Anonym skriver:
hej alle sammen
jeg har lige brug for at komme ud med det her og måske vide det normalt at have det sådan
sagen kort vi fik i maj sidste år en anonym underretning som kommunen selvfølglig skulle reagere på sagen blev hurtigt lukket igen efter et hjemmebesøg - sagen er den selv efter 1 år går jeg og har det mega mega skidt bare ved tanken hvis det skulle ske igen jeg spekulere stadig over hvem det kunne være og jeg hader onsdage fordi det var en onsdag jeg modtog underretningen, jeg ved ikke hvad jeg egentligt i bund og grund frygter men man ser og hører så mange skræk scenarier i tv og facebook osv med børn der bliver anbragt uden grund osv. Så det måske i virkeleligheden det jeg frygter.
Min tanker er os meget på at nu ligger der en “lukket sag” på mig som forældre på kommunen det gør mig så ked af det. Jeg har overvejet og bede om akt indsigt i sagen men ikke engang dette tør jeg bede om, alt min tillid er virkelig forsvundet til det offentlige 
please derude fortæl mig det normalt at have de følelser her som jeg går rundt med 
Hej,
Det kunne have været mig, der havde skrevet dit indlæg. For halvandet år siden modtog vi en underretning, dog ikke anonym - det var et familiemedlem, som havde set sig sur på mig og bare ville ødelægge vores liv. Underretningen var fuld af løgn og det var barske sager, der stod i den. Vi fik hjemmebesøg, og sagen blev lukket med det samme.
Jeg har efterfølgende haft mega svært ved at håndtere det, da jeg frygtede personen ville gøre det igen. Jeg begyndte at frygte, at naboer eller institutionen ville underrette, hvis jeg var kommet til at sende vores søn afsted med lidt madrester på tøjet - jeg kunne finde på at køre hjem og skifte, hvis jeg opdagede det dernede. Det tog helt overhånd for mig, og efter ca. et halvt år henvendte jeg mig til psyk for at få hjælp, efter jeg havde fået et totalt sammenbrud. Jeg fik 12 samtaler med en psykolog, og jeg kom ud på den anden side, og tænker nu ikke mere over det. Vi har kun kontakt med familiemedlemmet hvis der er arrangementer, ellers har vi cuttet denne af.
Mit bedste råd er, at få hjælp, hellere nu end om et halvt år. Jeg tror, at hvis jeg havde søgt hjælp tidligere, havde min angst ikke taget overhånd, og det havde været nemmere at bearbejde.
Vi reagerer alle på forskellige måde ved situationer som denne, nogle ville ikke have tænkt mere over det, og andre tager det meget personligt.
Held og lykke - det er virkelig ikke en sjov situation at være i!