jeg har overvejet og bede om akt indsigt i sagen men ikke engang dette tør jeg bede om, alt min tillid er virkelig forsvundet til det offentlige 
please derude fortæl mig det normalt at have de følelser her som jeg går rundt med 
Jeg vil sige det er en smule irrationelt at have det sådan i den grad du har det, men jeg synes det er forståeligt.
Jeg har selv været i en situation der minder om det, og det var også hæftet op på en bestemt dag. Jeg mistede nemlig min farfar og far, var ude for et trafikuheld og blev overfaldt som ung af en fremmed mand, på samme dato og ugedag men i forskellige årstal. Det skabte en frygt for den ugedag og dato når de ramte hinanden. Jeg kan godt høre i dag at det var irrationelt, at den frygt skulle styre mit liv som den fik lov til, men psyken kan virkelig styre en negativt hvis ikke man tager styringen tilbage på et fornuftigt plan.
Mht. dit tilfælde så er det du ser på tv og på facebook ikke repræsentativt for virkeligheden. Dem der laver tv programmerne, laver det med en bestemt vinkel så de indvolverede bliver fremstillet på en bestemt måde, og det er tv kanalen der bestemmer hvilken vinkel der skal anskues fra. En anden ting er, at der bliver klippet meget i de programmer og det fordrejer nogle gange sandheden, med det resultat at vi ser det som filmfolkene vil have vi skal se.
Mht. at der nu ligger en lukket sag inde ved kommunen, så bliver den slettet efter få år. Og den spiller ingen rolle overhovedet når den er lukket.
Hvad det ang. din tillid til det offentlige, hvorfor har du så mistet den? De viser jo netop at deres system virker når de reagerer på en indberetning. Og de viser også at det fungerer når de efter hjemmebesøg kan se at den sag bare skal lukkes.
Men hvis din frygt fortsætter så få taget kontakt til en psykolog. Det dræner dig for energi og det kommer ingen til gavn at du har det sådan.
Knus og kram til dig