Hvad sker der når når man er blevet påkørt hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det er bare rigtig øv altså!! 

Vi går os med tankerne om en helt ny bil men økonomi osv skal os bare hænge sammen. 

Tak vi er ok heldigvis havde vi ikke vores to små drenge med på 2 år men jeg kan godt mærke jeg er øm i kroppen især ved skulderen og det ene ribben og så synes jeg stadig chokket sidder o kroppen. Både mig og min mand har været inde og runde skadestuen idag for en god ordens skyld da vi alligevel er blevet ramt med mindst 90 km/t 

Dejligt, at høre, at i er ok.

Men det er bare så øv, vi tabte også rigtig meget økonomisk på det, selvom det overhovedet heller ikke var min skyld, og både politirapport og modpartens forsikringselskab har anerkendt ham der påkørte os, som 100% skyldig, desværre vurderede de bare ikke bilen, så meget værd som vi havde givet for dem for de 9 mdr siden  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2019

FruStolpe

Skouboe skriver:

I kan vælge om I vil have en tilsvarende bil, eller en kontant erstatning. Sker der igen, så insisterer på at I vil have en tilsvarende bil. 

Det var bestemt ikke en valgmulighed. 

Vi gjorde det meget klart at vi ville have en tilsvarende bil. Det var ikke en mulighed. 

Anmeld Citér

23. maj 2019

FruStolpe

Du kan sagtens sige nej tak til pengene, også skal de finde en bil til jer i hel samme stand, årgang, km, farve osv. 

De er snu, så det glæder bare om at være det samme og kende reglerne, det derfor de bare er glade hvis de kan betale et beløb, og det andet er næsten umuligt at finde, så i sidste ende kan man formentlig få noget mere for bilen, end de starter med at ville give, hvilket jo er fair, så man ikke ender i jeres situtation økonomisk - og skal betale en masse penge selv for en tilsvarende bil. 

Der fandtes ikke en tilsvarende. 

Og som jeg skrev, så var jeg om en tilsvarende, men det var ikke en mulighed. Desværre. 

Men du må meget gerne sende mig en link med de regler. For det eneste jeg selv fandt var at det var en gammel skrøne..

Anmeld Citér

23. maj 2019

321

Anonym skriver:

Vi blev desværre påkørt bagfra igår I vores bil på motorvejen - den er desværre blevet totalt skadet og ham fra værkstedet mener alene i reservedele vil blive 50.000 kr og det er bilen jo slet ikke værd det er en gammel Peugeot fra 2005 kører fint og synet osv. Det er ikke vores skyld at uheldet skete det var den anden billist som var et øjeblik uopmærksom og knaldet lige ind i os så vi røg over på den anden vejbane..

nogle herinde som har forstand på hvordan det fungere når en bil er totalskadet ? Vores frygt er lidt vi nu selv skal have penge oppe af lommen for en ny bil eller har man “ret” til en bil os samme stand ? Eller får man bare udbetalt det beløb de nu vurdere den er værd? 

Kender en som gik til en ophugger og fik tilbudt en højere pris end forsikringen ville give. Så han sagde nej tak til penge fra forsikringen og sendte bilen til ophugning i stedet. 

Anmeld Citér

23. maj 2019

Skouboe

FruStolpe skriver:

Der fandtes ikke en tilsvarende. 

Og som jeg skrev, så var jeg om en tilsvarende, men det var ikke en mulighed. Desværre. 

Men du må meget gerne sende mig en link med de regler. For det eneste jeg selv fandt var at det var en gammel skrøne..

Det skal stå i dine forsikringsbetingelser. 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Anonym

Da jeg blev påkørt for et par år siden, og det var modpartens skyld, så betalte hans selskab erstatning for bilen til mig 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Anonym

Bilen vurders udfra ligende som er til salg NU, dvs i kan tabe mange penge selvom skylden ligger 100% ved modkørende 

Jeg var selv involveret i et større trafikuheld sidste år, hvor en ikke overholder ubetinget vigepligt, hvilket gjorde at det jo var 100& hans skyld

Jeg kører dengang i en forholdsvis ny (og halvdyr bil), som jeg kun have haft knap 9 mdr, jeg havde givet 230.000 kr for bilen, men da der ikke var mange til salg af dens slags bil og ikke havde samme udstyr mv som den jeg havde, blev det en gennemsnitlig pris at dem som var til salg, da ulykken skete, hvilket betød, at jeg mistede godt 60.000,- selvom det var modkørende skyld

Det kan være en dyr affære, at være på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, har jeg erfaret 

Håber i er ok, og husk lægetjek, såfremt i skulle få gener senere 

Det er en skrøne.

Hvis prisen baseres på til salg-biler, så kunne man jo bare oprette 20 bilannoncer med tilsvarende biler til 300000 kr stykket (de færreste biler handles i øvrigt til udbudsprisen).

Prisen baseres på tilsvarende biler, der allerede ER handlet, det vil sige reel pris over en vis periode.

Man kan i øvrigt godt handle lidt med vurderingsmanden, jeg stod i samme situation og med gode argumenter blev prisen presset op (jeg havde dog også mekaniker/bilforhandler med, som støttede argumenterne).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.