Hvad sker der når når man er blevet påkørt hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg totalskadede min egen bil og en anden for år tilbage. Der kom en taksator og kiggede på begge biler og han vurderede hvad begge biler var værd også fik vi begge to et beløb udbetalt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Bilen vurders udfra ligende som er til salg NU, dvs i kan tabe mange penge selvom skylden ligger 100% ved modkørende 

Jeg var selv involveret i et større trafikuheld sidste år, hvor en ikke overholder ubetinget vigepligt, hvilket gjorde at det jo var 100& hans skyld

Jeg kører dengang i en forholdsvis ny (og halvdyr bil), som jeg kun have haft knap 9 mdr, jeg havde givet 230.000 kr for bilen, men da der ikke var mange til salg af dens slags bil og ikke havde samme udstyr mv som den jeg havde, blev det en gennemsnitlig pris at dem som var til salg, da ulykken skete, hvilket betød, at jeg mistede godt 60.000,- selvom det var modkørende skyld

Det kan være en dyr affære, at være på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, har jeg erfaret 

Håber i er ok, og husk lægetjek, såfremt i skulle få gener senere 

Det er bare rigtig øv altså!! 

Vi går os med tankerne om en helt ny bil men økonomi osv skal os bare hænge sammen. 

Tak vi er ok heldigvis havde vi ikke vores to små drenge med på 2 år men jeg kan godt mærke jeg er øm i kroppen især ved skulderen og det ene ribben og så synes jeg stadig chokket sidder o kroppen. Både mig og min mand har været inde og runde skadestuen idag for en god ordens skyld da vi alligevel er blevet ramt med mindst 90 km/t 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Jeg totalskadede min egen bil og en anden for år tilbage. Der kom en taksator og kiggede på begge biler og han vurderede hvad begge biler var værd også fik vi begge to et beløb udbetalt

ok tror bare det måske er noget andet når det slet ikke er vores skyld at vi blev påkørt bagfra 

Anmeld Citér

22. maj 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

ok tror bare det måske er noget andet når det slet ikke er vores skyld at vi blev påkørt bagfra 

Altså ham jeg kørte ind i fik også et beløb udbetalt - men ved selvfølgelig ikke om han fik valget om noget andet.....

Anmeld Citér

23. maj 2019

FruStolpe

Jeg fik også totalskadet min bil sidste oktober, af en der ikke overholdt sin vigepligt.  

Der sammenlignede taksatoren med de billigste modeller på markedet. Det tabte vi en del penge på, d vi kun havde haft bilen i 2 år og havde givet 85.000 for den. Vi blev tilbudt 37.000 men min mand fik forhandlet op til 43.000 men det  kunne vi på ingen måde få en tilsvarende til. Og desuden gik der en del tid før pengene kom. 

Så det er noget rigtig møg at få totalskadet sin bil.... 

Anmeld Citér

23. maj 2019

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg fik også totalskadet min bil sidste oktober, af en der ikke overholdt sin vigepligt.  

Der sammenlignede taksatoren med de billigste modeller på markedet. Det tabte vi en del penge på, d vi kun havde haft bilen i 2 år og havde givet 85.000 for den. Vi blev tilbudt 37.000 men min mand fik forhandlet op til 43.000 men det  kunne vi på ingen måde få en tilsvarende til. Og desuden gik der en del tid før pengene kom. 

Det er virkelig noget lort sagt på godt dansk 

Anmeld Citér

23. maj 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78

Som nævnt er det den anden bilists forsikringsselskab der skal afholde udgiften. I kontakter jeres forsikringsselskab og udfylder en skadeformular, hvor I oplyser den anden bilists navn og forsikringsselskab. Så klarer de resten. Der kommer så en taksator og vurderer hvad den er værd, hvorefter I får beløbet udbetalt. I skal ikke selv betale noget uanset om I har selvrisiko.

Anmeld Citér

23. maj 2019

Mom

Profilbillede for Mom

Husk at taksatoren kommer med et "bud" på hvad I skal have i erstatning, men du bør altid tjekke hvilken slags bil med hvilket udstyr, årgang, antal kørte kilometer osv han har sammenlignet med. På den måde kan I måske forhandle prisen/ erstatningen op.

Anmeld Citér

23. maj 2019

Skouboe

FruStolpe skriver:

I kan vælge om I vil have en tilsvarende bil, eller en kontant erstatning. Sker der igen, så insisterer på at I vil have en tilsvarende bil. 

Anmeld Citér

23. maj 2019

M O R til J Vega

FruStolpe skriver:

Du kan sagtens sige nej tak til pengene, også skal de finde en bil til jer i hel samme stand, årgang, km, farve osv. 

De er snu, så det glæder bare om at være det samme og kende reglerne, det derfor de bare er glade hvis de kan betale et beløb, og det andet er næsten umuligt at finde, så i sidste ende kan man formentlig få noget mere for bilen, end de starter med at ville give, hvilket jo er fair, så man ikke ender i jeres situtation økonomisk - og skal betale en masse penge selv for en tilsvarende bil. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.