Anonym skriver:
Jeg kan godt følge dig, jeg har det lige sådan. Jeg er lige blevet mor for 2. gang og har nu to børn under 3 år. Jeg ammer hele tiden og den lille sover først mellem 22 og 23, så de fri-aftener, der ellers var blevet en luksus efter den første blev fravænnet i efteråret, de er forsvundet igen! Jeg har så meget brug for dem... Selvom de kun var mellem ca. 20 og 21:30, så vidste man, at man havde dem.
Jeg kan også få lyst til at trække stikket, altså til bare at stikke af fra det hele. Men mest har jeg dog lyst til at spole tiden tilbage til før, der kom børn. Dengang man bare kunne sætte sig med en kop kaffe, når man kom fra arbejde i stedet for at skulle lave aftensmad, der pinedød skal stå på bordet kl. 17, for ellers er poden for træt og leger med maden og så putning, bad, overgearet dreng osv. Når man kunne sætte en film på og se den fra ende til anden og være ligeglad med aftensmad eller spise kl. 21 - og drikke en god øl til! Sove længe i weekenden. Gøre noget færdigt. Lave andet end af vaske gylpetøj og gå ned med bleposer. Have tid til at læse andet end en googlesøgning om tigerspring og hvordan man fjerner arp. Jøsses. Jeg er så træt. Jeg har heller ikke sovet i 3 år. Jeg savner sådan min tid før alle de små børn kom og tog den. Jeg elsker mine børn, ingen tvivl om det, men jeg havde altså aldrig troet, at det var SÅ hårdt!
Jeg spørger tit mig selv, hvorfor jeg har fået de børn, selvom jeg elsker dem, for rigtig meget af tiden er de ikke andet end hårdt arbejde. Nu er jeg da heldigvis på 2. barsel i træk, men jeg tør slet ikke tænkte på, hvordan det bliver, når både mand og jeg skal arbejde og børnene skal passes i lange dage. Jeg hader at få passet børnene mere end de der 6-7 timer om dagen, det gør helt ondt på mig, selvom han går i en god dagpleje. Vi håber, at en af os kan få et deltidsjob og måske rengøringshjælp eller sådan et eller andet, der kan give lidt mere tid i hverdagen.
Men jeg tror, at det bliver bedre end dag. Lige nu er det bare så hårdt, når de er så små og ikke kan noget som helst selv. Det skal blive bedre. Til næste sommer, når den lille er færdig med amningen, begynder jeg at kunne køre i cykelklub én gang om ugen igen! Jeg læste om en undersøgelse, der viste, at småbørnsforældre havde lavere livskvalitet end dem uden børn, men når man til gengæld nåede sin alderdom, så var dem med børn gladere end dem uden... så en eller anden dag vender det
Ej, det skal da heller ikke kun være en klagesang, for børnene giver da også meget godt. De får da mig til at danse til Kim Larsen, uden at jeg er fuld til en fest og jeg kan farve i farvebøger og bygge med Duplo. Det er andet end hårdt arbejde... en halv time om dagen. 
Jeg vil understrege at min kommentar ikke specifikt går på dig som jeg citerer - det er mere en generel betragtning 
Men det er lidt interessant. Jeg synes man hører en tilsvarende historie fra rigtig mange og det får mig altid til at undres over, hvorfor folk vælger at få deres børn så tæt.
Argumenterne er ofte at de har så meget glæde af hinanden eller at det er rart at få blefasen overstået. Det er jeg med på, men er det prisen værd hvis det er så hårdt at forældrene ender med at gå ned med flaget, går fra hinanden eller lignende?
Nogle gange virker det som om det er en vision om kernefamilien, at de der børn pinedød skal komme trip-trap-træsko.
Personligt har jeg kun et barn og ønsker selv fra tid til anden at man kunne trække stikket i nogle dage.